پنجشنبه, ۴ بهمن, ۱۴۰۳ / 23 January, 2025
مجله ویستا
بازار رقابت خالص
در بازار رقابت خالص مؤسسات توليدى بىشمارى وجود دارند که همگى کالاى مشابهاى را فروخته و هيچيک از توليدکنندگان نسبت بهوسعت کلى بازار آنقدر بزرگ نيستند که بتوانند بهتنهايى تأثيرى در قيمت بازار داشته باشند. اگر يکى از مؤسسات توليدى از بازار خارج شود، ميزان عرضه کالا در بازار آنقدر کاهش نخواهد يافت که موجب افزايش محسوسى در قيمت آن گردد. هيچيک از فروشندگان حس نمىکنند که خود و يا ساير فروشندگان نفوذى در بازار دارا مىباشند. در بازار رقابت خالص همچشمى و رقابت چشمگير بهمعنى واقعى کلمه وجود نداشته و اقدامات يک مؤسسه توليدى با عکسالعمل و اقدامات متقابل ساير مؤسسات توليدى مواجه نمىگردد. بهعلاوه، روابط مابين مؤسسات توليدى کاملاً جنبه غيرشخصى بهخود مىگيرد. |
همچنین مشاهده کنید
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست