جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

دست هایی که رو شد!‌‌


دست هایی که رو شد!‌‌
فرارسیدن انتخابات، فرصت مناسبی است تا مردم آن را به جشن قدم نهادندر مرحله‌ای جدید از اداره کشور تبدیل کنند. در چنین فرصتی می‌توان با تکرار‌ را‌C‌ی به نمایندگان موفق و قاطع، از آنها قدردانی کرد تا در دوره جدید با انگیزه بیشتر برای موکلان قدرشناس خود، تلا‌ش کنند.
نتیجه انتخابات، همچنین برای کسانی که به هر دلیل در انجام وظایف خود موفق نبوده‌اند، درس‌ا~موز است که اگر این درس به خوبی فراگرفته شود، آنان نیز باید نتیجه حاصله را به فال نیک بگیرند. تلا ش قابل توجه اکثر گروههای سیاسی و چهره‌های مورد توجه مردم – حتی کسانی که در این دوره با برخی بی مهری‌ها مواجه شدند – برای رونق بخشی به انتخابات نیز فضای نسبتاً مساعدی فراهم کرده بود تا مجموعه مراحل انتخاباتی، موجب شادی امروز مردم و افزایش امید آنها به فردایی بهتر شود. اما مانند بسیاری از عرصه‌ها و فرصت‌های دیگر، کسانی در این موضوع نیز بیش از هر چیز به دنبال آن بوده و هستند تا مشکلا‌ت سابق خود را با رقیب حل کنند. در ماه‌های اخیر، علیرغم آنکه لزوم حضور فعال اصلا‌ح طلبان برای رونق یافتن فضای انتخابات، مورد قبول عقلای جناح اصولگرا بود، در عین حال تندروهای آن گروه از هر کوششی برای انصراف ا‌صلاح طلبان و کناره گیری آنها از انتخابات فروگذار نکردند. در همین مدت افراطیون آن جناح، سخنانی گفتند که اصلا ح طلبان فعال در انتخابات را نشانه می‌گرفت و نه کسانی را که برای آنها از عنوان تندروهای دوم خردادی استفاده می‌شد. اهانت‌های فراوان و اتهام افکنی‌های بی پایه و اساس علیه چهره‌های معتدل اصلا ح طلب، نشانه دقیقی از میزان پایبندی بعضی از مدعیان اصولگرایی نسبت به دستورات رهبری نظام بود که بارها برخودداری گروه‌ها و کاندیداها، ازتخریب رقبای انتخاباتی تأکید کرده بودند. در واقع مراحل انتخابات اخیر، فرصت مناسبی بود که <دست> بعضی از مدعیان پیروی از رهبری برای مردم <رو> شود. البته این انتخابات <دست>‌های دیگری را هم <رو> کرد. عده‌ای از اصلا‌ح طلبان که همیشه بر لزوم توجه به خرد جمعی و خودداری از تصمیم گیریهای انفرادی تأکید داشتند، بدون توجه به توصیه و استدلال اصلی‌ترین چهره‌های جناح اصلاحات، به تک روی در انتخابات روی آوردند و شعارهایی را تکرار کردند که قبلا ً نیز مطرح شده و نتیجه‌ای برای مردم نداشته است. گروه دیگری که انتخابات مجلس هشتم دست آنها را رو کرد چند هنرمند بودند که در اقدامی‌ غیرضروری و غیراخلاقی، همراهان خود را آزرده خاطر ساختند و بدون اجازه، نام آنها را در میان حامیان لیست انتخاباتی اصلا ح طلبان قرار دادند. البته در موضوع اخیر، متأسفانه برخی برنامه سازان صدا و سیما نیز <دست> خود را برای مردم رو کردند. این رسانه که بایستی در انتخابات بی طرف باشد، در حالی به بزرگ نمایی تکذیب حمایت عده‌ای از هنرمندان از لیست اصلا ح طلبان پرداخت که قبلا ً هیچ خبری در این مورد از رسانه ملی پخش نشده بود. به عبارت دیگر خبری که در چند رسانه محدود پخش شده بوددر یک رسانه فراگیر و با نوعی بزرگ نمایی تکذیب شد به طوری که نمی‌توان ‌تأثیر تخریبی آن بر لیست انتخاباتی اصلا ح طلبان را نادیده گرفت.
انتخابات مجلس هشتم، بار دیگر میزان پایبندی برخی رسانه‌های عمومی‌ ‌دیگر به بی طرفی انتخاباتی را نیز آشکار ساخت. یک روزنامه رسمی متعلق به بیت المال در آخرین روز از فعالیت‌های مجاز انتخاباتی،‌ با پیگیری روش مورد عمل خود در هفته‌های گذشته. بخش عمده‌ای از صفحه اول خود را به انعکاس اخباری اختصاص داد که نشان دهنده اختلا‌ف عمیق اصلا ح طلبان و انسجام مثال زدنی اصولگرایان!!! است. اما در میان کسانی که این انتخابات،مافی الضمیر آنها را برای مردم آشکار ساخت یک نماینده اصلا ح طلب مجلس، جایگاه ویژه‌ای داشت. این نماینده کهپس از دودوره نمایندگی، برای حضوردر رقابت‌های مجلس هشتم رد صلا‌حیت شد، در یک اقدام غیراخلا‌قی، در رسانه‌‌ای حاضر شد که نمی‌توان هیچ سنخیتی میان آن و نظام جمهوری اسلا می‌‌ یافت.
او با این اقدام،‌ فرصت مناسبی برای برخی افراد غیر منصفدر جناح مقابل ایجاد کرد تا اقدام فردی یک اصلا‌ح طلب را به حساب جناح اصلا‌ح‌طلبان بگذارند. پیرموذن با این اقدام، دست خود را رو کرد اما بدون تعارف باید گفت که دست امریکا بیش از هر کس و هر چیز برای مردم <رو> شد. حقیقت آن است که هم نماینده مصاحبه کننده و هم سناریو نویسان رادیو امریکا به خوبی می‌دانند که هیچ ملت آزاده‌ای حاضر نیست تحت حمایت اجانب - به خصوص کسانی که حداقل از زمان مرحوم دکتر مصدق تاکنون، در برابر برخی خواسته‌های مشروع ایرانیان ایستاده‌اند - اهداف خود را تعقیب کنند. به عبارت دیگر، به یقین می‌توان گفت که اقدام اخیر با علم به تأثیر تخریبی آن بر وجهه اصلا‌ح‌طلبان صورت گرفته است و در نهایت می‌توان حدس زد که برخی اظهارات ظاهراً حمایت جویانه رئیس جمهور مستأصل امریکا و رادیوی وابسته به دولت او، به نفع چه کسانی است و به زیان چه افرادی؟!
نمونه‌های فوق، که همه آنها را می‌توان در یک کلا‌م <بداخلا‌قی> نامید، هزینه‌های انتخابات فردا است. پس با حضور آگاهانه خود در انتخابات دستاوردهایی برای کشور و ملت کسب کنیم که جبران کننده هزینه‌ها و ایجاد کننده فرصت‌های جدید برای کشور باشد. با حضور آگاهانه در انتخابات هم چشم‌ها و دست‌های ناپاک و طمع ورز خارجی را از کشورمان دور کنیم و هم به برخی مدعیان داخلی نشان دهیم که دست آنها برای ملت رو شده است و مردم فریب تبلیغات ظاهراً ارزشی آنها را نخواهند خورد.
منبع : روزنامه آفتاب یزد


همچنین مشاهده کنید