چهارشنبه, ۲۶ دی, ۱۴۰۳ / 15 January, 2025
مجله ویستا
لیدیا - Lydia
سال تولید : ۱۹۴۱
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : یونایتد آرتیستس
کارگردان : ژولیین دوویویه.
فیلمنامهنویس : بن هکت و ساموئل هافناستاین، برمبنای داستانی نوشته دوویویه و لاشلو بوش ـ فکته.
فیلمبردار : لی گارمیس.
آهنگساز(موسیقی متن) : میکلوش روشا.
هنرپیشگان : مرل اوبرون، ادنا میآلیور، مارشال، جوزف کاتن، جان هالیدی، سارا آلگود و بیل ری.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۱۰۴ دقیقه.
"لیدیا" (اوبرون)، نوه پیرزنی مادرسالار و ثروتمند (آلیور) از خانوادههای قدیمی در نیوانگلند است. او شیفته "ریچارد" (مارشال) میشود. "ریچارد" او را ترک میکند اما قول بازگشت میدهد. "لیدیا" بهرغم آنکه خواستگارانی، از جمله پسر پیشخدمت خانواده، پزشکی جوان بهنام "مایکل" (کاتن)، دارد، تصمیم میگیرد در انتظار "ریچارد" بماند. این انتظار چهل سال طول میکشد. عاقبت "ریچارد" برمیگردد، اما "لیدیا" را به جا نمیآورد و او به پوچی رویاهایش پی میبرد و به "مایکل"، عاشق وفادار و واقعی خود میپیوندد...
٭ فیلم رمانتیکی که بیش از هر چیز بهدلیل تأمل در شخصیتها قابل توجه است. روایت فیلم و گفتوگوهای سنجیده آن تا حدی کارگردانی کند دوویویه را جبران میکنند. اگرچه دو شخصیت اصلی عاقبت به هم میرسند؛ اما تماشاگر احساس میکند که زندگی آن دو تا چه حد هدر رفته است (و این همان نکتهای است که شاید فیلمنامهنویسان مد نظر داشتهاند).
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : یونایتد آرتیستس
کارگردان : ژولیین دوویویه.
فیلمنامهنویس : بن هکت و ساموئل هافناستاین، برمبنای داستانی نوشته دوویویه و لاشلو بوش ـ فکته.
فیلمبردار : لی گارمیس.
آهنگساز(موسیقی متن) : میکلوش روشا.
هنرپیشگان : مرل اوبرون، ادنا میآلیور، مارشال، جوزف کاتن، جان هالیدی، سارا آلگود و بیل ری.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۱۰۴ دقیقه.
"لیدیا" (اوبرون)، نوه پیرزنی مادرسالار و ثروتمند (آلیور) از خانوادههای قدیمی در نیوانگلند است. او شیفته "ریچارد" (مارشال) میشود. "ریچارد" او را ترک میکند اما قول بازگشت میدهد. "لیدیا" بهرغم آنکه خواستگارانی، از جمله پسر پیشخدمت خانواده، پزشکی جوان بهنام "مایکل" (کاتن)، دارد، تصمیم میگیرد در انتظار "ریچارد" بماند. این انتظار چهل سال طول میکشد. عاقبت "ریچارد" برمیگردد، اما "لیدیا" را به جا نمیآورد و او به پوچی رویاهایش پی میبرد و به "مایکل"، عاشق وفادار و واقعی خود میپیوندد...
٭ فیلم رمانتیکی که بیش از هر چیز بهدلیل تأمل در شخصیتها قابل توجه است. روایت فیلم و گفتوگوهای سنجیده آن تا حدی کارگردانی کند دوویویه را جبران میکنند. اگرچه دو شخصیت اصلی عاقبت به هم میرسند؛ اما تماشاگر احساس میکند که زندگی آن دو تا چه حد هدر رفته است (و این همان نکتهای است که شاید فیلمنامهنویسان مد نظر داشتهاند).
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست