جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

انتخابات روزنه ای بسوی آینده ای درخشان


انتخابات روزنه ای بسوی آینده ای درخشان
بانزدیک شدن به تاریخ برگزاری انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی(بیست و چهارم اسفند) فضای انتخاباتی شهرها و روستاهای کشوررا دربرمی گیرد احزاب وگروههای سیاسی در تدارک تهیه لیست کاندیداهای مورد حمایت خود هستند...
و کاندیداهای احتمالی نیز مشغول رایزنی ها ، دید و بازدیدها و برقراری ارتباط با معتمدین و اقشار مختلف شهروندان شهری و روستایی می باشند .در این میان آنچه بیش از همه حائز اهمیت است...
دراین میان آن چه بیش از همه حایز اهمیت است ، ازیک سو آگاهی وشناخت بیشتر مردم نسبت به اهمیت نقش و جایگاه مجلس درتعیین سرنوشت کشور وملت با عمل به وظایف قانونگذاری و نظارتی خود میباشد واز سوی دیگر حضور یکپارچه مردم در عرصه انتخابات وگزینش آنان براساس شناخت وآگاهی هرچه بهتر نسبت به سوابق وپیشینه کاندیداها واهمیت بخشیدن به رای خود به عنوان عاملی برای تعیین سرنوشت خود است .
در ذیل نظرات ودیدگاههای مهندس نبی اله حبیبی فوق لیسانس مدیریت اقتصاد وبازرگانی با گرایش تجارت بین المللی ودکترای مدیریت بازرگانی که بدلیل سالها حضور در مناصب و مشاغل مدیریتی واجرایی و ارایه کارنامه ای درخشان دارای تجربیات ارزنده ونظرات کارشناسانه وصائب می باشد را می خوانید .
در قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران در فصول ومواد مربوط به قوه مققنه مجلس شورای اسلامی کانون تجلی اراده ملت در اداره امور کشور ونهاد قانونگذاری ونظارتی تلقی گردیده واز شان وجایگاه والایی برخوردار است .
درتشریح اهمیت جایگاه مجلس همین بس که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ، امام خمینی (ره) مجلس را در راس همه امور وعصاره فضایل ملت معرفی نموده است . اگر به کارنامه عملکرد هفت دوره مجلس شورای اسلامی نگاهی گذرا بیفکنیم در می یابیم که این نهاد تا چه اندازه در تثبت نظام اقتدار کشور وبرون رفت نظام و کشور از بحران های تهدید کننده بین المللی ، حل مشکلات ومعضلات داخلی از طریق تصویب قوانین کار ساز وراهگشا و عمل به وظیفه نظارتی خود ایفای نقش نموده است .
اکنون نیز مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از ارکان اساسی وسه گانه نظام به پاسداری از کیان کشور واسلام ونظارت برحسن اجرای قانون اساسی وقوانین جاری کشور به ایفای وظیفه مشغول است .
اکنون ودر آستانه برگزاری انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار داریم. آن چه مسلم است ، نظام جمهوری اسلامی به علت ماهیت استقلال طلبی اش پیوسته به طرق مختلف مورد هجوم دنیای استکبار که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی خود را مالک ثروت های ملی کشور دانسته و آن ها را به تاراج میبردند وبه یاری حکومت دست نشانده خود سر نوشت این ملت وکشور را دیکته می نمودند، قرار گرفته وبا بحران های شدیدی مواجه بوده است ، اما همسویی ملت و حکومت از یک سو و مقاومت و ایستادگی مردم غیور ومسلمان ایران در برابر تمامی هجمه ها وتوطئه ها مانع از تحقق آمال وامیال دشمنان گردیده است .
ملت ایران در هر یک از انتخابات نهاده های مردمی با حضور یکپارچه و خلق حماسه های حیرت انگیزه پایبندی خود را نسبت به انقلاب ونظام مقدس جمهوری اسلامی با سرافرازی به اثبات رسانده ومشروعیت نظام را نزد ملت به جهانیان ثابت نموده است .
