اکونومیست: ایران در دهه آینده از کشورهای ثروتمند خلیج فارس می شود؟
آمریکا در سال ۱۹۸۰، در واکنش به بحران گروگانگیری سفارتش در تهران در سال پیش از آن، شرکتهای آمریکایی را از خرید نفت ایران منع کرد. در اوایل دهه ۲۰۱۰، این ممنوعیت با «تحریمهای ثانویه» تکمیل شد؛ تحریمهایی که سایر خریداران نفت ایران را نیز در معرض مجازاتهای آمریکا قرار میداد. این تحریمها در چارچوب …