شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

۱۰ نکته مهم در خرید دستمال کاغذی


۱۰ نکته مهم در خرید دستمال کاغذی
۱) نام کارخانه تولیدکننده دستمال کاغذی و آدرس باید روی جعبه درج شده باشد.
۲) تاریخ تولید و انقضا و شماره سری و پروانه ساخت روی جعبه حک شده باشد.
۳) مشخصات محتوای داخل جعبه شامل تعداد ابعاد برگ‌ها (مثلا ۲۰×۵/۲۰ سانتی‌متر)، جنس دستمال (مثلا عبارت ۱۰۰ درصد کاغذ تیشو درجه یک) و علامت استاندارد باید روی جعبه کاملا واضح دیده شود و تمام این موارد ذکر شده روی جعبه باید با محتویات داخل آن مطابقت داشته باشد.
۴) برگ‌های دستمال کاغذی باید از استحکام کافی برخوردار باشد و طی مراحل حمل و نقل، شکل‌ ظاهری خود را از دست ندهد.
۵) برگ‌های دستمال باید در یک بسته و با ابعاد یکسان بسته‌بندی شوند و تعداد ورق‌ها نباید کمتر از تعداد مشخص شده روی بسته باشد.
۶) دستمال کاغذی‌های فله‌ای (چه به صورت کیلویی و چه در تعداد زیاد با قیمت‌های پایین) از استانداردهای لازم برخوردار نیستند و به همین دلیل خانواده‌ها باید برای خرید این محصولات بهداشتی هزینه و بودجه مناسبی را اختصاص دهند تا به همان نسبت سلامت خود را تضمین کنند.
۷) اگر از کیفیت محصولات خارجی مطمئن نیستید، از تولیدات داخلی با نشان استاندارد استفاده کنید.
۸) نوع دستمال کاغذی را براساس نیاز خود انتخاب کنید. دستمال‌های مرطوب پاک‌کننده‌ آرایش صرفا برای همین‌منظور تولید می‌شوند و استفاده دیگری ندارند.
۹) دستمال‌های مرطوب کودک استانداردهای خاص خود را دارند و نباید از دستمال‌های دیگری برای کودکان استفاده کرد.
۱۰) دستمال‌های آشپزخانه و توالت نسبت به دستمال کاغذی‌های جنس محکم و استحکام بیشتری دارند و در موارد دیگر نباید مورد استفاده قرار گیرند. به عنوان مثال در صورت بروز آب‌ریزش بینی، زبری این دستمال‌ها بر اثر استفاده مکرر باعث ایجاد خراش و قرمزی و سوزش پوست بینی می‌شود.
منبع : روزنامه سلامت


همچنین مشاهده کنید