سه شنبه, ۱ خرداد, ۱۴۰۳ / 21 May, 2024
پیروی از الگوهای رفتاری احتمال موفقیت کارمندان را افزایش میدهد
مشکلات رفتاری در محیط کار باید بلافاصله ردیابی شوند و متعاقبا واکنش مناسبی نسبت به آنها نشان داده شود تا رضایت مراجعان، همکاران، مشتریها، فروشندگان، و تولیدگنندگان محفوظ نگه داشته شود.
از جمله گامهای پایهای در اصلاح رفتاری کارمندان این است که مدیران بررسی دقیقی بر روی دادههای ورودی و خروجی داشته باشند. عموما همه کارفرمایان بیشتر به نتیجه کار توجه دارند و از کارکنان خود انتظار دارند که بازده بالایی داشته باشند. این مساله بدون بازبینی دقیق دادههای ورودی میسر نخواهد شد؛ چراکه همین دادههای ورودی مانند رفتار خدمه هستند که سازمان را به سوی نتایج دلخواه نهایی رهنمون میسازند.
در هر حال نیکوست که ارگانها و سازمانها پیش از رسیدن به نقطه اصلاح خدمه، یک سری فاکتورهای هستهای اولیه را تعیین کنند، آنها را به کارکنان خود آموزش داده و پرسنل را مجاب کنند که رفتاری منطبق بر آن اصول داشته باشند. شرکتها و ادارات در صورتی به موفقیت میرسند که از همان ابتدا برای اجرای استانداردهای رفتاری کارمندان خود فرهنگسازی داشته باشند و موارد حائز اهمیت در تجارت نظیر: نوآوری، انعطاف پذیری، مشتری مداری، سوددهی و ... را برای کارکنان به خوبی توضیح دهند.
البته ممکن است اهداف مدیران بیشمار باشد. اما اگر خدمه یاد بگیرند که با تک تک مشتریها رفتاری مطابق با آنچه از قبل تعیین شده است را داشته باشند و هر روز در کار خود استانداردهای رفتاری هستهای را تمرین و تکرار نمایند، آن وقت تصویر متفاوتی ظهور میکند و مجموعه به کلیه اهداف خود میرسد.
پس اینکه پرسنل با بستر کاری خود آشنا شدند، وقت آن میرسد که کارفرما توضیح و تفصیل بیشتری در مورد استانداردهای رفتاری با توجه به اهداف شرکت در اختیار آنها قرار دهد. به عنوان مثال میتواند تعریف مورد نظر خود از "انعطافپذیری" را برای آنها شرح دهد.
اما کارمندان چگونه میتوانند این استانداردهای رفتاری را در برخوردهای روزمره خود منعکس کنند؟ برای درک صحیح نگرشهای ایدهآل رفتاری ابتدا باید توضیح قابل فهمی در مورد آنها ارائه شود، سپس کلیه خدمه به تمرین و تکرار آن بپردازند و همچنین آن را به عینه مشاهده کنند تا هر چه بیشتر تشویق به انجام آن شوند.
زمانی که این رفتارها به روشنی توضیح داده شود و در محیط کار به مرحله اجرا درآیند، احتمال موفقیت کارمندان و به مثابه آن کل سیستم افزایش پیدا میکند. هنگامی که به خوبی برای پرسنل توضیح داده شود که تنها راه رسیدن به موفقیت پیروی از الگوهای رفتاری مطرح شده است، مطمئن باشید که با میل و رغبت بالا از آن استقبال میکنند و رفتار خود را مطابق با آن تعدیل میکنند.
یک سیستم مدیریتی زمانی در امور اجرایی موفق است که مقیاس دقیقی از این امر که چه کاری باید انجام شود و اینکه چگونه باید انجام پذیرد داشته باشد و کارکنان را به درستی متوجه آن کند.
برخورداری از الگوهای رفتاری و صلاحیتهای مورد نیازی که به درستی شناخته شده و اجرا شوند، فشار کاری را سبک تر کرده و کنترل و اداره کارها را آسانتر میکند.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
سید ابراهیم رئیسی سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور سقوط بالگرد رئیسی رئیسی شهدای خدمت ایران شهادت بالگرد تبریز حسین امیرعبداللهیان دولت سیزدهم
تهران کنکور هواشناسی امتحانات نهایی شورای شهر تهران شهرداری تهران هلال احمر سانحه بالگرد رئیسی پلیس سیل قوه قضاییه بارش باران
قیمت دلار قیمت خودرو بورس قیمت طلا خودرو بازار خودرو یارانه دلار حقوق بازنشستگان بازنشستگان ایران خودرو سایپا
شهادت رئیس جمهور سینمای ایران سینما تلویزیون لیلا حاتمی سریال آیت الله سید ابراهیم رئیسی هنرمندان شعر رسانه ملی نمایشگاه کتاب کتاب
کنکور ۱۴۰۳ گوگل دانش بنیان دانشگاه تهران تجهیزات پزشکی تلسکوپ فضایی هابل
رژیم صهیونیستی جنگ غزه ترکیه روسیه امیرعبداللهیان اسرائیل غزه آمریکا فلسطین چین حماس ولادیمیر پوتین
فوتبال پرسپولیس استقلال رئال مادرید لیگ برتر باشگاه پرسپولیس لیگ برتر ایران لیگ برتر انگلیس فدراسیون فوتبال بازی منچسترسیتی باشگاه استقلال
هوش مصنوعی مایکروسافت اپل تبلیغات سامسونگ ناسا موبایل آیفون فناوری
سرطان سزارین رژیم غذایی آلزایمر طول عمر کاهش وزن شادی فشار خون مغز انسان افسردگی