امروز نیزایران اسلامی به علت پیمودن مسیر پیشرفت وتر قی وتبدیل شدن به یک قدرت منطقه ای در هنگامه دستیابی به یکی از تازه ترین و پیشرفته ترین علوم وتکنولوژی روز جهان یعنی انرژی هسته ای که نیاز مسلم ملت های پیشرفته در این عصر میباشد بامقاومت وکارشکنی سرسختانه قدرت های سلطه گر جهان به رهبری آمریکا روبرو گشته وبرای باز داشتن ایران ازدستیابی به این فن آوری ارزشمند روز ، بر طبل دشمنی و مخالفت می کوبند وهر روز به نوعی کشورمان را مورد تهدید قرار میدهند . اما ایستادگی ومقاومت دولت به پشتوانه همراهی وهمسویی ملت توطئه های شوم را خنثی و ایران را تا آستانه حصول نتیجه پیش می برد .اما تهدیدهای پی در پی دشمن وبه ویژه تهدید به تحریم های اقتصادی دشمن با هدف تحت فشار قرار دادن ملت برای ایستادگی در مقابل دولت وایجاد شکاف میان ملت و حکومت می طلبد تا ملت غیور ایران با حضور در صحنه انتخابات پیش رو بار دیگر مشروعیت نظام را به جهانیان ثابت نمایند وتمامی نقشه های دشمنان را نقش برآب سازند.
صرف نظر ازا ین مهم ملت ایران در طی عمر ۳۰ ساله نظام جمهوری اسلامی در یافته اند که آن چه موجب استحکام وتقویت جمهوریت نظام می باشد، حضور هوشمندانه در عرصه انتخاب است تا بتوانند سرنوشت کشور وملت را خود رقم زنند ، چرا که هر چقدر مجلس از ترکیبی قوی تر متشکل از نمایندگانی کاردان، متخصص درامور مختلف ، دلسوز ، متعهد ، امین وصادق بر خوردار باشد ، امید به تصویب قوانینی جامع ، راهگشا که متضمن تامین منافع ومصالح ملی ، رفاه وآسایش عمومی ، رفع تبعیض و بی عدالتی ، فراهم کردن امکانات و فرصت های برابر بسط حقوق وآزادی های قانونی شهروندان وجلوگیری از خودکامگی دولت ودر نهایت فراهم کردن زمینه یک زندگی با عزت و آسایش برای همه شهروندان افزایش خواهد یافت . اما تشکیل چنین مجلسی بااین ویژگی ها مستلزم آگاهی و شناخت مردم نسبت به سوابق وپیشینه کاندیداها به دور از شعار ها وهیاهوی تبلیغاتی واطمینان واعتماد به صداقت ودرستی قول وعمل آنان، میزان تخصص وکارایی آنها واطمینان به دلسوزی و تعهدشان می باشد ، که این مهم اگر محقق شود میتوان امید داشت که فردایی بهتر و افقی روشن تر در انتظار ملت خواهد بود . ملت ایران وبه ویژه جوانان غیور وارزشمند ایرانی که امروز به واسطه بالا بودن قدرت فهم و درک وشعور شان درمیدان رقابت با نخبگان علمی جهان گوی سبقت ر ا می ربایند وافتخار می آفرینند، باید بپذیرند که عرصه انتخاب آن هم انتخابی که تعیین سرنوشت امروز وفردا وآینده ملت بدان بستگی دارد ، خودآزمونی است که باید با درک بهتر شناخت بیشتر وبا پرهیز از هرگونه قوم گرایی ، جناح گرایی انجام گیرد تا اولا شعور سیاسی واجتماعی بالای خودرا اثبات نموده وثانیا حاصل این انتخاب سپردن سرنوشت آینده کشور به اهل باشد .
همچنین عوامل نظارتی ، اجرایی و کاندیداها نیزباید با پذیرش وباور داشتن درک وشعور سیاسی و اجتماعی مردم و قدرت ا نتخاب صحیح ودرست آنان ، درایجاد فضای سالم وبا نشاط انتخاباتی از طریق پرهیز از هرگونه اقدام فراقانونی ، افراطی گری ، سیاه نمایی ، تخریب شخصیت رقبا و حراست از آرای مردم تلاش نمایند ، چرا که دست زدن به هر عملی که موجب به انحراف کشاندن مسیر صحیح انتخابات شود درحقیقت توهین به درک وشعور ملت ومغایر با آموزه های انسانی ، اسلامی وقرآنی است که همه ما مدعی پایبندی به آن هستیم .
بهترین ویژگی کاندیداها ارایه برنامه ها و بیان نظرات ، دیدگاهها و توانمندیهای خود می باشد تا زمینه را برای قضاوت وانتخاب مردم فراهم نمایند . امید که ملت ایران در انتخابات ۲۴ اسفند ماه با حضور در عرصه ی انتخابات به عنوان تجلی حمایت خود از جمهوریت نظام بار دیگر دنیا را دچار بهت و حیرت نمایند.
دکترنبی اله حبیبی
منبع : پایگاه خبری دیلم


همچنین مشاهده کنید