چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 8 May, 2024
مجله ویستا

موفقیت کم پلیس در فرهنگ سازی و موفقیت پلیس


موفقیت کم پلیس در فرهنگ سازی و موفقیت پلیس

- چند درصد مردم ما را می شود با کارتون ارشاد نمود.
- مردم از عواقب سرعت واقعا بی خبرند . که نیاز به یادآوری مکرر دارد.
- آیا در تمام خانواده های ایرانی فرزند سالاری حاکم است تا همیار …

- چند درصد مردم ما را می شود با کارتون ارشاد نمود.

- مردم از عواقب سرعت واقعا بی خبرند . که نیاز به یادآوری مکرر دارد.

- آیا در تمام خانواده های ایرانی فرزند سالاری حاکم است تا همیار پلیس جواب بدهد.

- آیا از نظر کارگردانان انمیشنهای تلویزیونی ،هرکس اتومبیلش اسپرت یا دارای آپشن است .بی فرهنگ است!!

- چرا هنوز با این همه کنترل. بالا ترین علت حوادث سرعت است .

- آمار و رتبه اعلام شده در مکزیک دلیل دیگری دارد . و آن اضافه شدن تعداد بسیار بالائی راننده جدید از قشر کارمند دولت ،

آموزگار . بازنشسته ، مردم متوسط و خانم است که اصولا این قشر ، با فرهنگ زندگی و رانندگی می کنند. اما هنوز

خاطیان رانندگی میل هیولا واری به بی فرهنگی دارند. با اتومبیلهای جدید تر و سریعتر و امن تر !!!!

میل به سرعت داشتن. ذاتا بد نیست . اما آیا ما در پیست اتومبیلرانی کشور امکان دستیابی به ۱۳۰ کیلومتر در شرایط

ایمن را داریم..!!!

پس دولت و مراکز مرتبط با ترافیک شهری و جاده ای نقش ایجاد مراکز ورزشی اتومبیلرانی حرفه ای را نادیده گرفته . و این بی توجهی ، امروزه تمام کشور را پیست اتومبیلرانی نموده .

اگر با این تصور جلو می رویم که جوان ۱۸ الی ۳۵ ساله مانند یک راننده جا افتاده ۵۰ ساله رانندگی کند .

هدف گیری موضوع اشتباه است .

مرداد ۱۳۸۷ پلیس به آمار بالای مرگ و میر هنوز اعتراف دارد.

وظیفه پلیس فرهنگ سازی نیست .... این جمله ای است که همیشه پاسخ آخر پلیس است .

پیشنهاد ما به پلیس محترم :

اگرپلیس می خواهد وارد عرصه فرهنگ سازی شود . کارشناسانه وارد شود. در واقع ابتدا کارشناسان و ابزارهای سخت افزاری و نرم افزاری هدف را تامین نماید.

به طور مثال ما در فرهنگ رانندگی ،امروز دچار بیماریهای روانی و اجتماعی هستیم که فقط روانشناسان خبره

از پس این مشکل بر می آیند .

و ساخت کارتونهای سطحی فقط برای بچه ها و افراد کم سواد جامعه جالب است.

باید مشکلاتی روحی روانی افراد که

- به یکدیگر اجازه سبقت نمی دهند.

- می خواهند خود را با سرعت ثابت کنند.

- فکر می کنند بهترین راننده دنیا هستند.

- به خودروی خود بیش از حد مطمئن هستند.

- وابستگی روحی به خودرو دارند.

- ترس از خطر ندارند و مرگ بر اثر تصادف را پذیرفته اند.

- با اتومبیل پر از سرنشین ساعتها مسابقه می گذارند.

- در عبور از تقاطع به خود حق تقدم می دهند.

و..... بسیاری بیماری های روحی که زائیده کمبودها و فشارهای یک جامعه است مورد توجه قرار گیرد.

امروزه رانندگی برای قشر بزرگی از جامعه ما جایگزین تفریح شده است.

پلیس بهتر است . در حوزه تخصصی خود که بسیار موفق بوده عمل نماید. و بی گدار بودجه را در مسیرهایی که توان مدیریتی ندارد . تباه ننماید.

مشکلات ترافیک نیازمند سازمانی پیشرفته با عنوان ترافیک کشوری می باشد .

که در موضوعات . تدوین قوانین – تعریف فرهنگ ترافیک – تحقیق و مطلعات علمی – تدوین استاندارهای ایمنی کشوری – نظارت و هماهنگی دستگاههای مرتبط در مسیرهای جاده های شهری . ریلی.هوائی و دریائی عمل نماید.

این سازمان وظیفه و مسئولیت حفاظت هرگونه سفر را برای منطقه جغرافیای ایران بر عهده خواهد داشت.

و پلیس می تواند در حوزه تخصصی خود . موفقیت های چشمگیری داشته باشد.

- پلیس راهنمائی و رانندگی در کنترل و نظارت بر سرعت در سطح بزرگراهای کشور موفق بوده است.

- پلیس به صورت ملموس حرکات مارپیچ را کنترل نموده و این پدیده رو به کاهش چشمگیر ی نهاده است

- پلیس خودروهای سنگین مسافری و باری را با استفاده از جی پی اس تحت کنترل در آورده.

- پلیس در همکاری با بر نامه های سازماندهی مسافربرهای شخصی - بهینه سازی مصرف سوخت

شناسائی و رفع مناطق حادثه خیز – تعویض پلاک خودروها - کنترل جاده ها در ایام نوروز و روزهای سخت بسیار عالی عمل نموده .

carnp.com

فریبا فریبا