جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

محتوای یادداشت‌های روزانه‌تان را گسترش بخشید


سال‌ها گاه و بیگاه رویاها و مطالب شخصی ـ یا راه‌حل‌هائی را که برای مسائل زندگیم به‌نظرم رسیده است ـ در دفتری نوشته‌ام.
از زمانی که زندگیم را ساده ساختم و درون‌‌نگری را در پیش گرفتم، نظرم را درباره محتوای دفترم نیز گسترده‌ام. در واقع این دفتر به راهنمائی معنوی و ابزاری ارزشمند برای پیگری اندیشه‌ها و احساس‌ها و ثبت پیشرفت درونم تبدیل شده است.
اکنون علاوه بر بخش‌هائی برای ثبت رویاها و یادداشت‌های روزانه‌‌ام، فضائی از این دفتر را به نگارش عبارت‌های تأکیدی و تجسم خلاق اختصاص داده‌‌ام. زیرا هر روز عبارت‌های تأکیدی و تجسم خلاقم را بر مبنای نیازهای آن روز تغییر می‌دهم.
بخشی از این دفتر را نیز به مطالب ویژه‌ئی مانند عفو و بخشایش یا کشف باورهای محدود کننده‌ام اختصاص داده‌‌ام. مهمترین بخش این دفتر مربوط به تجربه‌ها و ادراک‌های ناشی از تمرین‌های مراقبه‌ام و مدت زمانی است که در سکوت و سکون می‌گذارنم و دست به کاری نمی‌زنم.
اگرچه شاید زندگی‌مان را بسیار ساده ساخته باشیم: و از محرک‌های بیرونی که هر روز به زندگی‌مان را بسیار ساده ساخته باشیم، و از محرک‌های بیرونی که هر روز به زندگیمان هجوم می‌آورند کاسته باشیم؛ با این حال حیرت‌انگیز است که چه زود می‌توانیم بینش‌ها و الهام‌های مهمی را که می‌توانند در رشد و پیشرفتمان مؤثر باشند فراموش کنیم. به این دلیل، دفتر یادداشت‌های روزانه نه تنها می‌تواند خادمی برای راه حل مسایل روزانه باشد، بلکه می‌تواند به صورت یادآوری کننده‌ئی معتمد خدمت کند.
شخصاً محتاطم تا به اسارت این دفتر درنیایم و به آن معتاد نشوم. اگرچه می‌دانم دفترم متحدی است که هرگاه بخواهم می‌توانم از یاری و اتحادش سود جویم.
اگر فکر می‌کنید وجود یک دفتر خاص می‌تواند در پیشرفت حماسه‌تان کمک‌تان کند. به‌طریقی آن را تنظیم کنید که برای خودتان مؤثر و سودمند باشد. اگر اندازه دفترتان طوری باشد که به‌آسانی بتوانید آن را میان سایر کتاب‌های قفسه کتابخانه‌تان جا دهید، شاید بهتر باشد. ضمناً به‌هنگام سفر می‌توانید آن را در کیف دستی‌ خود بگذارید. به تجربه دریافته‌ام حمل دفاتر بزرگ آسان نیست.
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید