جمعه, ۱۱ خرداد, ۱۴۰۳ / 31 May, 2024
مجله ویستا
محصولات جهانگردی و هدفهای خریداران آن
بعضى از انگيزشهاى جهانگردى نشان مىدهد که جهانگردان غالباً خواهان محصولاتى هستند که در حالت عادى قابل مبادله نيستند. براى مثال، 'انسان فرهنگدوست' ممکن است به تماشاى بناهاى تاريخى يا تجربه کردن زندگى خيابانى در جوامع ديگر علاقهمند باشد. با وجود اين، به اعتراف اکثر خريداران جهانگردي، محصولات قابل مبادله نظير خدمات مسافرتى براى رسيدن به مکان مورد نظر و اقامتگاههاى آن مکان، جزء ضرورى کل مجموعهٔ محصولات جهانگردى است که تجربهٔ جهانگردى را تشکيل مىدهند. |
مطلب بالا به معناى آن است که در بررسى مبادلهٔ محصولات جهانگردي، به دو طريق زير مىتوان به آنها نگريست: |
- بهعنوان يک بستهٔ کامل يا مجموعهٔ محصولات مکمل که خريدار آن را به منزلهٔ يک خريد واحد مىنگرد. در اين حالت، جهانگرد به محصول جهانگردى برحسب يک قيمت کل براى کل مسافرت جهانگردى مىانديشد و اثر تغيير قيمت هر جزء اين بسته مانند اقامتگاه به درجهٔ اهميت آن در کل هزينه بسته بستگى دارد. همچنين، هر جزء مىتواند جاى جزء ديگر را بگيرد بهعبارت ديگر، اجزاء بر سر ربودن قسمتى از بودجهٔ جهانگرد با يکديگر رقابت مىکنند. |
- بهعنوان محصولات منفرد که مکمل هم هستند اما جهانگردان در تصميمات خود، آنها را بهطور مجزا مورد ملاحظه قرار مىدهند. |
بهطور کلي، رويکرد اول معرف رفتار جهانگردان قبل از خريد محصول است و رويکرد دوم معرف خريدارى روزمرهٔ کالاها و خدماتى چون اجارهٔ اتومبيل و مواد غذائى است که براى مثال، يک بازرگان در جريان سفر انجام مىدهد. |
چون بيشتر مخارج جهانگردى نتيجهٔ تصميمات پيش از سفر است و اين، نتيجهٔ حل کردن يک مسئلهٔ گسترده دربارهٔ محصولاتى است که اغلب خريداران شناخت زياد يا دقيقى از آن ندارند. اين مبحث اساساً رويکرد اول را مورد توجه قرار مىدهد. معناى رويکرد اول اين است که جهانگردان هر سفر را يک محصول تلقى مىکنند و هر جزء محصول مشخصهاى به آن مىبخشد. اين به نوبهٔ خود يعنى اينکه رويکرد لانکسترى به تقاضا يا هر يک از مشخصههاى آن، يک مدل نظرى معقولتر از نظريهٔ کلاسيک تقاضا است. مدل لانکسترى يک رويکرد برنامهريزى به تقاضا را برپا مىکند. در اين مدل خريدار مىکوشد تا مطلوبيت خود را از طريق يک تابع هدف به حداکثر برساند. اين مطلوبيت، تابع مجموعه مشخصههائى است که محصولات موجود در بازار درجات متفاوتى از آن را دارند و تقاضا تحت قيودى چون قيمت محصول و درآمد جهانگرد وجود دارد. اين مدل بعداً بهصورت کاملتر بررسى خواهد شد اما ابتدا بايد مشخصههاى مطلوبيت و قيود خريدار را مورد توجه قرار داد. |
همچنین مشاهده کنید
- سایر متغیرهای مؤثر بر تقاضای جهانگردی (۲)
- سایر متغیرهای مؤثر بر تقاضای جهانگردی
- سطوح انتخاب در تقاضای سفر و جهانگردی
- محصولات جهانگردی و هدفهای خریداران آن
- انواع متغیرهای مشوق و سدّ راه تقاضای جهانگردی
- آثار درآمدی
- کاربرد مدل تقاضای لانکستری در جهانگردی
- محدودیتهای موجود در برابر تقاضای جهانگردی
- سطوح انتخاب در تقاضای سفر و جهانگردی(۲)
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
دورههای مدیریتی دانشگاه تهران
علی لاریجانی انتخابات ریاست جمهوری انتخابات انتخابات ریاست جمهوری 1403 ایران سعید جلیلی مجلس شورای اسلامی انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم مجلس دوازدهم سید ابراهیم رئیسی ریاست جمهوری مجلس
پلیس خودرو نسیم شهر مشهد فضای مجازی وزارت بهداشت بازنشستگان شهرداری تهران سازمان هواشناسی قتل سلامت قوه قضاییه
قیمت خودرو قیمت دلار قیمت طلا ایران خودرو آیفون مسکن بازار خودرو حقوق بازنشستگان دلار بانک مرکزی بورس قیمت سکه
تلویزیون حامیم سینمای ایران سینما اینستاگرام شهید سریال بازیگر رسانه ملی
رژیم صهیونیستی غزه دونالد ترامپ فلسطین آمریکا جنگ غزه رفح روسیه نوار غزه حماس اوکراین چین
فوتبال پرسپولیس لیگ برتر جواد نکونام باشگاه استقلال رئال مادرید باشگاه پرسپولیس بازی سردار آزمون استقلال لیگ برتر ایران شمس آذر قزوین
هوش مصنوعی ایلان ماسک گوگل سامسونگ اینترنت ژاپن تبلیغات ماهواره تلگرام ناسا
رژیم غذایی سرطان ریه سرطان سازمان غذا و دارو استرس