یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا

آمارهای جالب از خرید عید


آمارهای جالب از خرید عید

معمولا در ایام عید مردم به خرید کالاهای مختلف تشویق می‌شوند و این رفتار در بیشتر کشورها مشابه است.

معمولا در ایام عید مردم به خرید کالاهای مختلف تشویق می‌شوند و این رفتار در بیشتر کشورها مشابه است.

بررسی آماری زیر که بیشتر به سال ۲۰۱۳ مربوط است، حقایق جالبی را نشان می دهد:

ـ طبق آمار مشخص شده است تعداد فروشگاه های آنلاین رو به افزایش است و از ۱۶۷ میلیون در سال ۲۰۱۲ به ۱۹۲ میلیون در سال ۲۰۱۶ خواهد رسید.

ـ ۴۷ درصد مردم از اینترنت برای خرید کالاهای مورد علاقه شان استفاده می کنند.

ـ ۴۰ درصد مردم سراسر دنیا هنگام خرید سال نو دوست دارند برای خانواده و دوستان صمیمی شان هدیه بخرند.

ـ فقط ۳۵ درصد از مردم در زمان شلوغی به خرید نمی روند.

ـ در مقابل ۲۳ درصد از مردم عاشق خرید در زمان شلوغی خرید عید هستند. آنها از بودن در کنار جمعیت لذت می برند.

ـ ۲۲ درصد از مردم هم هنگام خرید عید فقط برای خودشان خرید می کنند.

ـ به نظر ۲۲ درصد از مردم، زمان خرید عید نگران کننده ترین و اضطراب آورترین زمان است. آنها در این گونه مواقع چنان مضطرب می شوند که نمی توانند براحتی خرید کنند.

ـ ۱۹ درصد از مردم در طول سال مقداری پول برای خرید شب عید پس انداز می کنند. در واقع از همان ابتدای سال نو به فکر خرید پایان سال هستند.

ـ هنگام خرید شب عید ۲۰۱۳ فقط ۲۴ درصد از مردم مراقب بودند بیش از حد نیاز خرج نکنند.

ـ ۷۸ درصد از مردم برای خرید عید خود به سراغ فروشگاه های حراجی رفتند. در واقع فروشندگان این فروشگاه ها با این روش توانستند فروش خوبی داشته باشند.

ـ ۲۵ درصد از مردم با استفاده از رایانه، تبلت یا تلفن های هوشمند خریدهایشان را انجام دادند که این رقم در سال ۲۰۱۱ فقط ۱۷ درصد بوده است.

ـ بیشترین هدایایی از نوع فناوری که مردم برای سال نو خریدند شامل لپ تاپ، تبلت، دوربین دیجیتالی، قلم هوشند، ضبط صوت دستی، ساعت، کیف هوشمند و هدفون است.

ـ در آمریکا به طور متوسط هرکس برای خرید کالای مورد نیاز خود به پنج فروشگاه سر زده است.

ـ و باز هم در آمریکا ۷۴ درصد از فروشندگان برای جلب مشتری از پیامک و پست الکترونیکی استفاده کردند.

ـ بیشتر مردم خرید عید خود را به آخرین روزهای خرید موکول کرده بودند.

ـ ۶۴ درصد از مشتریان برای پیدا کردن کالای مورد علاقه شان از شبکه های اجتماعی استفاده کرده اند.



همچنین مشاهده کنید