یکشنبه, ۷ بهمن, ۱۴۰۳ / 26 January, 2025
مجله ویستا

سرویسهای ویژه مخابراتی


سرویسهای ویژه مخابراتی

پذیرش متقاضی برای واگذاری سرویس های ویژه تلفنی در صورت وجود امكانات فنی صورت می گیرد برای واگذاری سرویس های ویژه پس از درخواست متقاضی می بایستی تقاضای مشترك به تأیید رییس مركز برسد, سرویس های ویژه تلفنی به موجب قرارداد به مدت یكسال به صاحب امتیاز تلفن و یا قائم مقام قانونی وی واگذار می شود و تمدید آن در صورت رضایت طرفین بلامانع است

پذیرش متقاضی برای واگذاری سرویس های ویژه تلفنی در صورت وجود امكانات فنی صورت می گیرد. برای واگذاری سرویس های ویژه پس از درخواست متقاضی می بایستی تقاضای مشترك به تأیید رییس مركز برسد، سرویس های ویژه تلفنی به موجب قرارداد به مدت یكسال به صاحب امتیاز تلفن و یا قائم مقام قانونی وی واگذار می شود و تمدید آن در صورت رضایت طرفین بلامانع است. در حال حاضر تعداد هشت سرویس ویژه مخابراتی راه اندازی شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است. این خدمات كه در شبكه تلفن ثابت و همراه هر دو مورد استفاده قرار می گیرد عبارتند از:

الف ) خدمات ویژه تلفن ثابت

۱- انتظار مكالمه ( call waiting )

با این سرویس می توانید هنگامی كه با تلفن شما تماس گرفته می شود مكالمه را به یك خط دیگر ثابت یا همراه منتقل كنید.

این سرویس با هر دستگاه تلفن دكمه ای؛ مجهز به سیستم تن قابل انجام است .روش استفاده از سرویس انتقال مكالمه توسط مركز تلفن به مشترك آموزش داده می شود.

۲- شماره گیری سریع (speed calling)

برای اجتناب از وقوع اشتباه در شماره گیری و صرفه جویی در وقت با دادن حداكثر ۹ شماره تلفن مركز تلفن و اختصاص شماره های یك رقمی به جای آنها با گرفتن این اعداد بلافاصله ارتباط برقرار می شود مالك یا استفاده كننده قانونی تلفن در صورت وجود امكانات فنی با آخرین قبض پرداختی می تواند به مركز تلفن مربوط مراجعه كند تا پس از تنظیم قرارداد اقدام شود. این سرویس با هر دستگاه تلفن دكمه ای مجهز به سیستم تن قابل انجام است.

روش استفاده از سرویس شماره گیری سریع توسط مركز تلفن به مشترك آموزش داده می شود.

۳- مكالمه كنفرانس سه نفره (confrence call)

با بهره گیری از این سرویس امكان تماس همزمان ۳ نفره تلفن به صورت كنفرانسی برای مشتركان فراهم می شود، مالك یا استفاده كننده قانونی تلفن در صورت وجود امكانات فنی با آخرین قبض پرداختی و تعرفه ای معادل ۶۰۰ ریال است و در قبض تلفن به صورت دو ماهه لحاظ می شود به مركز تلفن مربوط مراجعه كند؛ قرار داد تنظیم و سپس اقدام شود. این سرویس با هر دستگاه تلفن دكمه ای قابل انجام است. روش استفاده از سرویس كنفرانس توسط مركز تلفن به مشتركین آموزش داده می شود.

۴- سرویس انتظار مكالمه

هنگام مكالمه شخص دیگری به شما تلفن می زند صدای بوق ضعیفی به گوشتان می رسد و شما را از تماس دیگری آگاه می كند شما می توانید با كمك این سرویس مكالمه اول خود را موقتاً قطع و با شخص ثالث صحبت كنید پس از خاتمه مكالمه یا در حین مكالمه می توانید مجدداً با شخص اول به صحبت خود ادامه دهید. مالك یا استفاده كننده قانونی تلفن در صورت وجود امكانات فنی با آخرین قبض پرداختی می تواند به مركز تلفن مربوط مراجعه تا پس از تنظیم قرارداد اقدام شود. این سرویس با هر دستگاه تلفن دكمه ای انجام شدنی است روش استفاده از سرویس انتظار مكالمه در مركز تلفن به شما آموزش داده می شود.

۵- سرویس بیدار باش

با اشتراك این سرویس زنگ تلفن در ساعت مشخص شده به صدا در می آید. مالك یا استفاده كننده قانونی تلفن در صورت وجود امكانات فنی با آخرین قبض پرداختی می تواند به مركز تلفن مربوط مراجعه كند تا پس از تنظیم قرارداد اقدام شود. این سرویس با هر دستگاه تلفن دكمه ای مجهز به سیستم تن قابل اجرا است.روش استفاده از این سرویس توسط مركز تلفن به مشترك آموزش داده می شود.

۶- سرویس كنتور خانگی

این سرویس كاركرد مكالمات را روی صفحه نمایشگر گوشی تلفن نشان می دهد. مالك یا استفاده كننده قانونی تلفن در صورت وجود امكانات فنی با آخرین قبض پرداختی و تعرفه ای معادل ۶۰۰ ریال كه در قبض تلفن به صورت دو ماهه لحاظ می شود می تواند به مركز تلفن مربوط مراجعه كند تا پس از تنظیم قرارداد اقدام شود. این سرویس با هر دستگاه تلفن دكمه ای مجهز به سیستم تن و صفحه نمایشگر - انجام شدنی است. روش استفاده از سرویس كنتور خانگی توسط مركز تلفن به شما آموزش داده می شود.

۷- سرویس ارتباط بدون شماره گیری

مشترك می تواند در مواقع اضطراری كه قادر به شماره گیری نیست به محض برداشتن گوشی تلفن و گذاشتن زمان تعیین شده از سوی مركز به طور خودكار با شماره تلفنی كه قبلاً اعلام شده است ارتباط برقرار كند. مالك یا استفاده كننده قانونی تلفن در صورت وجود امكانات فنی با آخرین قبض پرداختی می تواند به مركز تلفن مربوط مراجعه كند تا پس از تنظیم قرارداد اقدام شود. این سرویس با هر دستگاه تلفن دكمه ای مجهز به سیستم تن قابل اجرا است.روش استفاده از سرویس ارتباط بدون شماره گیری توسط مركز تلفن به شما آموزش داده می شود.

●بهره گیری از شبكه اینترنت

از خط تلفن معمولی می توانید برای شبكه اینترنت استفاده كنید در زمان استفاده تلفن شما اشغال خواهد بود؛ این ارتباط داخلی محسوب و هزینه شهری سه دقیقه یك پالس محاسبه می شود برای آگاهی بیشتر می توانید با تلفن ۸۷۹۰۰۳۳ امور مشتركان دیتا تماس بگیرید.

●دریافت ریز مكالمات

مالك یا استفاده كننده قانونی تلفن با ارایه كارت شناسایی و آخرین قبض پرداختی مراجعه به مركز تلفن مربوط می تواند ریز مكالمات بین شهری و بین الملل تلفن خود را به طور رایگان دریافت كند. در صورت اعتراض به ریز مكالمات با مدارك ذكر شده، فرم اعتراض را از پاسخگوی مربوط دریافت و تكمیل فرمایید؛ كه پس از بررسی، پاسخ شما به نشانی داده شده ارسال خواهد شد.

●رفع نقایص قبوض

در صورت مشاهده نقص در مشخصات مندرج در قبض تلفن مالك یا وكیل با شناسنامه و آخرین قبض پرداختی با مراجعه به مركز تلفن مربوط بدون پرداخت وجهی می تواند نشانی كامل وصل خود را ارایه كند تا پس از بررسی های لازم نسبت به آن اقدام شود.

ب ) نحوه شماره گیری تلفن ثابت با تلفن همراه:

۱- تماس تلفن ثابت با تلفن همراه در صورتی كه در یك كشور باشد، به صورت زیر می باشد:

ابتدا كه اپراتوری و سپس شماره تلفن همراه

۲-تماس تلفن همراه با تلفن ثابت در صورتی كه در یك كشور باشد، به صورت زیر می باشد.

ابتدا كد شهرستان و سپس شماره تلفن ثابت

۳- برای تماس با تلفن همراه ایران در خارج از كشور ابتدا پیش شماره بین الملل آن كشور و سپس كد ۰۹۸ پس از آن كد اپراتور و شماره تلفن همراه گرفته می شود. با مراجعه به مركز تلفنی و ارائه نشانی پست الكترونیكی (email) صورتحساب و ریز مكالمات تلفن ثابت خود را به صورت رایگان بر روی شبكه اینترنت دریافت كنید.