دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 13 May, 2024
مجله ویستا

نگاهی به عملکرد بیمه البرز در ۳۰ سال گذشته


نگاهی به عملکرد بیمه البرز در ۳۰ سال گذشته
● آشنایی با بیمه البرز
شرکت سهامی بیمه البرز با هدف اولیه ارائه خدمات بیمه‌ای مطلوب و با کیفیت به هموطنان و ایجاد تنوع در بازار بیمه و کسب رضایت بیمه‌گذاران در تاریخ بیست و هشتم تیرماه ۱۳۳۸ توسط بخش خصوص تاسیس و در مدت زمان کوتاهی توانست اعتماد بسیاری از صاحبان سرمایه و کالا را به خود جلب نماید.
پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بیمه البرز به دلیل عملکرد موفق با همان نام به فعالیت خود ادامه داد. شرکت بیمه البرز هم‌اکنون با ۵۴ شعبه و ۸۵۸ نماینده فعال، ۲۵۱ کارگزار و حدود ۱۳۰۰نفر نیروی انسانی در سرتاسر کشور آماده ارائه خدمات بیمه‌ای به هموطنان است.
این شرکت در سال ۱۳۸۳ موفق به اخذ گواهینامه ۲۰۰۰-۹۰۰۱Iso در سیستم مدیریت کیفیت شده است.
این شرکت در سال‌های ۱۳۸۳، ۸۴ و ۸۵ توانست در میان بانک‌ها و بیمه‌ها رتبه اول را به لحاظ تکریم ارباب‌رجوع و جلب‌ رضایت مشتری به دست آورد و در سال ۱۳۸۶ نیز علاوه‌بر گروه بانک‌ها و بیمه‌ها در میان تمام دستگاه‌های اجرایی در طرح سنجش میزان رضایتمندی مراجعان از نحوه ارائه خدمات دستگاه‌های عمومی و دولتی رتبه اول را به خود اختصاص داد.
کسب مقام اول در کاربرد فناوری اطلاعات (IT)، شفافیت گزارشگری مالی و حضور و کارآیی در بازار سرمایه در میان شرکت‌های بیمه دولتی و خصوصی در سال‌های ۱۳۸۵ و ۱۳۸۶ نیز از افتخارات دیگر شرکت سهامی بیمه البرز است. سرمایه، ذخایر و اندوخته کافی، بدنه کارشناسی متخصص و حرفه‌ای، سرعت در ارزیابی و پرداخت خسارت از شاخص‌های توانگری، وجود مشتریان وفادار و قدیمی، ارتباطات گسترده با بازار جهانی بیمه، مدیریت علمی و پاسخگو و نسبت‌های مالی بسیار خوب از شاخص‌های ماندگاری این شرکت به حساب می‌آید.
منبع : روزنامه دنیای اقتصاد