پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا


اصول اساسی مدیریت استراتژیک: برای رشته های A.M.B, مدیریت بازرگانی, مدیریت صنعتی و دولتی


اصول اساسی مدیریت استراتژیک: برای رشته های A.M.B, مدیریت بازرگانی, مدیریت صنعتی و دولتی
نویسنده : معروفی - فخرالدین
ویراستار : صدیق‌محمدی - محمد
محل نشر : قم
تاریخ نشر : ۱۳۸۲/۱۱/۲۶
رده دیویی : ۶۵۸.۴۰۱۲
قطع : وزیری
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۲۷۲
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۳۰۰۰

نگارنده دراین کتاب تعاریف و راه کارهای مختلف در زمینه های مدیریت استراتژیک و نیز چگونگی پدید آمدن این قلمرو و علمی را تحلیل و بررسی می کند. 'مدیریت استراتژی مجموعه ای از تصمیمات و اقدامات مدیریتی است که منجر به همکاری عملی (اجرایی) دراز مدت می شود و آن شامل بررسی محیطی (داخلی و خارجی), تدوین استراتژی (استراتژی یا طراحی با دامنه وسیع), استراتژی اجرایی, ارزیابی و کنترل است. بنابراین مطالعه مدیریت استراتژیکی تاکید بر ارزیابی و آگاهی در مورد فرصت های خارجی, تهدیدات و همکاری ها, برتری ها و ضعف ها می باشد, که در اصل خط مشی تجارت نامیده می شود'.