جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

مکمل های غذایی جدید


مکمل های غذایی جدید
مكمل های غذایی ، غذاها با عمل ویژه ، غذاهای دارویی یا غذاهای طراح در واقع غذاهایی جدید و سالمی هستند كه حاوی آنتی اكسیدانها می باشند (‌مانند آب میوه های غنی شده و انواع چای های گیاهی ، خوراكی های گیاهی و آب نباتهای غنی شده با ویتامین . امروزه به غذاهای قدیمی (مانند آب پرتقال ،‌ انواع چای و غذاهای آماده ) مواد مغذی و مواد شیمیایی گیاهی افزوده شده است و در واقع این محصولات بیشتر به دارو و مكمل شباهت دارند تا به غذا ، البته این محصولات ممكن است تمام فوایدی را كه ادعا می كنند نداشته باشند .
▪ لذا قبل از خرید این محصولات باید موارد زیر را درنظر داشت :
- همیشه در مورد این محصولات درجه ای از تردید را داشته باشید . در صورتیكه سئوال خاصی درباره فواید محصول دارید با سازنده آن یا یك متخصص تغذیه تماس گرفته و مشورت كنید .
- قبل از خرید قیمت و برچسب غذایی محصول را بررسی كنید . از خود بپرسید كه آیا راه بهتر و ارزانتری برای بدست آوردن این ماده غذایی و فواید ناشی از آن در غذاهای طبعی وجود دارد یا خیر.
- بخاطر بسپارید كه مكمل های غذایی نمی توانند به تنهایی ضامن سلامتی باشند . سلامتی شما با خوردن غذاهای كامل و متنوع كه شامل میوه ها ‏،‌ سبزیجات ،‌ حبوبات و بنشن ها است بهتر تضمین می شود .
منبع : درگاه طب مکمل جایگزین ایران


همچنین مشاهده کنید