دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 13 May, 2024
مجله ویستا

نسل تازه کابوی ها


نسل تازه کابوی ها
در حالیکه کارشکنی نومحافظه کاران آمریکا در خصوص رسیدگی به جنایات ماموران شرکت بلک واتر همچنان ادامه دارد،هر لحظه جزئیات بیشتری از جنایات این شرکت افشا می‌گردد.تخلفات شرکت امنیتی “بلک واتر” آمریکا در عراق فقط به اقدام چند روز قبل آنها در کشتار مردم بغداد ختم نمی شود، بلکه ماموران این شرکت در چندین مورد دیگر بدون دلیل به سوی مردم عراق آتش گشوده اند. تخلفاتی که از جانب ماموران شرکت امنیتی “بلک واتر” در عراق صورت گرفته، تنها حادثه ۲۵ شهریور را که در جریان آن ۱۱ غیرنظامی عراقی کشته شدند، در بر نمی گیرد.
اسناد و مدارک جدید کنگره آمریکا از وزارت امور خارجه و شرکت امنیتی آمریکایی “بلک واتر” نشان داده است که که این شرکت‌،حداقل در ۱۹۵ حادثه از اوایل سال ۲۰۰۵ در عراق شرکت داشته و در گذشته نیز تعدادی از غیر نظامیان عراقی را به کشتن داده که از ارائه گزارش درباره آنها خودداری کرده است.
بر اساس یکی از اسناد وزارت امور خارجه آمریکا، در یکی از این کشتارها، پرسنل بلک واتر تلاش کردند تا آنچه را اتفاق افتاده، مخفی کنند و یک گزارش اشتباه و دروغین را ارائه دادند.
در مورد دیگری هم در برخورد پرسنل بلک واتر با ۱۸ خودروی غیرنظامی، این شرکت پرسنل خود را متهم کرد که درباره این حادثه دروغ می گویند.
در مورد دیگری که که یکی از کارمنان مست بلک واتر یکی از نیروهای امنیتی عراق را کشته بود، اعضای دولت آمریکا تلاش کردند تا به این مسئله از طریق گفتگو و پرداخت غرامت مالی کمک کنند و به این کارمند اجازه دادند تا عراق را ترک کند.
جزئیات مربوط به این حوادث و دیگر حوادث ، از سوی “هنری واکسمن” رئیس کمیته نظارت و اصلاحات دولت در مجلس نمایندگان آمریکا منتشر شد و پس از آن صورت گرفت که کارمندان این کمیته صدها سند بلک واتر و وزارت امور خارجه آمریکا را بررسی کردند.
ماموران شرکت “بلک واتر” ۲۵ شهریور در پی بمبگذاری در مسیر حرکت یک کاروان دیپلماتیک آمریکا در غرب بغداد، در اقدامی عمدی و غیر انسانی مردم را به گلوله بستند که در نتیجه آن دست کم ۱۱غیرنظامی کشته شدند.
پس از این اقدام شرکت بلک واتر، خبرهایی درباره دست داشتن این شرکت در امر فروش سلاح و تجهیزات نظامی به شورشیان عراقی منتشر شد که تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا نیز بر پایه این خبرها شکل گرفته است.
نسل جدید کابوی ها همچنان به جنایات خود در بغداد و دیگر شهرهای عراق ادامه می‌دهند.شرکتهای آمریکایی مانند بلک واتر از سوی لابی صهیونیسم نیز حمایت گسترده ای می شوند و هدف آنها آماده سازی بستر عراق جهت مانور واشنگتن و تل آویو در خاورمیانه است.ماموران شرکت بلک واتر افرادی متوحش هستند که جنایات آنها در طول مدت زمان سپری شده از اشغال عراق غیر قابل توجیه می باشد.آنچه مسلم است اینکه مقامات آمریکایی فخصوصا افرادی مانند بوش و چنی بی دلیل به شرکتهایی مانند بلک واتر اجازه فعالیت در عراق را نمی دهند.بلک واتر به نماد توحش آمریکا در عراق تبدیل شده است.در ایبن میان رئیس این شرکت سعی کرده است جنایات نیروهای خود در عراق را توجیه نماید.
در نهایت اینکه در پشت پرده کشتارهای اخیر بلک واتر،می توان رد پای ایالات متحده آمریکا و تل آویو را به خوبی مشاهده نمود.این کشتارها با چراغ سبز واشنگتن صورت می گیرند.در جریان جنایات روستای الکرامه و زندان ابوغریب نیز شاهد بودیم که جنایتکاران آمریکایی از سوی نومحافظه کاران مورد عفو و بخشش قرار گرفتند! ‌تا زمان حضور اشغالگران آمریکایی در بغداد،عراق نمی تواند طعم آزادی و استقلال را حس نماید.استقلالی که با خروج کامل واشنگتن از بغداد عینیت خواهد یافت.
مهدی مروتی
منبع : روزنامه رسالت