جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا


رونق دوباره سینما با اکران فیلمهای جدید


رونق دوباره سینما با اکران فیلمهای جدید
آمار فروش فیلمهای ایرانی و خارجی به نمایش درآمده در سینماهای تهران به شرح زیر است: طی هفته گذشته اكران چهار فیلم ایرانی در مجموعه سالنهای نمایشی تهران آغاز شد.«میم مثل مادر» عنوان جدیدترین فیلم رسول ملاقلی پور است كه طی سه روز نمایش در ۱۶ سینما بیش از ۲۴ میلیون تومان فروش داشت.
آخرین ساخته این كارگردان بعد از فیلم «مزرعه پدری» با بازی گلشیفته فراهانی، حسین یاری و جمشید هاشم پور هم اكنون در سینماهای تهران و برخی شهرستانها به نمایش درآمده است. گفته می شود این اثر به قدری تأثیرگذار است كه عده ای از مادران نتوانسته اند فیلم را تا انتها دنبال كنند و به ناچار سالن سینما را ترك كرده اند.«چه كسی امیر را كشت» فیلم دیگری به كارگردانی مهدی كرم پور است كه بعد از سه روز نمایش در ۱۳ سینما فروشش از مرز ۱۸ میلیون تومان گذشت. این ساخته كرم پور بعد از فیلم «جایی دیگر» كه دو سال قبل از این كارگردان به نمایش در آمده است، این بار روایتی را با حضور بازیگران مختلف سینمای ایران از جمله: نیكی كریمی، محمدرضا شریفی نیا، خسرو شكیبایی، آتیلا پسیانی، مهناز افشار و علی مصفا جلوی دوربین برده است.
این فیلم كه حدود ۲ سال است در نوبت اكران قرار دارد پیش از این با نام «شطرنج» شناخته می شد اما كارگردان فیلم برای اینكه این نام به دلیل زمان طولانی كه فیلم در اكران مانده به فروش فیلم لطمه ای وارد نكند نام فیلم را به «چه كسی امیر را كشت» تغییر داد.«وقتی همه خواب بودند» به كارگردانی فریدون حسن پور طی سه روز نمایش در دو سینما بیش از پنج میلیون تومان فروخت.
این فیلم به تهیه كنندگی فرشته طائرپور است و كارگردان فیلم بارها درباره ساخت آن گفته است: روزی كه مادرم از دنیا رفت، تصمیم گرفتم، قصه ای بنویسم كه به وسیله آن همه مادران دنیا را یك جوری بفرستم مكه و به وسیله قصه این فیلم سعی كردم به این هدفم برسم.در این فیلم محمدرضا فروتن عهده دار نقش اصلی است و با توجه به موضوع هنری این اثر به نظر می رسد فیلم با استقبال زیادی روبه رو شود. این فیلم با توجه به مضمونی كه دارد باعث شده تا دست اندركاران فیلم به قید قرعه پنج مادربزرگ را از میان تماشاگران فیلم به سفر حج عمره بفرستند و در همین راستا فرمهای قرعه كشی از دو روز گذشته در دو سالن نمایش دهنده فیلم توزیع شده است.
«تقاطع» به كارگردانی ابوالحسن داوودی فیلم دیگری است كه در این فصل به اكران درآمده این فیلم طی ده روز نمایش در ۲۰ سینما فروشش از مرز ۵۴ میلیون تومان گذشت. این فیلم توانست جوایز ویژه ای را كسب كند و بهترین فیلم جشن خانه سینما شد. آخرین ساخته داوودی بعد از فیلم «نان،عشق و موتور هزار» است.در فیلم «تقاطع» نیز جمع كثیری از هنرمندان مانند: بهرام رادان، فاطمه معتمدآریا، بیژن امكانیان، سروش صحت، باران كوثری و... به ایفای نقش پرداخته اند. به نظر می رسد فیلم «تقاطع» بتواند در رقابت با فیلمهای دیگر، عنوان پرفروش ترین فیلم این فصل را به خود اختصاص دهد.
فیلم دیگری كه در ماه رمضان به اكران درآمده و همچنان به فروش خود ادامه می دهد «قتل آنلاین» به كارگردانی مسعود آب پرور نام دارد این فیلم طی ۲۸ روز نمایش در ۷ سینما فروشش از مرز ۱۱۷ میلیون تومان گذشت. «عروسك فرنگی» به كارگردانی فرهاد صبا نیز طی ۲۸ روز نمایش در ۴ سینما بیش از پنجاه میلیون تومان فروش داشت. «ابراهیم خلیل الله» در شش سینما طی ۲۸ روز نمایش فروشش از مرز ۵۲ میلیون تومان گذشت كه با توجه به تعداد كم سالن های این فیلم فروش خوبی برای این فیلم به نظر می رسد. تنها فیلم خارجی این دوره نیز «بادی بر مرغزار می پیچد» به كارگردانی كن لوچ نام دارد كه بعد از گذشت ۹ روز نمایش در سه سینما دو میلیون تومان فروش داشت.
منبع : روزنامه ابرار


همچنین مشاهده کنید