شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

زنده باد تلاش


زنده باد  تلاش
● زنده باد کار
نه بزرگ انتخابات به کسانی بود که با کارشکنی ها و تبلیغات در صدد این بودند تا مقبولیت دولت احمدی نژاد و مجلس هفتم را زیر سوال ببرند. گروه ها یی که سر هر موضوعی رشته های ریز مخالفت را به هم گره می زدند تا مجلس و دولت را منفک از یکدیگر نشان دهند در نزدیکی انخابات آنچنان القا کردند که مجلس هفتم ضعیف بود و از پس دولت بر نمی آمد و از روی دیگر با نا کارآمد نشان دادن دولت نهم و اهمال کاری مجلس هفتم ترکیبی درست کنند که در انتها نیاز به یک جریان دیگر در آن احساس شود. در روزنامه ای نوشتند مجلس هشتم مطیع تر از مجلس هفتم در اصل این زیر سوال بردن مجلس هفتم بود نه روند انتخابات .دیدیم که در تبلیغات خود آنجا را که برجسته کرده بودند هدف گرفتند تا بلکه مقبولیت از دست رفته را بازیابند ولیکن نشد .
حال سوال ما این است که آیا وقت آن نرسیده که واقع بین باشیم و در مسیر توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور گام برداریم؟ به جای برجسته کردن معضلات به فکر چاره ی آن باشیم و نقد کنیم.
عده ای می گوییند نقد منصفانه و منصفانه آن یعنی تعریف کردن از آن فرد اما این مورد قبول نیست.در جریان کشور ما معتقد به یک منتقد هستیم تا با دیدن آنچه مسئولین نمی بینند آنها نشان دهند .نقد را باید در خوبی ،بدی و پیشنهاد برای آن دانست تا جوابگو باشد. کسی که نقد می کند باید به دنبال جواب آن باشد نه آنکه فقط به خاطر تحریک نقد نماید و این دولت شایسته ی نقدی منصفانه است باید خوبی ها را دید و ضعف ها را هم به آن نشان داد . شاید در کلام رهبری که بر بحث نظارت مجلس تاکید کردند این نقد بود.
مجلس هشتم را می توان مجلسی قوی دانست زیرا تجربه ی مجلس هفتم را یدک میکشد و اقلیت آن نیز می خواهند اقلیتی پرکار باشند و امیدواریم تعامل بین این دو فراکسیون دوستانه ، منصفانه ، خیر خواهانه ، عالمانه و آگاهانه باشد .
در حال حاضر مجلس باید دنبال تحول باشد در هر مصوبه و یا حتی تذکرات باید این تحول دیده شود و مجلس تیشه به ریشه هرآنچه در کشور ما مانع است بزند از بروکراسی اداری ،از مفاسد اقتصادی و اجتماعی ، ازنظام فرسوده ی آموزشی و...
محمدحسین فرهادیان


همچنین مشاهده کنید