شنبه, ۱۶ تیر, ۱۴۰۳ / 6 July, 2024
مجله ویستا

طراحی آموزشی


طراحی آموزشی

نحوه آموزش دستگاه ویژوالایزر به دانشجویان تربیت معلم الزهرا استان زنجان با استفاده از الگوی طراحی نظریه نمایش اجزای مریل

امروزه دانش آموزان در جامعه ای فناورانه (تکنولوژیست) بزرگ می شوند.کاربردهای فناوری در تجارت ، صنعت ، جامعه به طور گسترده مشاهده می گردد. شناخت دانش آموزان از فناوری امروزه بسیار واقع بیننانه تر از بزرگسالان است ، یک دانش آموز از طریق فناوری ارتباطی که در دسترس دارد ، همچون رادیو های یک موجی ، تلویزیون ، دستگاه پخش دیسک فشرده و ... با دنیای خارج در ارتباط است . کاملا روشن است که شخصی که در چنین محیطی پرورش می یابد نیازمند آموزش ها و معلمانی است که بر تمام این فناوری ها و رسانه های مورد نیاز و استفاده از آن ها تسلط کامل یا حداقل تقریبی داشته باشد.

در طی سال های متمادی رسانه های آموزشی و فناوری های بسیاری در حال ورود به جامعه ها و زندگی ها هستندو در طول سال ها نیز نظریه پردازان و روانشناسان بسیاری به این نتیجه دست یافته اند که استفاده مطلوب و مناسب از رسانه ها و آموزش به این شیوه از جایگاه والا و مطلوبی برخوردار است و دانش آموزان را درگیر و راغب به یادگیری می نماید و آموزش را برای فراگیر ملموس و عینی تر می نماید و البته مهمترین و با اهمیت ترین نکته در کاربرد رسانه ها و فناوری های نو در کلاس داشتن آگاهی و دانش پایه نسبت به رسانه ها و از همه مهمتر کاربرد به جا و متناسب با درس می باشد که البته تجربه نشان داده که اغلب معلمان در استفاده و کاربرد و گاهی اوقات آگاهی نسبت به رسانه آموزشی در سطح پایین تر از حد انتظار قرار دارند و بدین منظور این طراحی آموزشی به جهت معرفی کاربردی ، نحوه استفاده از دستگاه ویدئو ایمیجر (visualizer) یا تجسم گر به عنوان یکی از رسانه های دیداری قابل کاربرد در کلاس درس ، برای دانشجومعلمان تربیت معلم الزهرا ارائه خواهد شد.

عنوان فایل
طراحی آموزشی application/msword
6dda1d23ffba25412a580b6494599046.doc
734 KB
دانلود

زهرا نعمتی