شنبه, ۲۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 11 May, 2024
مجله ویستا
جنیچی تاگوچی
تاگوچی مهندس برق و آماردان است و در سازماندهی مجدد سیستم مخابرات ژاپن نقش مهمی داشته است .او روش كلاسیك طراحی تجربیات را در موقعیتهای صنعتی نا كارآمد دانسته و آنرا اصلاح نموده است.
عقاید او در دو گروه اصلی و مرتبط با هم قرار می گیرد : تابع خسارت و كنترل كیفیت Offline.
تاگوچی كیفیت یك محصول را متناسب با خسارت تحمیل نموده به جامعه از لحظه فروش می داند . او خسارترا شامل نارضایتی مشتری ، هزینه های ضمانت ، كاهش سهم بازار ، كاهش استقبال افكار عمومی می داند .
او شروع خسارت را در موارد خارج شدن از مشخصات تعیین شده ندانسته ، بلكه در انحراف از هدف و كمال مطلوبی اند و معتقد است ، در اغلب موارد مقدار خسارت با ریشه دوم انحراف از هدف اصلی ارتباط مستقیم دارد او اعتقاد دارد كه اگر به مقوله كیفیت از منظر كاهش نوسانات بیشتر از مطابقت سخت با مشخصات در نظر گرفتهشده نگریسته گردد ، اقتصادی تر خواهد بود .كنترل كیفیت Offline به بهبود فرایند محصول و ویژگی های آناز طریق كاهش نوسانات عملكرد فرایندها گفته می شود كه بیشتر به فرایند طراحی بستگی دارد . او سه مرحلهرا در كیفیت طراحی متمایز است .
۱ ـ طراحی سیستم
۲ ـ طراحی ویژگیها
۳ ـ طراحی عمل
● منابع مورد استفاده :
۱ - رجب بیگی ، مجتبی و سلیمی ، محمد حسین. مدیریت كیفیت فراگیر انتشارات دانشگاه صنعتی امیر كبیر و وزارت جهاد سازندگی ، چاپ اول ، ۱۳۷۴ ، تهران.
۲-مهربان ، رضا. مدیریت جامع کیفیت، انتشارات البرز ، چاپ اول ۱۳۷ .
۳ - رضائی نژاد ، عبدالرضا. پژوهشی در مدیریت كیفیت فراگیر، انتشارات خدمات فرهنگی رسا، چاپ اول ،۱۳۷۸ ، تهران .
۴-جزوه آموزشی مدیریت کیفیت جامع، ترجمه ناصر مهاجرانی انتشارات آموزش ریخته گری، تراكتورسازی ایران ، اردیبهشت .۱۳۷۴
۵- ژان جی، بلگو ـ راهنمای مدیریت بهروری ـ ترجمه، معاونت اقتصادی و برنامه ریزی بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی ( مترجم) ـ انتشارات بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی چاپ اول ۱۳۷۴ .
۶- پایان، رسول. مبانی كنترل كیفیت در صنایع غذایی ، انتشارات كارنو ، چاپ اول ۱۳۷ ، تهران.
۷ -لامعی ، ابوالفتح . مبانی مدیریت کیفیت ، انتشارات کمیته کشوری ارتقاء کیفیت وزارت بهداشت و درمانی و آموزش پزشکی چاپ دوم ۱۳۷۸ تهران.
۸ -آگواریو ، رافائل -آموزه -آموزه دکترهای دمینیک -ترجمه میترا تیموری - انتشارات آموزه ۱۳۲۹
۹ - دمینگ ، ویلیام -خروج از بحران - ترجمه نوروز درداری- انتشارات خدمات فرهنگی رسا ۱۳۷۵
۱۰ - کیهو ساموئل- مدیریت جامع کیفیت - ترجمه حسین حسین زاده - انتشارات ساپکو ۱۳۷۹
۹ - Hodges, Jacob. , " Introduction to Total Quality Management " Anne ArundelCommunity College. ۱۹۹ (updated July ۱۹۹۹).
۱۰ - Dale , Barrie - Bunney , Heather - Total Quality Management - Blackwell – ۱۹۹۹
منبع : پایگاه اطلاعرسانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
انتخابات مجلس ایران انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس دوازدهم مجلس دوازدهم مجلس ستاد انتخابات کشور وزارت کشور رئیس جمهور دولت رهبر انقلاب
تهران هواشناسی سیل شهرداری تهران سازمان هواشناسی زلزله فضای مجازی پلیس بارش باران قتل آموزش و پرورش ازدواج
قیمت طلا قیمت دلار خودرو گاز قیمت خودرو بانک مرکزی نمایشگاه نفت مالیات ایران خودرو بازار خودرو مسکن دلار
نمایشگاه کتاب کتاب تلویزیون نمایشگاه کتاب تهران سینمای ایران رضا عطاران دفاع مقدس سریال نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران مهران مدیری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نمایشگاه
اسرائیل رژیم صهیونیستی فلسطین غزه آمریکا جنگ غزه حماس سازمان ملل رفح اوکراین نوار غزه طوفان الاقصی
پرسپولیس فوتبال استقلال لیگ برتر رئال مادرید سپاهان لیگ برتر ایران باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال لیگ قهرمانان اروپا بایرن مونیخ بازی
هوش مصنوعی ایلان ماسک مایکروسافت فناوری ناسا اپل فیبرنوری گوگل نخبگان
فشار خون چاقی سیستم ایمنی بارداری آسم توت فرنگی کبد چرب