پنجشنبه, ۴ بهمن, ۱۴۰۳ / 23 January, 2025
مجله ویستا
تصمیم درباره ترکیب خدمات
يک شرکت مىبايد بهمنظور تأمين نيازهاى مشتريان هدف، براى کالاهاى خود و خدمات همراه آنها برنامه داشته باشد. از اينرو قبل از هر گونه تصميم درباره خدمات همراه کالا، بايد نظر مصرفکنندگان هدف، ارزش و فايده هر خدمت، همراه با اهميت نسبى آن خدمت تعيين و مورد بررسى قرار گيرد. از نظر ارزشى که براى خدمات مختلف قائل مىشوند مشتريان با يکديگر فرق مىکنند. بعضى از آنها به خدمات مالى و اعتبارى اهميت مىدهند، عدهاى از آنها بر تحويل فورى و قابليت اطمينان تأکيد دارند، عده ديگرى خواستار خدمات نصب و بهرهبردارى فورى مىباشند و براى بعضى از مشتريان، خدمات مشاورهاى و اطلاعات فني، خدمات آموزشى استفاده از کالا يا خدمات پس از فروش از اهميت خاصى برخوردار هستند. |
کالاها را اغلب مىتوان بهنحوى طراحى کرد و ساخت که به خدمات کمترى نيازمند باشند. از اينرو است که شرکتها بايد تصميمات خود را درباره طرح کالا و ترکيب خدمات همراه آن با هم هماهنگ کنند. بناراين، رمز موفقيت خطمشى خدماتى در اين است: بايد کالاهايى طراحى و ساخته شوند که کمتر خراب شوند و در صورت بروز اشکال نيز با حداقل هزينه خدماتى و بهآسانى اصلاح و ترميم شوند. |
همچنین مشاهده کنید
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست