جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

۳نکته درباره حماسه غزه


۳نکته درباره حماسه غزه
جنایت ۲۲ روزه صهیونیست ها در غزه، با دفاع جانانه و عزتمندانه حماس و مقاومت مردم، با عجز کامل رژیم صهیونیستی به پایان رسید. برخی از دلایل خلق این حماسه بزرگ به شرح زیر است:
۱) وحدت مسلمین مبارز حول ولایت امر: از روز آغاز حملات رژیم صهیونیستی، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، در جایگاه ولایت امری مسلمین جهان، حضوری روشن، سرنوشت‌ساز و در عین حال الهام‌بخش در کنار مجاهدان فلسطینی داشتند. ایشان به صورت مشخص ۲ پیام مهم در این مدت کوتاه صادر کردند که در کنار نکات عمیق و تحلیلی که در آنها موج می‌زد، جایگاه زعامت معظم‌له در جهان اسلام را استحکام بخشید. مثلث شوم قدرت در این کارزار جنایات آمیز تاریخی، شامل صهیونیست‌ها، امریکا و سران خودفروخته عرب، در پی آن بودند که با جبران ناکامی جنگ ۳۳ روزه، حذف کامل حماس در کوتاه‌مدت و حذف جبهه مقاومت در جهان اسلام در بلندمدت را به دست آورند. در این شرایط، رهبر حکیم انقلاب وارد صحنه شدند و با هدایت‌های الهی و ولایتی، دشمنان را در دستیابی به اهداف شومشان ناکام گذاشتند. حاصل تبعیت حماسه‌سازان غزه از رهبری و ولایت امر باعث شد که ماهیت مقاومت غزه به ادبیات مقاومت و فرهنگ اصیل علوی و حسینی گره بخورد و آنان را ظل پرچم تا به ابد افراشته کربلا و عاشورا قرار ‌دهد؛ و چه تقارن باشکوهی که این حماسه دقیقاً در محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر به وقوع پیوست.
۲) بسیج افکار عمومی دنیا علیه صهیونیست‌ها: شاید برای اولین بار در طول حیات ننگین صهیونیست‌ها بود که افکار عمومی دنیا، متحد و یکپارچه، به یاری مردم دردکشیده و مظلوم فلسطین آمدند؛ شدت این موضوع به نحوی بود که در دنیای یهود که متأسفانه صهیونیست‌ها با توسل به امپریالیسم خبری، به عنوان سخنگویان آنها شناخته می‌شوند، شکاف روشنی پدید آمد؛ مجری تلویزیون دولتی اسرائیل از شدت مصائب مردم غزه گریست، در تل آویو، تظاهرات ضدجنگ و جنایات بر پا شد، کنسولگری صهیونیست‌ها در تورنتو کانادا توسط یهودیان اشغال شد و... در این میان، خیزش امت اسلامی که صحنه های عزت آفرینی نظیر فرار ورزشکاران اسرائیلی از ترکیه و حضور گسترده و بی سابقه همه اقشار مردم کشورمان در محکومیت این فجایع که تحقیر انگلیسی ها توسط جوانان غیور و آماده رزم و شهادت جلوه هایی از آن بود، حکایت های زیبا و مفصلی دارد.
بخش مهمی از این توفیق، مدیون آرمان گرایی و دیپلماسی موفق شخص رییس جمهور و دولت نهم در توجه ویژه به مسئله فلسطین و همچنین همراه سازی دولت های ضد استکباری غیرمسلمانی نظیر ونزوئلا و بولیوی است که بمب خبری اخراج سفیر اسرائیل از ونزوئلا از محصولات آن بود. همچنین باید از عملکرد خوب رسانه‌های خبری کشورهای اسلامی از جمله العالم، پرس‌تی‌وی، المنار و علی‌الخصوص الجزیره یاد شود که توانستند با پوشش خبری فوق‌العاده حماسه غزه، فجایع صهیونیست‌ها و مقاومت مجاهدان و مردم را به خبر اول محافل سیاسی و خبری دنیا تبدیل نمایند که انصافاً جای تقدیر ویژه دارد.
۳) رسوایی جبهه نفاق: از دیگر برکات این حماسه خونین، تقویت محور مقاومت در جهان اسلام به رهبری جمهوری اسلامی و اضافه شدن کشورهای دیگر به این محور و در مقابل، انزوا و بی‌آبرویی برای حکام دست‌نشانده منطقه بود. خون‌های پاکی که از پیکر مظلومان غزه جاری شد، شجره طیبه مقاومت و نهضت بیداری در جهان اسلام را آبیاری نمود و نقاب تزویر از چهره منافقان و دلالان منطقه‌‌ای را کنار زد. نمی‌توانیم به این نکته اشاره کنیم و یادی از معمار بزرگ انقلاب اسلامی نکنیم که بارها شکست آن روزهای جهان اسلام از صهیونیست‌ها را حاصل رفتار و عملکرد همین سران سازشکار و خیانت‌پیشه عرب دانستند.
امام عظیم الشأن ما در توصیف مثلث شوم دشمنان جهان اسلام، این ضلع نفاق را در وصیتنامه خود اینچنین معرفی می نمایند:
«و اخیراً قدرت های شیطانی بزرگ به وسیله حکومت های منحرفِ خارج از تعلیمات اسلامی که خود را به دروغ به اسلام بسته‌اند، برای محو قرآن و تثبیت مقاصد شیطانی ابرقدرتها، قرآن را با خط زیبا طبع می‌کنند... ملک فهد هر سال مقدار زیادی از ثروتهای بی‌پایان مردم را صرف طبع قرآن کریم و محالّ تبلیغاتِ مذهبِ ضد قرآنی می‌کند و وهابیت، این مذهب سراپا بی اساس و خرافاتی را ترویج می‌کند؛ و مردم و ملتهای غافل را سوق به سوی ابرقدرتها می‌دهد و از اسلام عزیز و قرآن کریم برای هدم اسلام و قرآن بهره‌برداری می‌کند.
و ملت ما بلکه ملتهای اسلامی و مستضعفان جهان مفتخرند به اینکه دشمنان آنان که دشمنان خدای بزرگ و قرآن کریم و اسلام عزیزند، درندگانی هستند که از هیچ جنایت و خیانتی برای مقاصد شوم جنایتکارانه خود دست نمی‌کشند و برای رسیدن به‌ ریاست و مطامع پست خود دوست و دشمن را نمی‌شناسند. و در رأس آنان امریکا این تروریست بالذات دولتی است که سرتاسر جهان را به آتش کشیده و هم پیمان او صهیونیست جهانی است که برای رسیدن به مطامع خود جنایاتی مرتکب می‌شود که قلمها از نوشتن و زبانها از گفتن آن شرم دارند؛ و خیال ابلهانه "اسرائیل بزرگ"! آنان را به هر جنایتی می‌کشاند. ملتهای اسلامی و مستضعفان جهان مفتخرند که دشمنان آنها حسین اردنی این جنایت پیشه دوره گرد و حسن و حسنی مبارک هم‌آخور با اسرائیل جنایتکارند و در راه خدمت به امریکا و اسرائیل از هیچ خیانتی به ملتهای خود رویگردان نیستند.»
نکته عجیب‌تری که در این بند باید به آنها اشاره شود، دقت رهبری انتخاب در انتخاب واژه "منافقین" برای این سران سازشکار بود. این خودفروختگان در طول ۲۰ روز حرکتی و کلامی در حمایت از مردم غزه به زبان نیاورند، بلکه با بی‌شرمی کامل در کنار صهیونیست‌ها و امریکایی‌ها قرار گرفته‌اند، بعد از پیروزی مقاومت و شکست خفت‌آمیز متحدانشان، تازه به یاد فلسطینی افتاده‌اند و "یک قطره خون آنها را گرانبها‌تر از تمام گنج‌های جهان" دانستند!
با توجه به این دست آوردهای بزرگ، یقیناً دشمنان قسم خورده مسلمانان بیکار ننشسته و در پی پایمال کردن نتایج مبارک این حماسه هستند. از این رو، ضروری است برادران مجاهد فلسطینی هوشیاری و آمادگی کامل خود برای مقابله توطئه‌های گوناگون این مثلث شوم حفظ نمایند و با طی همین صراط مستقیم، آرمان بلند فتح مجدد "قدس شریف" را تحقق بخشیده، تا مسیر برای حذف کامل همه پلیدی‌ها و زشتی‌ها تحت زعامت آخرین حجت الهی هموار شود.
محمد مهدی اسماعیلی
منبع : رجا نیوز


همچنین مشاهده کنید