سه شنبه, ۱ خرداد, ۱۴۰۳ / 21 May, 2024
مجله ویستا
بازار رقابت خالص
در بازار رقابت خالص مؤسسات توليدى بىشمارى وجود دارند که همگى کالاى مشابهاى را فروخته و هيچيک از توليدکنندگان نسبت بهوسعت کلى بازار آنقدر بزرگ نيستند که بتوانند بهتنهايى تأثيرى در قيمت بازار داشته باشند. اگر يکى از مؤسسات توليدى از بازار خارج شود، ميزان عرضه کالا در بازار آنقدر کاهش نخواهد يافت که موجب افزايش محسوسى در قيمت آن گردد. هيچيک از فروشندگان حس نمىکنند که خود و يا ساير فروشندگان نفوذى در بازار دارا مىباشند. در بازار رقابت خالص همچشمى و رقابت چشمگير بهمعنى واقعى کلمه وجود نداشته و اقدامات يک مؤسسه توليدى با عکسالعمل و اقدامات متقابل ساير مؤسسات توليدى مواجه نمىگردد. بهعلاوه، روابط مابين مؤسسات توليدى کاملاً جنبه غيرشخصى بهخود مىگيرد. |
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور سقوط بالگرد رئیسی سیدابراهیم رئیسی رئیسی شهادت ایران بالگرد حسین امیرعبداللهیان دولت سیزدهم شهادت رئیسی شهادت سید ابراهیم رئیسی
تهران هواشناسی شهرداری تهران هلال احمر پلیس سردار رادان سیل قوه قضاییه آموزش و پرورش مشهد سیل مشهد بارش باران
پیام تسلیت یارانه یارانه نقدی بورس قیمت خودرو قیمت دلار خودرو دلار بازار خودرو قیمت طلا حقوق بازنشستگان بازنشستگان
شهید رئیسی تلویزیون لیلا حاتمی سینما هنرمندان شعر سینمای ایران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سریال زری خوشکام نمایشگاه کتاب رسانه ملی
قرآن تجهیزات پزشکی
رژیم صهیونیستی امیرعبداللهیان ترکیه روسیه چین ولادیمیر پوتین غزه اسرائیل فلسطین آمریکا جنگ غزه حماس
فوتبال پرسپولیس استقلال لیگ برتر لیگ برتر ایران باشگاه پرسپولیس لیگ برتر انگلیس فدراسیون فوتبال منچسترسیتی تراکتور بازی بارسلونا
تبلیغات سامسونگ هوش مصنوعی اپل موبایل ناسا اینترنت نمایشگاه ایران هلث هواپیما
سرطان رژیم غذایی خواب آلزایمر زیبایی استرس کاهش وزن طبیعت