چهارشنبه, ۳ بهمن, ۱۴۰۳ / 22 January, 2025
مجله ویستا
حمل و نقل در بازرگانی بینالمللی
حمل و نقل، رابطهاى اساسى بين فرستنده کالا و گيرنده آن برقرار مىکند. بهترين کالا اگر در زمان لازم، در مکان لازم و در شرايط مطلوب دريافت نشود، مطلوبيت نخواهد داشت. لذا بايد بين خريدار و حملکننده همکارى نزديک وجود داشته باشد. حمل چه از طريق دريا و چه از طريق زمين و چه از راه هوا عامل مهمى است و هزينههاى مربوط به آن در رقابتى کردن فروش کالا تأثير مستقيم دارد. ارزان خريدن، هميشه دليل ارزان بودن قيمت کالا نيست، مسئله حمل و نقل يکى از مسائل مهم مبتلا به مديران مؤسسات و کارخانجات مختلف است و ترديدى نيست که در صورت حل اين مسئله، مديران مىتوانند با دريافت به موقع مواد اوليه و کالاهاى مورد نياز با هزينه حمل و نقل مناسب، قيمت تمام شده توليدات خود را کاهش داده و از اين طريق مؤسسه خود را افزايش دهند. | |
داشتن اطلاعات کافى از جنبههاى گوناگون حمل و نقل و اينکه چه کالائى را بايد با چه نوع وسيله حمل و به واحد توليدى يا خدماتى خود انتقال داد. امرى است که مىتواند تا حدود زيادى به مديران بازرگانى در تصميمگيرى کمک کند. کاهش هزينه حمل و افزايش سرعت سرعت انتقال و حمل کالا از جمله اهداف اساسى مديران اقتصادى هر جامعه است. |
همچنین مشاهده کنید
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست