پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 9 May, 2024
مجله ویستا
اقتصاد تقاضای جهانگردی
|
اقتصاد خرد به تقاضا به منزلهٔ نيمى از بازارى مىنگرد که در آن کالاها و خدمات مبادله مىشوند. تقاضا طبيعتاً نيروى محرک نيازى تلقى مىشود که براى ارضاء آن، بنگاهها در ازاء دريافت پاداش مناسب، به فعاليت در توليد کالاها و خدمات انگيخته مىشوند. |
بيشتر تحليلهاى اقتصادى خرد متقاضيان را نمونهاى از 'انسان مارشالي' تلقى مىکنند. بهعبارت ديگر، اين تحليلها اساساً به علائم اقتصادى رفتار فرد توجه دارند و ميزان فايده يا مطلوبيت حاصل از هر خريد براى ارضاء نيازهاى وى را محاسبه مىکنند. نظريهٔ رفتار مصرفکننده اين فعاليت را مورد بررسى بسيار عميقترى قرار مىدهد و علم اقتصاد رفتارى بهعنوان يک شاخهٔ اقتصاد خرد، مىکوشد تا رويکرد مارشالى را با عوامل روانشناختى و جامعهشناختى مؤثر بر رفتار مصرفکننده درهم آميزد. |
اتخاذ رويکرد رفتارى براى تحليل تقاضاى مسافرت از آنجا اهميت دارد که محصولات مسافرتى بغرنج هستند و همانطور که در مبحث پيش ملاحظه شد نياز و ميزان شناخت جهانگردان از اين محصولات فراوان و متنوع است. بنابراين، در توضيح مطلوبيت فردى و مطلوبيت هر گروه از جهانگردان، ارزيابى انگيزشها و مشخصههاى انواع جهانگردان ضرورت دارد. |
با وجود اين، اقتصاددانان بيشتر به تقاضاى کل علاقه و توجه دارند. اين تقاضا را مىتوان مقدار محصولى تعريف کرد که در يک دورهٔ زمانى معين، کل خريداران مايل و قادر به خريد آن به قيمت بالقوه باشند. عبارت فوق مشخصاً تعريف تقاضاى مؤثر است. بهعبارت ديگر، خريداران بايد هم قوهٔ خريد داشته باشند هم تمايل به آن. بىگمان، تقاضاى نهفته بسيار زيادى براى مسافرت با کشتىهاى مجلل يا هواپيماى مافوق صوت وجود دارد اما عدهٔ کمى قادر به پرداخت هزينههاى آن هستند. |
دادههاى تجربى در عمل، معمولاً تنها يک تعادل عرضه و تقاضاى جهانگردى را نشان مىدهد و هر تغييرى نشانگر حرکت از يک موقعيت تعادلى به موقعيت تعادلى ديگر است. اين حقيقت تحليل تقاضاى جهانگردى را مانند بررسى تغييرات تقاضاى هر کالا يا خدمتى دشوار مىکند. بنابراين، در واقع، مصرف جهانگردى را بررسى مىکنيم نه تقاضاى آن را با وجود اين، تحقيقات بازار جهانگردى و سرىهاى زمانى و مطالعات تطبيقى موجود، براى ارائهٔ تحليلهاى نسبتاً دقيق دربارهٔ آثار متغيرهاى مستقل بر تقاضاى جهانگردى کفايت مىکنند. |
همچنین مشاهده کنید
- شرکتهای چند ملیتی در بخش سفر و جهانگردی
- عرضهٔ محصولات مسافرتی و جهانگردی
- اقتصاد تقاضای جهانگردی
- سرمایهگذاری در جهانگردی
- تراز پرداختهای جهانگردی
- خدمات قیمتگذاری نشده و آثار جانبی در جهانگردی
- ایجاد اشتغال و درآمد
- وضعیت اقتصادی (۲)
- تعادل در بازارهای جهانگردی
- منابع در جهانگردی
- تعریف انواع بازار و بهینهسازی آنها
- انواع جهانگردان
- وضعیت اقتصادی (۳)
- بنگاههای جهانگردی
- رشد جهانگردی و اقتصاد ملی
- نقش اقتصادی دولت
- وضعیت اقتصادی
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران آمریکا انتخابات دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی روز دختر رافائل گروسی رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی رهبر انقلاب حجاب انتخابات مجلس
قتل تهران سلامت هواشناسی وزارت بهداشت شهرداری تهران پلیس بارش باران آموزش و پرورش سیل فضای مجازی قوه قضاییه
دولت ارز دلار گاز خودرو قیمت دلار مالیات قیمت طلا مسکن قیمت خودرو ایران خودرو حقوق بازنشستگان
زهره فکور صبور نمایشگاه کتاب سپند امیرسلیمانی نمایشگاه کتاب تهران تلویزیون کتاب سینمای ایران سریال دفاع مقدس تئاتر موسیقی سینما
دانشجویان دانش بنیان اینوتکس
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین جنگ غزه رفح روسیه حماس حمله به رفح نوار غزه ترکیه مصر
رئال مادرید فوتبال لیگ قهرمانان اروپا استقلال پرسپولیس بایرن مونیخ لیگ برتر بازی باشگاه استقلال لیگ برتر ایران ذوب آهن نساجی
اینترنت تبلیغات اپل سامسونگ آب ناسا گوگل مایکروسافت نوآوری
سرطان هندوانه کنسرو بیماران خاص بیمه سنگ کلیه سبزیجات کمردرد آلرژی