پنجشنبه, ۴ بهمن, ۱۴۰۳ / 23 January, 2025
مجله ویستا
محیط فرهنگی
هر کشورى داراى معتقدات، معيارها و منهيات مخصوص به خود است. قبل از تهيه يک برنامه بازاريابي، يک فروشنده بايد طرز فکر مصرفکنندگان خارجى را دربارهٔ مصرف کالاهاى معينى مورد مطالعه قرار دهد. در اين زمينه، اغلب فروشندگان به موارد جالبى بر مىخورند. براى مثال، جالب است بدانيد که يک مرد فرانسوى دو برابر همسر خود از اقلام و لوازم آرايشى استفاده مىکند و مصرف اسپاگتى آلمانىها و فرانسوىها، دو برابر ايتاليايىها است و کودکان ايتاليايى بهعنوان تهبندي، شکلات را بين تکههاى نان قرار مىدهند و مىخورند و زنان در تانزانيا از ترس کچل شدن يا ضعف جنسى به بچههاى خود تخممرغ نمىدهند. معيارها و رفتارهاى تجارى نيز از يک کشور به کشور ديگر فرق مىکند. مديران بازاريابى بايد قبل از شروع فعاليتهاى خود در کشورهاى ديگر به بررسى اين مسائل و عوامل بپردازند. | |
همچنین مشاهده کنید
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست