جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

ده نکته در مورد پیاده‌روی


ده نکته در مورد پیاده‌روی
لاغر می‌كند، احتمال ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی را كاهش می‌دهد، افسردگی را از بین می‌برد، قدرت حافظه را افزایش می‌دهد و از همه مهم‌تركوچكترین هزینه‌ای هم برای ما ندارد. این نكات خواص یك درمان طبیعی‌است به اسم پیاده‌روی.
پس به چه دلیل این روزها كمتر پیاده‌روی می‌كنیم و خود را درگیر مشكلات سیستم حمل و نقل شهرهای بزرگ كرده‌ایم؟ اگر علاقمند به سلامت خود هستید بد نیست چند نكته در مورد پیاده‌روی بخوانید.
۱) اگر در شهرهای بزرگ زندگی می‌كنید به جای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس و تاكسی، پیاده‌روی كنید چون شلوغ و پر تراكم بودن این وسایل حمل و نقل موجب بالا رفتن فشار خون شما می‌شود.
۲)احتمال بروز جنون در مردانی كه بیش از ۳ كیلومتر در روز پیاده‌روی می‌كنند ۵۰ درصد كمتر از افرادی است كه كمتر از ۶۰۰ متر در روز پیاده‌روی می‌كنند
۳) پیاده‌روی باعث از بین رفتن بی‌خوابی و افسردگی می‌شود. روانشناسان می‌گویند پیاده‌روی كارایی مغز را بیشتر می‌كند. به عبارتی سرعت در یادگیری و بیادآوردن خاطرات و وقایع یكی از نتایج پیاده‌روی است.
۴) متاسفانه مردم نسبت به ۲۵ سال قبل ۲۵ درصد كمتر پیاده‌روی می‌كنند.
۵) آیا می‌دانید كه تبلیغ برای خرید و استفاده بیشتر از خودروهای شخص باعث می‌شود تا انگیزه مردم برای پیاده‌روی كاهش یابد.
۶) متخصصان، فواید پیاده‌روی را به این شرح اعلام می‌كنند: كاهش احتمال ابتلا به بیماری و حمله قلبی، كاهش فشار خون و كلسترول، افزایش تراكم استخوانها و جلوگیری از پوكی استخوان، كاهش احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ و دیابت، كاهش چربی‌های بدن و كنترل وزن، كاهش دردهای استخوانی و افزایش انعطاف بدن.
۷) افرادی كه از چاقی مفرط رنج می‌برند در صورت مصرف روزانه روغن ماهی و پیاده‌روی به مدت ۴۵ دقیقه(سه بار در هفته) در یك مقطع زمانی سه ماهه دو كیلو وزن كم خواهند كرد.
۸) اگر واقعا در وزن كم كردن جدی هستید باید ۶۰ دقیقه در روز با سرعت ۵/۶ كیلومتر در ساعت پیاده‌روی كنید.
۹) یك مورخ بسیار برجسته در سال ۱۹۱۳ نوشت: من دو پزشك دارم، یكی پای راستم و دیگر پای چپم
۱۰) تحقیقات نشان می‌دهد دانش‌آموزانی كه فاصله خانه تا مدرسه با پای پیاده طی می‌كنند در مقایسه با دانش‌آموزانی كه والدینشان با خودرو آنها را به مدرسه می‌رسانند درسها را بهتر فرا می‌گیرند.
امیر بهادری نژاد
منبع : روزنامه همشهری


همچنین مشاهده کنید