یکشنبه, ۲۳ دی, ۱۴۰۳ / 12 January, 2025
و حالا شما را چاک و لری اعلام می کنم I Now Pronounce You Chuck and Larry
▪ کارگردان: دنیس دوگان.
▪ فیلمنامه: بری فانرو، الکساندر پاین، تیم نیلور با همکاری لو گالو.
▪ موسیقی: روپرت گرگسون ویلیامز.
▪ مدیر فیلمبرداری: دین سملر.
▪ تدوین: جف گورسون.
▪ طراح صحنه: پری اندلین بلیک.
▪ بازیگران: آدام سندلر[چارلز لوین/چاک]، کوین جیمز[لارنس والنتاین/لری]، جسیکا بیل[الکس مک داناف]، دان ایکروید[کاپیتان تاکر]، وینگ ریمز[فرد جی. دانکن]، استیو بوسمی[کلینتون فیتزر]، نیکلاس تورتورو[رینالدو پینه را].
▪ ١١٠ دقیقه. محصول ٢٠٠٧ آمریکا. نامزد بهترین فیلم تابستانی از مراسم MTV، نامزد بهترین فیلم تابستانی از مراسم انتخاب نوجوانان.
▪ ژانر: کمدی.
چاک و لری دو مامور آتش نشانی چشم به کمک هزینه ازدواجی دوخته اند که سازمان آتش نشانی برای زوج های تازه ازدواج کرده تخصیص داده است. آنها راه حل جالبی برای به دست آوردن این پول یافته اند: بازی در نقش یک زوج همجنس گرا!!! که قصد ازدواج دارند. اما این کار آن چنان که به نظر می رسد راحت نیست، چون هر حرکت آنها زیر نظر همکاران شان، کارآگاهی به نام فیتزر و وکیلی زیبا به نام مک داناف قرار دارد...
● چرا باید دید؟
یک فیلم دیگر از آدام سندلر با همان ویژگی هایی که از او انتظار دارید و این بار در یک کمدی همجنس گرایانه!
نه دست نگهدارید، این بار با یک تفاوت عمده: فیلمنامه این یکی نوشته الکساندر پاین است، خالق درباره اشمیت و Sideways. و متاسفانه کارگردان کسی نیست جز دنیس دوگان که یکی از همکاری های پیشین او با سندلر[نیکی کوچولو] نامزد تمشک وحشی بود. با این وجود جای نگرانی نیست، چون فیلم ٨٥ میلیون دلاری آنها موفق شده تا ١٢٠ میلیون دلار از جیب تماشاگر آمریکایی بیرون بکشد. شخصاً دلیل موفقیت آن را زوج مناسب فیلم می دانم.
کوین جیمز که با The King Of Queens موفق شد تا میلیون ها هواخواه پیدا کند، همان طور که در پوستر فیلم دیده می شود سندلر را در این فیلم به دوش و آغوش کشیده است. [به قول ورزش خواران محترم: فیلم را مال خود کرده!]
البته دوستداران سندلر نیز ناراضی از سالن بیرون نرفته و شیمی این دو نفر بر آنها کارگر شده است. همان طور که در آغاز اشاره کردم، سهم اصلی این موفقیت از آن فیلمنامه نویسان آن است.
بی تردید همکاری تیم تیلور و الکساندر پاین نسبت به دو فیلم مذکور وجوه کمیک تری دارد. شخصیت های بسیار دقیق پرداخته شده و حوادثی که هر چند ریز، اما در چیدمان نهایی عامل اصلی شکل گیری یک کمدی موقعیت خوش ساخت هستند.
همین عوامل باعث شده تا فیلمی که از هر گونه جلوه های ویژه آن چنانی امروزی خالی است، فروشی بالای ١٠٠ میلیون دلار کسب کند. شاید مقایسه بی جایی باشد، اما احساس می کنم که نویسندگان فیلمنامه و کارگردان آن گوشه چشمی به شیرینی شانسی بیلی وایلدار داشته اند.
داستان وکیل حقه بازی که با استفاده از موقعیت به دست آمده سعی دارد پولی کلان را به جیب بزند. ولی دو قهرمان ساده دل ما فقط برای یک مبلغ نه چندان زیاد باید نقش زوجی همجنس گرا[در حالی که یکی از آنها قبلاً عیالوار بوده] را بازی کنند و هیچ کدام خباثت والتر ماتائو را هم ندارند!
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست