سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 30 April, 2024
مجله ویستا

نقش و جایگاه تقاضای اجتماعی در جهت گیری راهبردهای ورزش


نقش و جایگاه تقاضای اجتماعی در جهت گیری راهبردهای ورزش

هدف از این پژوهش تعیین اولویت یا تقاضای اجتماعی برای ورزش قهرمانی یا همگانی در راهبردهای ورزش کشور است

هدف از این پژوهش تعیین اولویت یا تقاضای اجتماعی برای ورزش قهرمانی یا همگانی در راهبردهای ورزش کشور است. روش تحقیق از نوع توصیفی است و اطلاعات لازم به وسیله پرسشنامه های محقق ساخته ای که روایی آن با آلفای کرونباخ (۸۹ درصد) به تایید رسیده بود، گردآوری شد. جامعه آماری این تحقیق ۲۰۰ نفر از اعضای هیات علمی رشته تربیت بدنی شاغل در ۳۳ دانشگاه وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بودند. ۱۶۹ نفر (۷۶ درصد مرد و ۲۴ درصد زن) از این تعداد، پرسشنامه های تحقیق را تکمیل کردند. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش تحلیل عاملی استفاده شد. نتایج تحقیق حاکی است که گسترش ورزش همگانی باید سرلوحه برنامه های درازمدت ورزش قرار گیرد. در این مورد، افزایش تجهیزات و میزان سرمایه گذاری روی ورزش همگانی مورد توجه متخصصان از جمله نمونه های تحقیق قرار دارد. با توجه به دسترسی آسان تر و هماهنگ با گرایش جهانی لازم است ورزش همگانی بیش از ورزش قهرمانی توسعه یابد. دولت ها تمایل دارند روی ورزش قهرمانی سرمایه گذاری کنند، در حالی که ورزش و فعالیت بدنی در جهان معاصر دارای دو جنبه تفریحی و سلامتی است. برنامه ریزان باید روی توسعه ورزش همگانی تاکید کنند. با چنین روشی، زمینه رشد ورزش قهرمانی نیز فراهم خواهد شد.

عنوان فایل
نقش و جایگاه تقاضای اجتماعی در جهت گیری راهبردهای ورزش application/pdf
naghsh va jaygahe taghazaye ejtemaei dar jahatgiri rahbordhaye varzeshi.pdf
390 KB
دانلود

فرزاد غفوری

حسین رحمان سرشت

هاشم کوزه چیان

محمد احسانی



همچنین مشاهده کنید