پنجشنبه, ۱۸ بهمن, ۱۴۰۳ / 6 February, 2025
مجله ویستا
تأثیر مدارس بر نحوه تماشای تلویزیون
با استفاده از پژوهشهايى که تا کنون بهانجام رسيده است، اينطور بهنظر مىرسد که بسيار لازم باشد بينندگان جوان را آموزش دهيم. بهگونهاى که بينندگان هوشمندتر برنامههاى تلويزيونى باشند. يک راه براى دستيابى به اين هدف، مىتواند از طريق واحدهاى درسى بهخصوصى حاصل شود، که امکان آموزش آن در کلاى درس فراهم باشد. کودکان هرچه بزرگتر مىشوند، تفکر پيچيدهترى دبارهٔ تلويزيون پيدا مىکنند و اصول آن را در مىيابند. آنها از طريق تجربيات طبيعى تماشاى تلويزيون درک بهترى نسبت بهمحتواى تلويزيون مىيابند، و اين توانايى را پيدا مىکنند تا برنامهها را هر چه بهتر از يکديگر متمايز کنند و داورىهاى پيچيدهتر و انتقادىترى دربارهٔ آنها بهعمل آورند. با راهنمايى بيشتر از جانب بزرگترها - والدين و معلمان به يک نسبت - بهگونهاى که دربارهٔ برنامهها با کودکان بحث کنند، درک کودکان از تلويزيون مىتواند بيشتر شود و روش استفاده از اين رسانه نيز، مىتواند تعديل شود. |
آموزشگران روزبهروز بيشتر بهنقشى که تلويزيون مىتواند بهعنوان واسطهاى آموزشى ايفا کند، واقف مىشوند. اگرچه همچنين ممکن است، استفادهٔ بهينه از تلويزيون در اين بستر بستگى بهاين داشته باشد که هم دانشآموزان و هم آموزگاران تا چه حد بتوانند از اين رسانه بهطور مؤثر استفاده کنند. اين بدان معنى است که استفادهکنندگان تلويزون مىبايست مهارتهاى لازم براى کسب حداکثر استفاده از تلويزيون را داشته باشند. نياز به سواد تلويزيوني، به مثابهٔ ايدهاى نگريسته مىشود که نمىتوان تنها از طريق فرآيند تأثيرپذيرى طبيعى به آن دست يافت، بلکه مىبايست با بهکار گرفتن برنامههاى آموزشى و تربيتى که بهدقت تهيه شده باشد، بهآن رسيد. |
در حالى که والدين مىتوانند نقش مهمى در متعادلسازى تأثيرات يا افزايش فوايدى که تلويزيون مىتواند براى کودکان داشته باشد، ايفا کنند، بيشتر مدارک موجود، حاکى از آن است که تعداد کمى از والدين، اين زحمت را بهخود مىدهند که از جانب کودکان خود اين تلاش را انجام دهند. بنابراين، توجه پژوهشگران بهنقشى که مدارس مىتوانند در اين ارتباط ايفا کنند، معطوف شده است. در راهبردهايى که دخالت مدرسه را در اين امر لازم مىشمارند، هدف قرار دادن آموزش کودکان در جهت تبديل آنها به مصرفکنندگان منتقد و مسؤول تلويزيون، پاسخى است که براى رفع اين مشکل مطرح مىشود. |
همچنین مشاهده کنید
- علل تماشای تلویزیون(۳)
- تأثیر تلویزیون بر عملکرد تحصیلی
- آشنایی با مسائل بهداشتی از طریق تلویزیون
- تأثیر والدین بر تماشای تلویزیون کودکان
- علل تماشای تلویزیون(۴)
- علل تماشای تلویزیون(۲)
- تشویق رفتارهای خوب
- افزایش علم کودکان توسط تلویزیون
- تأثیر مدارس بر نحوه تماشای تلویزیون
- چگونگی تماشای تلویزیون
- تأثیرتلویزیون بر رفتار خشونت آمیز
- آموزش نقشهای اجتماعی از طریق تلویزیون
- تأثیرآگهی های تلویزیونی بر کودکان
- چگونگی درک ودنبال کردن برنامههای تلویزیونی
- علل تماشای تلویزیون
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست