VIST
A
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
آگهی
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
آگهی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
VIST
A
دوشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۳ -
24 February 2025
VIST
A
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
آگهی
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
آگهی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
VIST
A
فقر یادگیری دانشآموزان
دانش آموزان
وزارت آموزش و پرورش
فقر یادگیری
آموزش و پرورش
مدرسه
۱۴۰۳/۱۱/۲۸
/ سایت جماران
حکیمزاده، معاون آموزش و پرورش: فقر یادگیری در برخی دانشآموزان، ذاتی نیست؛ وضعیت اقتصادی و شرایط خانوادگی اثرگذار است/قبل از کرونا، شرایط رو به رشدی داشتیم و کرونا واقعا روی تمام شاخصها اثر منفی گذاشت/این مختص ایران نیست، در سرتاسر دنیا به همین شکل است
«رضوان حکیمزاده» معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: شرایط خانوادگی، سطح سواد والدین، سرمایه فرهنگی خانوادهها، وضعیت اقتصادی و همه اینها میتواند اثرگذار باشد. شرایط درون مدرسه نیز عامل مهم دیگری است؛ اینکه چه اندازه دانشآموز مورد توجه قرار بگیرد و به سرعتِ یادگیریاش توجه شود. چون بعضی …
تعطیلی مدارس
رضوان حکیم زاده
تعطیلی مدارس
رضوان حکیم زاده
رضوان حکیمزاده
کرونا
۱۴۰۳/۱۱/۲۷
/ خبرگزاری ایلنا
فقر یادگیری در برخی دانشآموزان، ذاتی نیست؛ وضعیت اقتصادی و شرایط خانوادگی اثرگذار است
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: فقر یادگیری در برخی دانشآموزان، ذاتی نیست و شرایط خانوادگی، سطح سواد والدین، سرمایه فرهنگی خانوادهها، وضعیت اقتصادی و همه اینها میتواند در این زمینه اثرگذار باشد.
آموزش و پرورش
فقر یادگیری
آموزش و پرورش
فقر یادگیری
شاخصهای اساسی
اموزش ابتدایی
۱۴۰۳/۱۱/۲۱
/ سایت افکارنیوز
چرا آموزش و پرورش با ایجاد مدارس تیزهوشان مخالف است؟
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ایجاد مدارس سمپاد و یا برگزاری کلاسهای آمادگی سمپاد در دوره ابتدایی مخالف هستیم.
دانشآموزان
عدالت آموزشی
دانشآموزان
عدالت آموزشی
مدارس سمپاد
فقر یادگیری
۱۴۰۳/۱۱/۲۰
/ سایت باشگاه خبرنگاران
حمایت از فرزندان دهکهای پایین برای جبران فقر یادگیری آنها
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح حامی کمک میکند فرزندان در خانوادههای با دهکهای پایین، در برنامه جبرانی مدرسه، ضعف یادگیریشان برطرف شود.
دانش آموزان مدارس
مدارس سمپاد
دانش آموزان مدارس
مدارس سمپاد
سرانه آموزشی
۱۴۰۳/۱۱/۲۰
/ خبرگزاری ایسنا
حمایت از فرزندان دهکهای پایین برای جبران فقر یادگیری آنها/ شروع مداخلات آموزشی از ماه جاری
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با ایجاد مدارس سمپاد و یا برگزاری کلاسهای آمادگی سمپاد در دوره ابتدایی مخالف هستیم گفت: تاکید سند تحول بنیادین بر تربیت و پرورش تفکر، مهارتهای تفکر و خلاقیات است که سازگار با روشهای آزمونهای تستی که در مدارس سمپاد برگزار میشود نیست، بنابراین در …
آموزش و پرورش
مدارس سمپاد
آموزش و پرورش
مدارس سمپاد
۱۴۰۳/۱۰/۲۹
/ سایت سلامت نیوز
محرومیت آموزشی در سایه فقر
از هر پنج دانشآموز ایرانی، دو نفر اصلا یاد نمیگیرند و ۷۰ درصد دانشآموزان مدارس روستایی پسرانه به حداقل سطح یادگیری نمیرسند.
۱۴۰۳/۱۰/۱۷
/ خبرگزاری ایلنا
حامی، فرصتی ویژه برای کاهش فقر یادگیری
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه «حامی» به منظور حمایت آموزشی مستمر یادگیری دانشآموزان در دورۀ ابتدایی اجرا میشود، گفت: تأکید و حمایت عملی رئیسجمهور از آموزش و پرورش، فرصتی مغتنم برای تحقق و تثبیت عدالت آموزشی است.
۱۴۰۳/۱۰/۱۷
/ سایت باشگاه خبرنگاران
برخی دانشآموزان مهارتهای سواد پایه را به خوبی فرا نگرفتهاند
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: «فقر یادگیری» ناشی از عدمفراگیری مهارتهای سواد پایه است و برخی از دانشآموزان مهارتهای سواد پایه را به خوبی فرانگرفتهاند.
آموزش ابتدایی
آموزش و پرورش
آموزش ابتدایی
آموزش و پرورش
۱۴۰۳/۱۰/۰۷
/ روزنامه رسالت
مدارس آلوده به فقر یادگیری! - روزنامه رسالت
«۴۰درصد دانشآموزان دچار فقر یادگیریاند و برخی دانشآموزان باوجود حضور در مدرسه، مهارتهای پایه سواد را بهدرستی کسب نمیکنند.» آماری هشدارآمیز که از سوی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزشوپرورش مطرحشده است. رضوان حکیمزاده تلویحا اعلام کرده است، افت شدید سواد دانشآموزان، به مراحل بسیار خطرناکی رسیده …
۱۴۰۳/۰۹/۰۷
/ سایت روزنو
فقر یادگیری دانشآموزان بدلیل کمبود معلمان آموزشدیده | روزنو
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزشوپرورش با اشاره به دلایل اصلی فقر یادگیری دانشآموزان گفت: یکی از دلایل اصلی فقر یادگیری، تراکم بالای دانشآموزان در کلاسهای درس و نبود معلمان آموزشدیده است.
۱۴۰۳/۰۹/۰۷
/ سایت افکارنیوز
عامل فقر یادگیری در میان دانشآموزان ابتدایی مشخص شد
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزشوپرورش با اشاره به دلایل اصلی فقر یادگیری دانشآموزان گفت: یکی از دلایل اصلی فقر یادگیری، تراکم بالای دانشآموزان در کلاسهای درس و نبود معلمان آموزشدیده است.
مناطق محروم
فقر یادگیری دانشآموزان
مناطق محروم
فقر یادگیری دانشآموزان
فقر یادگیری
تراکم کلاس
۱۴۰۳/۰۹/۰۶
/ سایت اقتصادآنلاین
تراکم کلاس و کمبود معلمان آموزشدیده؛ عامل فقر یادگیری
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزشوپرورش با اشاره به دلایل اصلی فقر یادگیری دانشآموزان گفت: یکی از دلایل اصلی فقر یادگیری، تراکم بالای دانشآموزان در کلاسهای درس و نبود معلمان آموزشدیده است.
جذب معلم
کمبود معلم
جذب معلم
کمبود معلم
۱۴۰۳/۰۹/۰۶
/ روزنامه آرمان امروز
چگونه فقر یادگیری در دانشآموزان را کاهش دهیم؟
آرمان امروز : یادگیری درست و کامل تنها محدود به زمان حضور در مدرسه نیست و دانشآموزانی هستند که با وجود گذراندن ساعتها در کلاس درس، آنطور که باید و شاید از مهارتهای خواندن، نوشتن، حساب کردن و حرف زدن برخوردار نیستند. این مشکل که بهگفته رضوان حکیمزاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و [ ]
۱۴۰۳/۰۹/۰۶
/ سایت افکارنیوز
چگونه فقر یادگیری در دانشآموزان را کاهش دهیم؟| ترک تحصیل در کمین کم سوادها
یادگیری درست و کامل تنها محدود به زمان حضور در مدرسه نیست و دانشآموزانی هستند که با وجود گذراندن ساعتها در کلاس درس، آنطور که باید و شاید از مهارتهای خواندن، نوشتن، حساب کردن و حرف زدن برخوردار نیستند.
دانشآموزان ابتدایی
فقر یادگیری
دانشآموزان ابتدایی
فقر یادگیری
سواد پایه
۱۴۰۳/۰۹/۰۵
/ سایت سلامت نیوز
«فقر یادگیری» ۴۰ درصد دانشآموزان کشور را درگیر کرده است
فقر یادگیری به شرایطی اطلاق میشود که دانشآموزان با وجود حضور در مدرسه، مهارتهای پایه سواد را به درستی کسب نمیکنند. این مهارتها شامل خواندن، نوشتن، حساب کردن و سخن گفتن است.
۱۴۰۳/۰۹/۰۴
/ روزنامه آرمان امروز
شیوع فقر یادگیری در مدارس
آرمان امروز : رضوان حکیمزاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درخصوص فقر یادگیری در دانش آموزان دوره ابتدایی توضیح داد: فقر یادگیری به شرایطی اطلاق میشود که دانشآموزان، با وجود حضور در مدرسه، مهارتهای پایه سواد را بهدرستی کسب نمیکنند. این مهارتها شامل خواندن، نوشتن، حساب کردن و سخن گفتن …
مدارس
مدارس
۱۴۰۳/۰۹/۰۴
/ سایت جهان صنعت نیوز
دانش آموزان در مدرسه حضور دارند اما یاد نمیگیرند
رضوان حکیمزاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درخصوص فقر یادگیری در دانش آموزان دوره ابتدایی توضیح داد: فقر یادگیری به شرایطی اطلاق میشود که دانشآموزان، با وجود حضور در مدرسه، مهارتهای پایه سواد را بهدرستی کسب نمیکنند. این مهارتها شامل خواندن، نوشتن، حساب کردن و سخن گفتن است.
آموزش و پرورش
دانش آموزان
آموزش و پرورش
دانش آموزان
دوره ابتدایی
فقر آموزشی
۱۴۰۳/۰۹/۰۴
/ سایت انتخاب
هشدار فقر یادگیری؛دانشآموزان در مدرسهاند اما یاد نمیگیرند
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، با بیان اینکه ۴۰ درصد دانشآموزان فقر یادگیری دارند، گفت: برخی دانشآموزان با وجود حضور در مدرسه، مهارتهای پایه سواد را به درستی کسب نمیکنند.
۱۴۰۳/۰۹/۰۴
/ سایت اندیشه معاصر
اندیشه معاصر- هشدار فقر یادگیری در دانشآموزان ایرانی اندیشه معاصر
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ضعف یادگیری شانس موفقیت تحصیلی و شغلی دانشآموزان را در آینده بهطور چشمگیری کاهش میدهد.
۱۴۰۳/۰۹/۰۴
/ روزنامه شرق
هشدار فقر یادگیری در دانشآموزان ایرانی
رضوان حکیمزاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درخصوص فقر یادگیری در دانش آموزان دوره ابتدایی توضیح داد: فقر یادگیری به شرایطی اطلاق میشود که دانشآموزان، با وجود حضور در مدرسه، مهارتهای پایه سواد را بهدرستی کسب نمیکنند. این مهارتها شامل خواندن، نوشتن، حساب کردن و سخن گفتن است.
دانش آموزان
فقر
دانش آموزان
فقر
مدرسه
معاون
۱۴۰۳/۰۹/۰۴
/ روزنامه شرق
۴۰ درصد دانش آموزان ایرانی فقر یادگیری دارند
رضوان حکیمزاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درخصوص فقر یادگیری در دانش آموزان دوره ابتدایی توضیح داد: فقر یادگیری به شرایطی اطلاق میشود که دانشآموزان، با وجود حضور در مدرسه، مهارتهای پایه سواد را بهدرستی کسب نمیکنند. این مهارتها شامل خواندن، نوشتن، حساب کردن و سخن گفتن است.
دانش آموزان
فقر
دانش آموزان
فقر
مدرسه
معاون
۱۴۰۳/۰۹/۰۴
/ سایت تجارت نیوز
چالش فقر یادگیری دانش آموزان در مدارس/ راهکار چیست؟
معاون وزارت آموزش و پرورش، با بیان اینکه ۴۰ درصد دانش آموزان فقر یادگیری دارند، گفت: برخی آنان با وجود حضور در مدرسه، مهارت های پایه سواد را به درستی کسب نمی کنند.
آموزش و پرورش
دانش آموزان
آموزش و پرورش
دانش آموزان
۱۴۰۳/۰۹/۰۴
/ روزنامه شهروند
هشدار فقر یادگیری - شهروند آنلاین
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، با بیان اینکه ۴۰ درصد دانشآموزان فقر یادگیری دارند، گفت: برخی دانشآموزان با وجود حضور در مدرسه، مهارتهای پایه سواد را به درستی کسب نمیکنند.
دانشآموزان ابتدایی
رضوان حکیمزاده
دانشآموزان ابتدایی
رضوان حکیمزاده
شهروند آنلاین
ضعف تحصیلی
۱۴۰۳/۰۹/۰۴
/ خبرگزاری همشهریآنلاین
فقر یادگیری در ۴۰ درصد دانشآموزان ایرانی | مدرسه میروند اما یاد نمیگیرند!
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ضعف یادگیری شانس موفقیت تحصیلی و شغلی دانشآموزان را در آینده بهطور چشمگیری کاهش میدهد و با اصول عدالت آموزشی و توزیع برابر فرصتهای یادگیری نیز در تضاد است.
وزارت آموزش و پرورش
مدرسه و مدارس
وزارت آموزش و پرورش
مدرسه و مدارس
دانش آموز
۱۴۰۳/۰۹/۰۴
/ سایت پارسینه
هشدار معاون آموزش و پرورش درباره فقر یادگیری دانش آموزان
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، با بیان اینکه ۴۰ درصد دانشآموزان فقر یادگیری دارند، گفت: برخی دانشآموزان با وجود حضور در مدرسه، مهارتهای پایه سواد را به درستی کسب نمیکنند.
اموزش و پرورش
اموزش و پرورش
۱۴۰۳/۰۹/۰۳
/ خبرگزاری ایلنا
ضعف یادگیری دانشآموزان در مدرسه؛ «محتوای کتابهای درسی مورد علاقه دانشآموزان نیست»/ «مدارس جذابیت ندارند، معلمها انگیزه»
یک معلم تراکم بالا در کلاسها، آموزش نامناسب معلمان، نامناسب بودن محتوای کتب درسی و بیعلاقگی دانشآموزان به این محتوا و همچنین ناامیدی نسبت به آینده در جامعه را از جمله دلایل فقر یادگیری در دانش آموزان عنوان کرد و گفت: در بلند مدت نیاز است بودجه لازم برای آموزش معلمان، افزایش کیفیت سیستم آموزشی، تغییر …
بودجه
حقوق
بودجه
حقوق
دانش آموزان
مدرسه
۱۴۰۳/۰۹/۰۲
/ سایت پارسینه
مدارس جذابیت ندارند، معلمها انگیزه /محتوای کتب درسی نامناسب است
یک معلم تراکم بالا در کلاسها، آموزش نامناسب معلمان، نامناسب بودن محتوای کتب درسی و بیعلاقگی دانشآموزان به این محتوا و همچنین ناامیدی نسبت به آینده در جامعه را از جمله دلایل فقر یادگیری در دانش آموزان عنوان کرد
مدارس
محتوای کتب درسی
مدارس
محتوای کتب درسی
۱۴۰۳/۰۹/۰۲
/ سایت اقتصاد ۲۴
ضعف یادگیری دانشآموزان در مدرسه؛ محتوای کتابهای درسی مورد علاقه دانشآموزان نیست/ تاثیر آموزش ناکارآمد دوران کرونا بر فقر یادگیری دانشآموزان | اقتصاد24
محمدرضا نیکنژاد، کارشناس حوزه آموزش و پرورش با بیان اینکه فقر آموزشی فقط مختص ایران نیست، گفت: بعد از آموزش آنلاین در دوران کرونا، نظارت و ارزیابی درستی از دانش آموزان وجود نداشت و در این مدت آموزش حتی در کشورهایی که امکانات خوبی در حوزه آموزش آنلاین داشتند، ناکارآمد بود. اما کشورهای پیشرو این ناکارآمدی …
آموزش و پرورش
آموزش و پرورش
۱۴۰۳/۰۸/۲۷
/ خبرگزاری ایلنا
۴۰ درصد کودکان دچار فقر یادگیری هستند/ طبقهبندی دانشآموزان، چالش بزرگ سیستم آموزشی
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: کیفیت توسعهیافتگی جوامع به کیفیت زندگی شهروندان وابسته است و کیفیت زندگی شهروندان به کیفیت نظام تعلیم و تربیت بستگی دارد و در شاخص کیفیت نظام تعلیم و تربیت هیچ عنصری به اندازه معلم اثرگذار نیست.
تعلیم و تربیت
دانش آموزان
تعلیم و تربیت
دانش آموزان
فقر
کودکان
۱۴۰۳/۰۸/۲۶
/ سایت دیدبان ایران
۴۰ درصد کودکان دچار فقر یادگیری هستند
رضوان حکیمزاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: در کنار مفهوم بازمانده از تحصیل، نظام آموزشی کشور با مفهوم بازمانده از یادگیری نیز مواجه است؛ دانشآموزانی که در مدرسه حضور دارند، اما مهارتهای پایه را با کیفیت مطلوب فرا نمیگیرند و در نهایت تفاوت ملموسی بین آنان و بازماندگان از تحصیل در مسئله …
فقر
کودکان
فقر
کودکان
مدرسه
وزیر آموزش و پرورش
۱۴۰۳/۰۸/۲۶
/ سایت انتخاب
معاون وزیر آموزش و پرورش: ۴۰ درصد کودکان دچار فقر یادگیری هستند
رضوان حکیمزاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: در کنار مفهوم بازمانده از تحصیل، نظام آموزشی کشور با مفهوم بازمانده از یادگیری نیز مواجه است؛ دانشآموزانی که در مدرسه حضور دارند، اما مهارتهای پایه را با کیفیت مطلوب فرا نمیگیرند و در نهایت تفاوت ملموسی بین آنان و بازماندگان از تحصیل در …
۱۴۰۳/۰۸/۲۰
/ سایت باشگاه خبرنگاران
حضور در مدرسه الزاماً به معنای یادگیری سواد پایه نیست
حکیمزاده گفت: فقر یادگیری یکی از مسائل مهم در آموزش ابتدایی است و لزوماً حضور دانشآموز در مدرسه به معنای یادگیری مهارتهای سواد پایه نیست.
آموزش ابتدایی
دانش آموزان مدارس
آموزش ابتدایی
دانش آموزان مدارس
بازمانده از تحصیل
۱۴۰۳/۰۸/۲۰
/ خبرگزاری ایرنا
نرخ جذب خالص پایه اول ملاک بازماندگی از تحصیل/برخی کودکان دچار فقر یادگیری هستند
تهران- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نرخ جذب خالص پایه اول ملاک اصلی بازماندگی از تحصیل است، گفت: این شاخص از تقسیم تعداد دانشآموزان ۶ سال تمام ثبتنامشده ایرانی به همه کودکان ۶ سال تمام ایرانی به دست میآید.
دانشآموزان
مدارس
دانشآموزان
مدارس
وزارت آموزش و پرورش
۱۴۰۳/۰۷/۰۷
/ سایت رکنا
دانش آموزان بازمانده از تحصیلی در مقطع ابتدایی باید به صفر برسند
رکنا: وزیر آموزش و پرورش با ابراز نگرانی از وجود دانشآموزان بازمانده از تحصیل، بر لزوم تلاش برای بازگرداندن همه کودکان به چرخه آموزش تاکید کرد. وی همچنین بر اهمیت توجه به دانشآموزان عشایر و رفع فقر یادگیری در میان دانشآموزان تاکید نمود.
دانش آموزان
عشایر
دانش آموزان
عشایر
۱۴۰۳/۰۷/۰۱
/ خبرگزاری ایسنا
ویدیو/مدرسه کودکان کار؛ جایی برای خوشبختی
اینجا موسسه خیریه کودکان کار گل میناست؛ مدرسهای که در آن خبری از لباسهای فرم رنگی یکدست و دفتر و کتابهای جلد شده و حتی یک حیاط برای بازیها و شیطنتهای کودکانه نیست، با این وجود همه دانشآموزانِ این مدرسه شوق آموختن و یادگیری دارند؛ یادگیری برای یافتن دریچهای رو به آینده روشن. آنها با همه کودکان …
بازگشایی مدارس
ماه مهر
بازگشایی مدارس
ماه مهر
دانش آموزان
خیریه
دریافت اخبار بیشتر
۱۴۰۳/۰۷/۰۱ - ۱۱:۳۳:۲۶
۳۶۵ روز
اخبار گوشی موبایل
کفش ایمنی خارجی
درمان شقاق مقعدی پیکاطب
خرید فالوور اینستاگرام
خرید بازدید اینستاگرام
نمای سرامیک
خرید سرور مجازی
دوشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۳ -
24 February 2025
دریافت اخبار بیشتر
۳۶۵ روز
اخبار گوشی موبایل
کفش ایمنی خارجی
درمان شقاق مقعدی پیکاطب
خرید فالوور اینستاگرام
خرید بازدید اینستاگرام
نمای سرامیک
خرید سرور مجازی