پنجشنبه, ۱۸ بهمن, ۱۴۰۳ / 6 February, 2025
مجله ویستا
جریان مخاطبان
يکى از دلايل عملى تلاشهاى موجود براى توصيف و طبقهبندى محتواى رسانهها از دلمشغولى مدام برنامهريزان رسانهاى (به ويژه تلويزيون) براى جذب و حفظ مخاطبان نشأت مىگيرد. همانگونه که وبستر ذکر کرده، سه مسآله متفاوت در رابطه با جريان مخاطبان تلويزيونى مطرح مىشود. مسأله اول ميراثبَرى است - يعنى انتقال بخشى از مخاطبان يک برنامه به برنامه بلافاصله بعد از آن. مسأله دوم تماشاى پىدرپى است - يعنى ميزانى که دستهاى از مخاطبان قسمتهاى مختلف يک سريال يا مجموعه را در روزها و هفتههاى متوالى تماشا مىکنند. مسأله سوم نيز به وفادارى به کانال مربوط مىشود - يعنى ميزانى که مخاطبان برنامههاى پىدرپى و نامتجانس يک کانال خاص را مىبينند. هر يک از سه نوع فوق شيوهاى را به برنامهريزان تلويزيون ارائه مىدهد تا از طريق آن بتوانند مخاطبان بيشترى را جذب و حفظ کنند. در مورد ساير رسانهها هم مىتوان سؤالهايى مشابه - به خصوص در مورد وفادارى - طرح کرد. | |
| |
همچنین مشاهده کنید
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست