شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

پشت پرده هتک حرمت بزرگان انقلاب


پشت پرده هتک حرمت بزرگان انقلاب
آنچه در شب ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی در مناظره دو تن از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از سوی یکی از نامزدها بر علیه شخصیت های انقلابی و یاران امام خمینی و رهبری گفته شد و به صورت زنده به گوش میلیون ها بیننده داخلی و خارجی رسید در نوع خود حادثه ای بی نظیر می باشد و نیازمند دقت و تامل عمیق است . نویسنده مایل است با نگاهی عمقی به این ماجرای بسیار مشکوک بنگرد.
۱) شخصیتی که در این ماجرا مورد بیشترین هجوم و اتهام قرار گرفت کیست سابقه و لاحقه او چیست
هاشمی رفسنجانی کسی است که از روز اول مبارزه در کنار امام خمینی رهبر فقید انقلاب اسلامی قرار گرفت و به عنوان یکی از وفادارترین شخصیت ها به راه و روش مبارزاتی امام از هیچ تلاش و کوشش و مجاهدتی دریغ نورزید. قلم بیان مال و ثروت و حتی جان را در این راه به میدان مبارزه آورد و در طبق اخلاص نهاد سال ها در به دری زندان شکنجه دوری از همسر و فرزندان و انواع فشارهای جسمی و روحی رادر دوران نهضت به جان خرید. قطعا در دوره ای که نشان از پیروزی و تشکیل حکومت و قرار گرفتن و مناصب اجتماعی و سیاسی نباشد ورود به عرصه مبارزه جز با ایمان و اعتقاد و باور مذهبی امکان پذیر نیست . برخلاف آنکه کسی بعد از پیروزی و نمایان شدن فرصت ها و منصب ها انقلابی شده باشد که لااقل یک احتمال « طمع رسیدن به قدرت و ثروت » است . چنین احتمالی درباره آنان که در دوران مبارزه از هیچ مجاهدتی دریغ نورزیده و پس از پیروزی نیز در مقاطع مختلف امتحان خود را پس داده و مورد تایید آن عبد صالح خدا و خلف صالح او قرار گرفته باشد منتفی است .
۲) هاشمی رفسنجانی پس از پیروزی انقلاب نیز از شخصیت های مورد اعتماد امام تا زمان حیات آن بزرگوار بود به گونه ای که می توان گفت : او یکی از سه یاور معروف و نزدیک امام بود. این حقیقت آن قدر آشکار بود که به صورت شعار در بین مردم رواج یافت : (درود بر سه یاور خمینی هاشمی و دو سید حسینی ). دشمن نیز به خوبی به این حقیقت پی برد که به منظور شکستن صولت و اقتدار امام باید بازوان او را قطع کرد. از این رو دو نفر از این سه شخصیت کلیدی (یعنی آیت الله خامنه ای و آیت الله هاشمی رفسنجانی ) در ماه های اول انقلاب مورد سوقصد قرار گرفته ولی به فضل الهی جان سالم به در بردند به طوری که امام خمینی همواره از وجود آن دو بزرگوار به عنوان نعمت الهی یاد می کرد و سلامت این دو عزیز تا پایان عمر امام برای آن عزیز سفر کرده بسیار مهم و حیاتی بود.
شهید بهشتی که از توطئه سوقصد دشمنان انقلاب درامان مانده بود با توطئه پیچیده تری روبرو شد و آن « ترور شخصیت » بود که با کمال تاسف این توطئه در جامعه نوپای انقلابی ما به خاطر فقدان هوشیاری کامل مردم کارگر افتاد. بسیاری از مردم زمانی متوجه شدند در این توطئه فریب خورده اند که دیگر بهشتی در میان آنها نبود و به درجه رفیع شهادت رسیده بود! پشیمانی سودی نداشت .
بدین ترتیب یکی از بازوان نیرومند امام که نقش تعیین کننده ای در مقاطع مختلف انقلاب داشت و تنها یک نمونه آن به ثمر نشستن قانون اساسی جمهوری اسلامی است قطع شد.
گرچه مردم با شهادت مظلومانه او و به برکت خونی که از او برزمین ریخت بیدار شدند و دیگر هوشیاری خود را تا زمان رحلت امام در دفاع از بازوان توانمند آن بزرگوار حفظ کردند اما ضایعه ی شهادت بهشتی ضایعه سنگینی بود.
۳) امام با سفارش های راهگشای خود نسبت به رهبری انقلاب رحلت فرمود . در این مقطع نیز آنکه بیشترین نقش را در تحقق سفارش امام درباره رهبری انقلاب یعنی شایستگی حضرت آیت الله خامنه ای برای جانشینی امام ایفا کرد هاشمی رفسنجانی بود. او با شجاعت و صداقتی که از ویژگی های ممتاز او در بین شخصیت های انقلاب است با همکاری و حمایت یادگار گرانقدر امام مرحوم حجت الاسلام سید احمد خمینی در مجلس خبرگان زمینه انتخاب آیت الله خامنه ای را به رهبری انقلاب فراهم کرد و بدینوسیله امید دشمنانی که به بعد از رحلت امام دلبسته بودند و امیدوار بودند که با ارتحال امام جنگ داخلی در ایران پیش آید و جمهوری اسلامی سقوط کند را مبدل به یاس کرد چنان که دشمنان داخلی اعم از روشنفکران وابسته و متحجران کینه توزی که کینه امام و انقلاب را در دل داشتند و امام شمه ای از افکار انحرافی و رفتار وقیحانه آنان را در دوران نهضت در پیامشان به حوزه های علمیه ترسیم کرده بودند از این انتخاب به شدت عصبانی و از رسیدن به آرزوهایشان مایوس شدند. این دو جریان منحرف برای ضربه زدن به نظام منتظر فرصت ماندند و به منظور شکست نظام جمهوری اسلامی به انواع حیله ها متوسل شدند که یکی از خطرناکترین آنها مخالفت با اصل ولایت فقیه و مصداق آن بود ولی برای پیاده کردن این طرح لازم بود قدرتمندترین مدافع رهبری یعنی هاشمی رفسنجانی را از میدان به در کنند. چون می دانستند بنابه سفارش امام تا وقتی که این دو شخصیت در کنار هم و با حفظ مراتب حضور دارند نمی توان توطئه حذف ولایت فقیه را از صحنه سیاست ایران عملی کرد. طرح « تحریم انتخابات مجلس خبرگان » در یک مقطع که از سوی افراطی های جناح موسوم به چپ و بریدگان از انقلاب کلید خورده بود با حضور هاشمی رفسنجانی در صحنه انتخابات خنثی شد. آن جماعت بی تقوا و قدرت طلب که در سایه اختلاف نیروهای اصیل انقلاب جرات عرض اندام پیدا کرده بودند با نگارش کتاب ها و مقاله ها شخصیت هاشمی را مورد هجمه قرار دادند. نوشته سخیف « عالیجناب سرخ پوش » یادگار آن دوره است !
اینک نوبت جریان دوم یعنی متحجران دیروز و تشنگان قدرت امروز است تا به منظور انتقام گرفتن از یادگار امام یعنی ولایت فقیه و مصداق آن خاکریز بلند پیش رو یعنی هاشمی رفسنجانی و بازوی توانای رهبری را از میان بردارند. برای آنان قابل تحمل نیست که رهبری بگوید : « برای من هیچ کس مثل هاشمی نمی شود. » برای آنان غیرقابل تحمل است که رهبری هوشیار انقلاب پس از پایان دوران ریاست جمهوری هاشمی او را را به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نصب نماید و رئیس جمهورهای بعدی تحت مدیریت او قرار گیرند. برای آنان که در پی خانه نشین کردن هاشمی هستند استخوان در گلوست که هاشمی رفسنجانی در مجلس خبرگان رهبری از سوی ده ها مجتهد خبره به جانشینی آیت الله مشکینی انتخاب شود و سکان مجلس خبرگان را برعهده بگیرد تا ضامنی برای تداوم رهبری فقیه عادل در نظام جمهوری اسلامی باشد.
آنان هر کسی را که احتمال می دهند در برابر قدرت طلبی و ریاست خواهی شان مقاومت کند به مجرد یک انتقاد ملکوک می کنند. حتی مراجع تقلید نیز از تعرض آنان درامان نیستند تا مبادا ذخیره ای برای تداوم نظام برمبنای ولایت فقیه در روز مبادا باشند. باید همه کسانی که احتمال دارد روزی در برابر خطرهائی که ممکن است نظام جمهوری اسلامی را تهدید کند بایستند به گونه ای لکه دار شوند تا آنان در انتظار روز مبادا روزگار بگذرانند.
۴) شاید رمز و راز هتک حرمت ها و هنجارشکنی ها آنهم با استفاده از رسانه ی ملی از سوی آنان که دستشان به این رسانه می رسد تا حدودی قابل درک باشد. هر که با آنان رقابت کند باید حیثیت و آبروی خود را از دست بدهد! هر کس از آنان انتقاد کند ویژه خوار و « مافیا » و « انحصارطلب » و... است ! هر کس از آنان حمایت نکند و مانعی برای حمایت تشکل های روحانی و غیرروحانی در حمایت از آنان شود باید مورد اتهام قرار گیرد!
ناطق نوری چهره اصولگرای روحانیت مبارز تهران تنها به این دلیل هزینه می پردازد! مراجع به خاطر باج ندادن مورد بی مهری قرار گرفته و از سوی صحنه گردان این جماعت در معرض اتهام قرار می گیرند!
مباد روزی که عمود خیمه انقلاب به خاطر ایستادگی در برابر زیاده خواهی اینان مورد هجمه قرار گیرد چرا که این جماعت ماهیت خود را در ماجرای متعددی نشان داد. ماجرای « دوستی مردم اسرائیل با مردم ایران » که موضع دولت اعلام شد به رغم موضعگیری صریح رهبری هیچ علامتی بر عذرخواهی و پشیمانی دیده نشد و ماجرای « الحاق سازمان حج به سازمان جهانگردی » به رغم اطلاع از نظر رهبری تنها دو نمونه از این قبیل هستند.
۵) نقطه خطرناک این جریان که مردم را فریب می دهد آن است که این همه را از موضع دینداری و مصداقی از مدیریت امام زمان انجام می دهند! هجمه به شخصیت های انقلابی مستند به رفتار علی (ع ) با متجاوزان به بیت المال می گردد! آیا کسی هست که از این هتاکان بپرسد آیا امیرمومنان قبل از اثبات جرم آبروی کارگزارانش را می برد یا بعد از اثبات آن عوامفریبی تا کی
آیا سدی هست که مانع این سیل ویرانگر که همه ارزش ها و دستاوردهای انقلاب را یکجا با خود خواهد برد بگیرد ! امروز روز بیداری و هشیاری است . به امید آنکه آنان که باید بیدار باشند روزی بیدار نشوند که بسیار دیر باشد.
قم ـ ج . طباطبایی حسینی
منبع : روزنامه جمهوری اسلامی


همچنین مشاهده کنید