سه شنبه, ۲۳ بهمن, ۱۴۰۳ / 11 February, 2025
مجله ویستا
انواع تبلیغات
ميدان عمل و حوزه نفوذ تبليغات در همهجا و در زمينههاى مختلف گسترده است. در امور سياسي، فرهنگي، اجتماعي، اقتصادى و... مىتوان جلوههاى تبليغات را بهصور گوناگون مشاهده نمود لذا تعيين و توضيح شعبات و تقسيمات آن آسان نيست بهويژه آنکه روشها و تکنيکهاى تبليغى در سوژهها و اهداف مختلف گاهى يکسان در مواردى متفاوت و در پارهاى درهم و مختلط است و حتى بسيارى از ابزار تبليغى در همه يا اکثر شعبات متصور تبليغات مورد استفاده قرار مىگيرد. فىالمثل وقتى مىگوئيم 'پوستر' يک وسيله تبليغاتى است مىبينيم که اين وسيله مىتواند تقريباً در همه موارد و موضوعاتى که درباره آنها تبليغ مىشود کاربرد داشته باشد. |
بنابراين با اينکه نمىتوان مشخصاً تبليغات را مجموعهاى از چند شاخه و شعبه مجزا با تکنيکهاى ويژه دانست اما با تعمق و توجه به آنچه که در سير تاريخى و جريان متداول آن روى داده است مىتوانيم آن را از نظر شيوههاى اجرائى و القائى به دو گروه مستقيم و غيرمستقيم و از لحاظ موضوعى عمدتاً دو بخش تجارى و سياسى منقسم بدانيم. اهم تصورات و تلقيات و توجهات عمومى از تبليغات نيز همين دو بخش عمده يعنى تبليغات تجارى و سياسى تشکيل مىدهد. |
همچنین مشاهده کنید
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست