چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 1 May, 2024
مجله ویستا

بیوگرافی نفرات حاضر در مسابقات فرمول یک


بیوگرافی نفرات حاضر در مسابقات فرمول یک
● فلیپه مسا؛ روحیه لاتین
▪ تاریخ تولد: ۲۵/۴/۱۹۸۱
▪ ملیت: برزیلی
▪ تأهل: مجرد
▪ قد: ۱۶۶ سانتی متر
▪ وزن: ۵۹ كیلوگرم
▪ تیم فعلی: فراری
▪ تیم سابق: ساوبر
▪ اولین گراندپری: استرالیا ۲۰۰۲
▪ تعداد گراندپری: ۵۳
▪ برد: -
▪ امتیاز كسب كرده تا سال :۲۰۰۵ ۲۷ امتیاز
▪ بالاترین رتبه: چهارمی
▪ مقام سال :۲۰۰۵ سیزدهم
«فلیپه مسا» ستاره برزیلی مسابقات فرمول یك، این فصل اولین تجربه رانندگی با تیم فراری را خواهد داشت. او فصل گذشته با ژاك ویلنو قهرمان سال ۱۹۹۷ همتیمی بود و در این مسابقات توانست در مراحل ابتدایی از این قهرمان پیشی بگیرد و خود را به حدی نشان دهد كه تیم فراری مشتاق به قرارداد بستن با این راننده برزیلی شود.
انتقال او به تیم فراری؛ تیمی كه دارای قهرمانی ۷ دوره از این مسابقات است، گام بلندی برای این راننده بود و مطمئناً همراهی با مایكل شوماخر و استفاده از تجربه های او باعث پیشرفت او در این مسابقات و رسیدن به مرحله قهرمانی خواهد شد.اما آیا او واقعاً شایستگی حضور كنار مایكل شوماخر، قهرمان ۷ دوره رقابت ها را دارد؟ سؤالی است كه نتیجه آن آخر فصل مشخص خواهد شد.
▪ تاریخچه شركت در مسابقات اتومبیلرانی
ـ ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۷كارتینگ، برزیل
ـ ۱۹۹۸- فرمول شورلت، برزیل
ـ ۱۹۹۹- فرمول شورلت، برزیل، قهرمان سال
ـ ۲۰۰۰- فرمول رنو، ایتالیا و اروپا، قهرمان سال
ـ ۲۰۰۱- یورو ،۳۰۰۰ قهرمان سال
ـ ۲۰۰۲- فرمول یك (تیم ساوبر) با ۴ امتیاز در مقام سیزدهم
ـ ۲۰۰۳- فرمول یك (تیم فراری) راننده تست
ـ ۲۰۰۴- فرمول یك (تیم ساوبر) با ۱۲ امتیاز در مقام دوازدهم
ـ ۲۰۰۵- فرمول یك (تیم ساوبر) با ۱۱ امتیاز در مقام یازدهم
● رالف شوماخر؛ زمان از دست رفته
▪ تاریخ تولد: ۳۰/۶/۱۹۷۵
▪ ملیت: آلمانی
▪ تأهل: متأهل، یك بچه
▪ قد: ۱۷۸ سانتی متر
▪ وزن: ۷۳ كیلوگرم
▪ تیم فعلی: تویوتا
▪ تیم سابق: جردن، ویلیامز
▪ اولین گراندپری: استرالیا ۱۹۹۷
▪ تعداد گراندپری: ۱۴۵
▪ برد: ۶ بار
▪ امتیاز كسب كرده تا سال :۲۰۰۵ ۳۱۷ امتیاز
▪ مقام سال: ۲۰۰۵ ششم
«رالف شوماخر» برادر مایكل شوماخر آینده بسیار روشنی در مسابقات فرمول یك ندارد.
او پس از تصادف در مسابقات آمریكا سال ۲۰۰۴ فصل بدی را با تیم ویلیامز پشت سر گذاشت و پس از اینكه وارد تیم تویوتا شد، سعی بر این داشت چهره ورزشی و تهاجمی خود را با آمدن به تیم تویوتا برگرداند اما متأسفانه این عملی نشد.برای بسیاری این سؤال مطرح بود كه چرا با وجود حقوق بیشتری كه این تیم به رالف نسبت به همتیمی اش «یارنو» پرداخت می كند، او هیچ تلاش خاصی برای بهتر شدن و هماهنگی با تیم ندارد.
تیم قبلی او ویلیامز، از وی به عنوان راننده ای یاد كرد كه فاقد ثبات و سازگاری است و امیدی به قهرمانی ندارد.
▪ تاریخچه شركت در مسابقات اتومبیلرانی
ـ ۱۹۹۱- كاپ NRW ،كاپ طلایی، كارتینگ جونیور، آلمان، قهرمان سال
ـ ۱۹۹۲- كارتینگ، آلمان، بی ام و ADAC جونیور، مقام دوم
ـ ۱۹۹۳- بی ام و ADAC جونیور، فرمول ،۳ آلمان
ـ ۱۹۹۴- فرمول ،۳ آلمان، مقام سوم
ـ ۱۹۹۵- فرمول ،۳ آلمان
ـ ۱۹۹۶- فرمول ،۳ جی تی، ژاپن
ـ ۱۹۹۷- فرمول یك (تیم جردن) با ۱۳ امتیاز در مقام یازدهم
ـ ۱۹۹۸- فرمول یك (تیم جردن) با ۱۴ امتیاز در مقام دهم
ـ ۱۹۹۹- فرمول یك (تیم ویلیامز) با ۳۵ امتیاز در مقام ششم
ـ ۲۰۰۰- فرمول یك (تیم ویلیامز) با ۲۴ امتیاز در مقام پنجم
ـ ۲۰۰۱- فرمول یك (تیم ویلیامز) با ۴۹ امتیاز در مقام چهارم
ـ ۲۰۰۲- فرمول یك (تیم ویلیامز) با ۴۲ امتیاز در مقام چهارم
ـ ۲۰۰۳- فرمول یك (تیم ویلیامز) با ۵۸ امتیاز در مقام پنجم
ـ ۲۰۰۴- فرمول یك (تیم ویلیامز) با ۲۴ امتیاز در مقام نهم
ـ ۲۰۰۵- فرمول یك (تیم تویوتا) با ۴۵ امتیاز در مقام ششم
● یارنو ترولی؛ به دنبال بازی بهتر
▪ تاریخ تولد: ۱۳/۷/۱۹۷۴
▪ ملیت: ایتالیایی
▪ تأهل: متأهل، یك فرزند
▪ قد: ۱۷۳ سانتی متر
▪ وزن: ۶۰ كیلوگرم
▪ تیم فعلی: تویوتا
▪ تیم سابق: میناردی، پراست، جردن، رنو
▪ اولین گراندپری: استرالیا
▪ تعداد گراندپری: ۱۴۹
▪ برد: یك بار
▪ امتیاز كسب كرده تا سال :۲۰۰۵ ۱۶۰ امتیاز
▪ مقام سال: ۲۰۰۵ هفتم
«یارنو ترولی» در كارتینگ جهانی و ایتالیا، مسابقات زیادی را در مقام اولی به پایان رساند و در سال ۱۹۹۵ فلاویو بریاتور، رییس سابق تیم بنتون و فعلی تیم رنو، او را به مسابقات جهانی فرمول ۳ معرفی كرد.
همچنان در رقابت های فرمول ۳ پیشتاز بود تا اینكه فلاویو در سال ۱۹۹۷ او را برای رانندگی در مسابقات فرمول یك به تیم میناردی معرفی كرد. او در مقام نهم به اولین مسابقه خود پایان داد.
ترولی فصل جدید را برای بازی بهتر شروع خواهد كرد؛ چرا كه سال ۲۰۰۵ را یكی از بهترین و موفق ترین سال های دوران رانندگی خود در زمینه فرمول یك می داند. وی اولین راننده ای بود كه در نیمه اول فصل گذشته با اتومبیل تویوتا، مسابقه را از ردیف اول شروع كرد.
▪ تاریخچه شركت در مسابقات اتومبیلرانی
ـ ۱۹۸۳ تا ۱۹۹۵ كارتینگ A، قهرمان سال
ـ ۱۹۹۵- فرمول ،۳ آلمان، مقام چهارم
ـ ۱۹۹۶- فرمول ،۳ آلمان، قهرمان سال
ـ ۱۹۹۷- فرمول یك (تیم میناردی و پراست) با ۳ امتیاز در مقام پانزدهم
ـ ۱۹۹۸- فرمول یك (تیم پراستGP) با یك امتیاز در مقام پانزدهم
ـ ۱۹۹۹- فرمول یك (تیم پراستGP) با ۷ امتیازدر مقام دوازدهم
ـ ۲۰۰۰- فرمول یك (تیم جردن) با ۶ امتیاز در مقام دهم
ـ ۲۰۰۱- فرمول یك (تیم جردن) با ۱۲ امتیاز در مقام نهم
ـ ۲۰۰۲- فرمول یك (تیم رنو) با ۹ امتیاز در مقام هشتم
ـ ۲۰۰۳- فرمول یك (تیم رنو) با ۳۳ امتیاز در مقام هشتم
ـ ۲۰۰۴- فرمول یك (تیم رنو) با ۴۶ امتیاز در مقام ششم
ـ ۲۰۰۵- فرمول یك (تیم تویوتا) با ۴۳ امتیاز در مقام هفتم
● مارك وبر؛ راننده اول ویلیامز
▪ تاریخ تولد: ۲۷/۸/۱۹۷۶
▪ ملیت: استرالیایی
▪ تأهل: مجرد
▪ قد: ۱۸۴ سانتی متر
▪ وزن: ۷۴ كیلوگرم
▪ تیم فعلی: ویلیامز
▪ تیم سابق: میناردی، جگوار
▪ اولین گراندپری: استرالیا ۲۰۰۲
▪ تعداد گراندپری: ۶۹
▪ برد: -
▪ امتیاز كسب كرده تا سال :۲۰۰۵ ۶۲ امتیاز
▪ بالاترین رتبه: سومی
▪ مقام سال :۲۰۰۵ دهم
«مارك وبر» اولین راننده استرالیایی بود كه ۶ سال پس از دیوید برابهام در سال ۲۰۰۲ پا به عرصه مسابقات فرمول یك گذاشت.او پس از فروپاشی تیم جگوار در سال ،۲۰۰۴ شانس رانندگی برای تیم ویلیامز را از آن خود كرد.اما با وجود تجربه زیاد در این سری از مسابقات اشتباهات بزرگی داشت كه باعث شد همتیمی قبلی او «نیك هایدفلد» چهره محبوب تری در این تیم پیدا كند.
مارك در تمام دوره رانندگی خود در فرمول یك اگر چه رتبه های زیادی به دست نیاورده است اما با خونسردی و آرامش، در این مسابقات مقام اول را دارد.او با اینكه قبلاً به عنوان راننده تست، در تیم رنو رانندگی می كرد اما مهارت آلونسو و یا سرعت ترولی را ندارد.
▪ تاریخچه شركت در مسابقات اتومبیلرانی
ـ ۱۹۹۱- كارتینگ جونیور، استرالیا
ـ ۱۹۹۲- كارتینگ، NSW و ACT استرالیا، قهرمان سال
ـ ۱۹۹۳- كینگ كارتینگ، استرالیا، قهرمان سال، كارتینگ كنبرا كاپ
ـ ۱۹۹۴- فرمول فورد استرالیا
ـ ۱۹۹۵- فرمول فورد
ـ ۱۹۹۶- فرمول فورد فستیوال، قهرمان سال
ـ ۱۹۹۷- فرمول ،۳ انگلستان
ـ GT-۱۹۹۸ مرسدس بنز
ـ GT-۱۹۹۹ مرسدس بنز
ـ ۲۰۰۰- فرمول ،۳۰۰۰ مقام سوم
۲۰۰۱- فرمول ،۳۰۰۰ مقام دوم، فرمول یك (تیم بنتون) راننده تست
ـ ۲۰۰۲- فرمول یك (تیم میناردی) با ۲ امتیاز در مقام شانزدهم
ـ ۲۰۰۳- فرمول یك (تیم جگوار) با ۱۷ امتیاز در مقام دهم
ـ ۲۰۰۴- فرمول یك (تیم جگوار) با ۷ امتیاز در مقام سیزدهم
ـ ۲۰۰۵- فرمول یك (تیم ویلیامز) با ۳۶ امتیاز در مقام دهم
● خوان پابلو مونتویا؛جنگجو
▪ تاریخ تولد: ۲۰/۹/۱۹۷۵
▪ ملیت: كلمبیایی
▪ تأهل: متأهل، یك بچه
▪ قد: ۱۶۸ سانتی متر
▪ وزن: ۷۲ كیلوگرم
▪ تیم: مكلارن بنز
▪ تیم سابق: ویلیامز
▪ اولین گراندپری: استرالیا ۲۰۰۱
▪ تعداد گراندپری: ۸۵
▪ برد: ۷ بار
▪ امتیاز كسب كرده تا سال :۲۰۰۵ ۲۷۷ امتیاز
▪ مقام سال :۲۰۰۵ چهارم
«خوان پابلو» پس از شروع موفقیت آمیزش با مكلارن، در سال ۲۰۰۶ جزو چهره های مطرح برای قهرمانی خواهد بود.او با اینكه شروع بسیار آرامی داشت اما در نیمه دوم سال از كیمی، همتیمی اش بهتر نشان داده شد.
او می توانست به راحتی از نفرات اول یا دوم این قهرمانی باشد اما به خاطر بدشانسی و اشتباهاتی كه داشت، از این مقام دور شد. خوان بهترین راننده در سبقت گیری تاریخ اتومبیلرانی فرمول یك است و چهره محبوبش هم به همین خاطر است.رقابت او با همتیمی اش در سال آینده بسیار دیدنی خواهد بود؛ چرا كه این تیم در آخر فصل با راننده برتر برای سال ۲۰۰۷ قرارداد خواهد بست.▪ تاریخچه شركت در مسابقات اتومبیلرانی
ـ ۱۹۹۵- فرمولا واكسال، انگلستان، مقام سوم
ـ ۱۹۹۶- فرمول ،۳ انگلستان
ـ ۱۹۹۷- فرمول ۳۰۰۰ مقام دوم، راننده تست تیم فرمول یك ویلیامز
ـ ۱۹۹۸- فرمول ،۳۰۰۰ قهرمان سال
ـ ۱۹۹۹- كارت چیپ گاناسی (مسابقات سرعت آمریكا)، قهرمان سال
ـ ۲۰۰۰- كارت چیپ گاناسی (مسابقات سرعت آمریكا) با ۱۲۶ امتیاز در مقام نهم
ـ ۲۰۰۱- فرمول یك (تیم ویلیامز) با ۳۱ امتیاز در مقام ششم
ـ ۲۰۰۲- فرمول یك (تیم ویلیامز) با ۵۰ امتیاز در مقام سوم
ـ ۲۰۰۳- فرمول یك (تیم ویلیامز) با ۸۲ امتیاز در مقام سوم
ـ ۲۰۰۴- فرمول یك (تیم ویلیامز) با ۵۸ امتیاز در مقام پنجم
ـ ۲۰۰۵- فرمول یك (تیم مكلارن بنز) با ۶۰ امتیاز در مقام چهارم
● كیمی رایكونن؛ سریع اما خدشه دار
▪ تاریخ تولد: ۱۷/۱۰/۱۹۷۹
▪ ملیت: فنلاندی
▪ تأهل: متأهل
▪ قد: ۱۷۵ سانتی متر
▪ وزن: ۶۲ كیلوگرم
▪ تیم: مكلارن بنز
▪ تیم سابق: ساوبر
▪ اولین گراندپری: استرالیا ۲۰۰۱
▪ تعداد گراندپری: ۸۶
▪ برد: ۹ بار
▪ امتیاز كسب كرده تا سال :۲۰۰۵ ۲۷۱ امتیاز
▪ مقام سال :۲۰۰۵ دوم
كیمی رایكونن و تیم مكلارن به جرأت سریعترین تركیب قهرمانی فرمول یك بودند اما قابلیت ضعیف، آنها را در مبارزه به رسیدن به قهرمانی دور كرد.او با رقابت سرسختی كه سال گذشته با آلونسو داشت از جمله راننده های نسل جدید این مسابقات حساب می شد اما نتوانست خود را به پای نسل جوانتر از خود كه آلونسو باشد ،برساند.
كیمی كه سریعترین راننده سال شناخته شد، در روز وقت گیری، بسیار با دقت رانندگی می كرد و مسابقات را اكثراً از ردیف اول یا دوم شروع می نمود اما رانندگی بیش از حد سریع او در خیلی مواقع باعث خارج شدن او از مسابقات و از دست دادن امتیاز كافی برای رسیدن به قهرمانی می شد.
▪ تاریخچه شركت در مسابقات اتومبیلرانی
ـ ۱۹۹۸- كارتینگ، فنلاند، قهرمان سال
ـ ۱۹۹۹- كارتینگ FA، فنلاند در مقام دوم، كارتینگ A بین المللی در مقام دهم
ـ ۲۰۰۰- فرمولا رنو، انگلستان، قهرمان سال
ـ ۲۰۰۱- فرمول یك (تیم ساوبر) با ۹ امتیاز در مقام دهم
ـ ۲۰۰۲- فرمول یك (تیم مكلارن بنز) با ۲۴ امتیاز در مقام ششم
ـ ۲۰۰۳- فرمول یك (تیم مكلارن بنز) با ۹۱ امتیاز در مقام دوم
ـ ۲۰۰۴- فرمول یك (تیم مكلارن بنز) با ۴۵ امتیاز در مقام هفتم
ـ ۲۰۰۵- فرمول یك (تیم مكلارن بنز) با ۱۱۲ امتیاز در مقام دوم
● یوجی ایده؛ امید آینده ژاپن
▪ تاریخ تولد: ۱۲/۱/۱۹۷۵
▪ ملیت: ژاپنی
▪ تأهل: مجرد
▪ قد: ۱۷۸ سانتی متر
▪ وزن: ۶۳ كیلوگرم
▪ تیم فعلی: سوپرآگوری
▪ تیم سابق: -
▪ اولین گراندپری: بحرین ۲۰۰۶
▪ تعداد گراندپری: -
▪ برد: -
▪ امتیاز كسب كرده تا سال :۲۰۰۵ -
▪ بالاترین رتبه:-
▪ مقام سال :۲۰۰۵ -
«یوجی ایده» رانندگی را از سال ۱۹۹۰ در ژاپن آغاز كرد و بیشترین مهارتش در مسابقات اتومبیلرانی، تك سرنشین است. البته در مسابقات جی تی هم شركت داشته كه مقام مناسبی در این سری مسابقات كسب نكرد.«ایده» با نفسی تازه پا به عرصه مسابقات فرمول یك می گذارد؛ چرا كه سال گذشته در مسابقات اتومبیلرانی تك سرنشین نیپون، مقام دوم را كسب كرده و انتظار می رود در رانندگی مهارت ویژه ای از خود نشان دهد.
سوزوكی آگوری، رییس تیم سوپرآگوری كه به تازگی وارد سری مسابقات فرمول یك شده است، درصدد داشتن یك تیم كاملاً ژاپنی است.بنابراین «ایده »می تواند بعد از تاكوما ساتو كه سال ها در این سری مسابقات رانندگی كرده، راننده باسابقه ژاپنی دیگری باشد كه تیم را به سوی موفقیت های بیشتر هدایت می كند.
▪ تاریخچه شركت در مسابقات اتومبیلرانی
ـ ۱۹۹۰- كارتینگ، ژاپن
ـ ۱۹۹۱- كارتینگ، ژاپن
ـ ۱۹۹۲- كارتینگ، ژاپن
ـ ۱۹۹۳- كارتینگ، ژاپن
ـ ۱۹۹۴- فرمول ،۳ ژاپن
ـ ۱۹۹۵- فرمول ،۳ ژاپن
ـ ۱۹۹۶- فرمول ،۳ ژاپن
ـ ۱۹۹۷- فرمول ،۳ ژاپن
ـ ۱۹۹۸- فرمول ،۳ ژاپن
ـ ۱۹۹۹- فرمول دریم، ژاپن، قهرمان سال
ـ ۲۰۰۰- فرمول ،۳ ژاپن، مقام دوم
ـ ۲۰۰۱- فرمول ،۳ ژاپن
ـ ۲۰۰۲- فرمول ،۳ فرانسه
ـ ۲۰۰۳- فرمول نیپون، مقام هفتم
ـ ۲۰۰۴- فرمول نیپون، مقام سوم
ـ ۲۰۰۵- فرمول نیپون، مقام دوم
● فرناندو آلونسو؛ سلطان جدید
▪ تاریخ تولد: ۲۳/۷/۱۹۸۱
▪ ملیت: اسپانیایی
▪ تأهل: مجرد
▪ قد: ۱۷۱ سانتی متر
▪ وزن: ۶۸ كیلوگرم
▪ تیم فعلی: رنو
▪ تیم سابق: میناردی
▪ اولین گراندپری: استرالیا۲۰۰۱
▪ تعداد گراندپری: ۷۰
▪ برد: ۸ بار
▪ امتیاز كسب كرده تا سال :۲۰۰۵ ۲۵۱ امتیاز
▪ مقام سال :۲۰۰۵ اول
«فرناندو آلونسو» در سال های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶جوانترین قهرمان مسابقات قهرمانی فرمول یك شد.
قابلیت او در رانندگی ماهرانه و مختص به خودش بسیار هیجان انگیز بود و بعد از رسیدن به قهرمانی با ۲ مسابقه مانده به آخر سال، شیوه جدیدی از سرعت سرسام آور و نفسگیر را به وجود آورد تا فصل این مسابقات را در كلاس بالاتری به پایان برساند.
۲۰۰۵ سومین سالی بود كه آلونسو برای این تیم رانندگی می كرد. او هم اكنون عضو تیم مكلارن است.آلونسو گفت:«خوشحالم از اینكه همان زمانی كه شوماخر در مسابقات شركت داشت، من قهرمان شدم. اگر بعد از بازنشستگی او بود، رسیدن به این هدف برایم ناچیز شمرده می شد.»
▪ تاریخچه شركت در مسابقات اتومبیلرانی
ـ ۱۹۹۴- كارتینگ، اسپانیا، قهرمان سال
ـ ۱۹۹۶- كارتینگ، بین المللی و اسپانیا، قهرمان سال
ـ ۱۹۹۷- كارتینگ، اسپانیا، قهرمان سال
ـ ۱۹۹۸- كارتینگ
ـ ۱۹۹۹- آزاد اروپا با اتومبیل نیسان، قهرمان سال
ـ ۲۰۰۰- فرمول ۳۰۰۰
ـ ۲۰۰۱- فرمول یك (تیم میناردی) بدون مقام
ـ ۲۰۰۲- فرمول یك (تیم رنو) راننده تست
ـ ۲۰۰۳- فرمول یك (تیم رنو) با ۵۵ امتیاز در مقام ششم
ـ ۲۰۰۴- فرمول یك (تیم رنو) با ۵۹ امتیاز در مقام چهارم
ـ ۲۰۰۵- فرمول یك (تیم رنو) با ۱۳۳ امتیاز قهرمان سال
● دیوید كولتهارد؛ فصل كتاب جدید
▪ تاریخ تولد: ۲۷/۳/۱۹۷۱
▪ ملیت: بریتانیایی
▪ تأهل: مجرد
▪ قد: ۱۸۲ سانتی متر
▪ وزن: ۷۵ كیلوگرم
▪ تیم فعلی: ردبول ریسینگ
▪ تیم سابق: ویلیامز، مكلارن بنز
▪ اولین گراندپری: اسپانیا ۱۹۹۴
▪ تعداد گراندپری: ۱۹۴
▪ برد: ۱۳
▪ امتیاز كسب كرده تا سال :۲۰۰۵ ۴۹۷
▪ مقام سال :۲۰۰۵ دوازدهم
والدین «دیوید كولتهارد» با فروش خانه خود برای موفقیت فرزندشان سرمایه گذازی كردند و او را به سمت علاقه و استعدادش همراهی نمود. وی در اوایل دهه ۹۰ وارد مسابقات فرمول ۳ شد. در همان سال ها بود كه برنده مدال افتخاری اتو اسپورت مكلارن به عنوان بهترین راننده جوان شد.
جایزه او رانندگی افتخاری با اتومبیل فرمول یك، اولین تجربه كولتهارد با اتومبیلی از این نوع بود.
كولتهارد پس از سال ها رانندگی در تیم های رده بالایی چون ویلیامز و مكلارن، سال گذشته به تیم تازه وارد ردبول ریسینگ ملحق شد.سابقه او در تیم های مطرح، رانندگی ماهرانه و سرعت بالای او چیزی بود كه یك تیم تازه وارد نیاز داشت و دیوید قابلیت هایش در این موارد را اثبات كرد.
▪ تاریخچه شركت در مسابقات اتومبیلرانی
ـ ۱۹۸۳- كارتینگ جونیور، اسكاتلند، قهرمان سال
ـ ۱۹۸۴- كارتینگ جونیور، اسكاتلند، قهرمان سال
ـ ۱۹۸۵- كارتینگ جونیور، اسكاتلند، قهرمان سال
ـ ۱۹۸۶- كارتینگ آزاد، اسكاتلند، قهرمان سال
ـ ۱۹۸۷- كارتینگ آزاد، اسكاتلند، قهرمان سال
ـ ۱۹۸۸- كارتینگ آزاد، اسكاتلند، قهرمان سال
ـ FF۱۶۰۰-۱۹۸۹، انگلستان، قهرمان سال
ـ ۱۹۹۰- فرمول لوتوس، انگلستان، مقام چهارم
ـ ۱۹۹۱- فرمول ،۳ انگلستان، مقام دوم
ـ ۱۹۹۲- فرمول ،۳۰۰۰ مقام نهم
ـ ۱۹۹۳- فرمول ،۳۰۰۰ مقام نهم
ـ ۱۹۹۴- فرمول یك (تیم ویلیامز) با ۱۴ امتیاز در مقام هشتم
ـ ۱۹۹۵- فرمول یك (تیم ویلیامز) با ۴۹ امتیاز در مقام سوم
ـ ۱۹۹۶- فرمول یك (تیم مكلارن) با ۱۸ امتیاز در مقام هفتم
ـ ۱۹۹۷- فرمول یك (تیم مكلارن) با ۳۶ امتیاز در مقام سوم
ـ ۱۹۹۸- فرمول یك (تیم مكلارن) با ۵۶ امتیاز در مقام سوم
ـ ۱۹۹۹- فرمول یك (تیم مكلارن) با ۴۸ امتیاز در مقام چهارم
ـ ۲۰۰۰- فرمول یك (تیم مكلارن) با ۷۳ امتیاز در مقام سوم
ـ ۲۰۰۱- فرمول یك (تیم مكلارن) با ۶۵ امتیاز در مقام دوم
ـ ۲۰۰۲- فرمول یك (تیم مكلارن) با ۴۱ امتیاز در مقام پنجم
ـ ۲۰۰۳- فرمول یك (تیم مكلارن) با ۵۱ امتیاز در مقام هفتم
ـ ۲۰۰۴- فرمول یك (تیم مكلارن) با ۲۴ امتیاز در مقام دهم
ـ ۲۰۰۵- فرمول یك (تیم ردبول ریسینگ) با ۲۴ امتیاز در مقام دوازدهم
● جیسون باتون؛ ماندن یا رفتن
▪ تاریخ تولد: ۱۹/۱/۱۹۸۰
▪ ملیت: بریتانیایی
▪ تأهل: مجرد
▪ قد: ۱۸۱ سانتی متر
▪ وزن: ۶۹ كیلوگرم
‌▪ تیم فعلی: هوندا
▪ تیم سابق: ویلیامز، بنتون، رنو
▪ اولین گراندپری: استرالیا ۲۰۰۰
▪ تعداد گراندپری: ۱۰۰
▪ برد: -
▪ امتیاز كسب كرده تا سال :۲۰۰۵ ۱۶۴
▪ بالاترین رتبه: دومی
▪ مقام سال :۲۰۰۵ نهم
«جنسون باتون» با پرداخت هنگفت چند میلیون دلاری از سرمایه خودش به تیم ویلیامز، قراردادش را كه قرار بود از سال جدید با این تیم شروع شود، فسخ كرد و به آرزوی ماندنش در تیم هوندا رسید.
با وجود موقعیتی كه تیم ویلیامز دارد و اینكه دیگر شركت «بی ام و» حمایت كننده موتور اتومبیل این تیم نخواهد بود، گویی باتون تصمیم عاقلانه ای برای ماندن در تیمش گرفت.روبنز باریكلو نسبت به ساتو، همتیمی سابق جنسون به جرأت همتیمی بسیار محكم و دشواری برای او خواهد بود و این معلوم می كند كه آیا واقعاً جنسون به خوبی این چند سالی كه بود خواهد ماند یا نه؟
او بعد از مونتویا از جمله ۵ نفر اول بهترین راننده های مسابقات فرمول یك است. نفرات اول تا سوم به ترتیب مایكل شوماخر، آلونسو و رایكونن هستند.
▪ تاریخچه شركت در مسابقات اتومبیلرانی
ـ ۱۹۸۶ تا ۱۹۸۹ كارتینگ، بین المللی، مقام سوم (سال ۹۶)
ـ ۱۹۹۷- كارتینگ A، اروپا، قهرمان سال
ـ ۱۹۹۸- فرمول فورد، فورد فستیوال، قهرمان سال
ـ ۱۹۹۹- فرمول ،۳ انگلستان، مقام سوم
ـ ۲۰۰۰- فرمول یك (تیم ویلیامز) با ۱۲ امتیاز در مقام هشتم
ـ ۲۰۰۱- فرمول یك (تیم ویلیامز) با ۲ امتیاز در مقام هفدهم
ـ ۲۰۰۲- فرمول یك (تیم رنو) با ۱۴ امتیاز در مقام هفتم
ـ ۲۰۰۳- فرمول یك (تیم بی ای آر) با ۱۷ امتیاز در مقام نهم
ـ ۲۰۰۴- فرمول یك (تیم بی ای آر) با ۸۵ امتیاز در مقام سوم
ـ ۲۰۰۵- فرمول یك (تیم بی ای آر) با ۳۷ امتیاز در مقام نهم.● روبنز باریكلو؛ تغذیه جدید
▪ تاریخ تولد: ۲۳/۵/۱۹۷۲
▪ ملیت: برزیلی
▪ تأهل: متأهل، ۲ بچه
▪ قد: ۱۷۲ سانتی متر
▪ وزن: ۷۴ كیلوگرم
▪ تیم فعلی: هوندا
▪ تیم سابق: جردن، استوارت
▪ اولین گراندپری: آفریقای جنوبی ۱۹۹۳
▪ تعداد گراندپری: ۲۱۷
▪ برد: ۹ بار
▪ امتیاز كسب كرده تا سال :۲۰۰۵ ۴۸۹
▪ مقام سال :۲۰۰۵ هشتم
روبنز باریكلو یكی از رانندگانی بود كه به سرعت وارد قهرمانی مسابقات فرمول یك شد. او در سن ۱۷ سالگی با داشتن ۵ مقام قهرمانی جهان در زمینه كارتینگ به سوی فرمول ۳ رفت و در سال ۱۹۹۱ قهرمان این مسابقات شد و در سن ۲۱ سالگی آماده رقابت در مسابقات فرمول یك بود.روبنز باریكلو در فصل جدید مرحله تازه ای از رانندگی با تیم هوندا را آغاز می كند و دیگر لازم نیست كه بار پشتیبانی مایكل شوماخر قهرمان سابق این مسابقات را به دوش بكشد.پس از ۶ سال قرارداد با یكی از بهترین تیم های مسابقات فرمول یك او تصمیم گرفت تا نهایت تلاش برای رسیدن به قهرمانی را با تیم تازه ای انجام دهد. سرعت، آگاهی و سابقه كافی او مطمئناً سال سختی را برای همتیمی اش ایجاد خواهد كرد.
▪ تاریخچه شركت در مسابقات اتومبیلرانی
ـ ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۹ كارتینگ برزیل، قهرمان سال- FF۱۶۰۰، برزیل، مقام چهارم
ـ ۱۹۹۰- فرمول واكسهال، مقام یازدهم
ـ ۱۹۹۱- فرمول،۳ انگلستان، قهرمان سال
ـ ۱۹۹۲- فرمول ،۳۰۰۰ مقام سوم
ـ ۱۹۹۳- فرمول یك (تیم جردن) با ۲ امتیاز در مقام نهم
ـ ۱۹۹۴- فرمول یك (تیم جردن) با ۱۹ امتیاز در مقام ششم
ـ ۱۹۹۵- فرمول یك (تیم جردن) با ۱۱ امتیاز در مقام یازدهم
ـ ۱۹۹۶- فرمول یك (تیم جردن) با ۱۴ امتیاز در مقام هشتم
ـ ۱۹۹۷- فرمول یك (تیم استوارت) با ۶ امتیاز در مقام چهاردهم
ـ ۱۹۹۸- فرمول یك (تیم استوارت) با ۴ امتیاز در مقام دوازدهم
ـ ۱۹۹۹- فرمول یك (تیم استوارت) با ۲۱ امتیاز در مقام هفتم
ـ ۲۰۰۰- فرمول یك (تیم فراری) با ۶۲۴ امتیاز در مقام چهارم
ـ ۲۰۰۱- فرمول یك (تیم فراری) با ۵۶ امتیاز در مقام سوم
ـ ۲۰۰۲- فرمول یك (تیم فراری) با ۷۷ امتیاز در مقام دوم
ـ ۲۰۰۳- فرمول یك (تیم فراری) با ۶۵ امتیاز در مقام چهارم
ـ ۲۰۰۴- فرمول یك (تیم فراری) با ۱۱۴ امتیاز در مقام دوم
ـ ۲۰۰۵- فرمول یك (تیم فراری) با ۳۸ امتیاز در مقام هشتم
● نیكو رازبرگ؛ جانشین پدر
▪ تاریخ تولد: ۲۷/۶/۱۹۸۵
▪ ملیت: آلمانی
▪ تأهل: مجرد
▪ قد: ۱۷۸ سانتی متر
▪ وزن: ۶۹ كیلوگرم
▪ تیم فعلی: ویلیامز
▪ تیم سابق: -
▪ اولین گراندپری: بحرین ۲۰۰۶
▪ تعداد گراندپری: -
▪ برد: -
▪ امتیاز كسب كرده تا سال :۲۰۰۵ -
▪ مقام سال :۲۰۰۵ -
نیكو رازبرگ، پسر قهرمان سابق مسابقات اتومبیلرانی فرمول یك در سال ۱۹۸۲ با تیم ویلیامز، اولین سال خود را با همین تیم در فرمول یك آغاز خواهد كرد.نیكو سال گذشته قهرمان مسابقات GP۲ شد اما رسیدن به قهرمانی فرمول یك در سطح بالاتری قرار دارد كه رسیدن به آن بسیار آسان نیست.
او كه در آوریل سال گذشته از سوی این تیم به عنوان راننده تست انتخاب شد پس از نمایش موفقیت آمیزش در تست اتومبیل فرمول یك، تیم ویلیامز رسماً اعلام كرد از او در سال ۲۰۰۶ به عنوان راننده اصلی استفاده خواهد كرد.با این كه تیم ویلیامز مثل گذشته به عنوان تیم برتر در این مسابقات نیست اما همچنان جزو مهمترین تیم های فرمول یك شناخته می شود.
▪ تاریخچه شركت در مسابقات اتومبیلرانی
ـ ۱۹۹۶- مینی كارت، قهرمان سال
ـ ۱۹۹۷- مینی كارت فرانسه، قهرمان سال
ـ ۱۹۹۸- كارتینگ جونیور، آمریكای شمالی، قهرمان سال
ـ ۱۹۹۹- كارتینگ جونیور، ایتالیا، مقام دوم،اروپا، مقام چهارم
ـ ۲۰۰۰- كارتینگ فرمول A ، اروپا، مقام دوم
ـ ۲۰۰۱- كارتینگ جهانی سوپر A
ـ ۲۰۰۲- فرمول بی ام و، قهرمان سال
ـ ۲۰۰۳- فرمول ،۳ اروپا
ـ ۲۰۰۴- فرمول ،۳ اروپا، مقام چهارم
ـ ۲۰۰۵- GP۲، قهرمان سال،فرمول یك (تیم ویلیامز)، راننده تست
● اسكات اسپید؛ امید طرفداران آمریكایی
▪ تاریخ تولد: ۲۴/۱/۱۹۸۳
▪ ملیت: آمریكایی
▪ تأهل: مجرد
▪ قد: ۱۷۷ سانتی متر
▪ وزن: ۶۹ كیلوگرم
▪ تیم فعلی: اسكوآدرو تورو روسو (گاو قرمز به زبان ایتالیایی)
▪ تیم سابق:-
▪ اولین گراندپری: بحرین ۲۰۰۶
▪ تعداد گراندپری: -
▪ برد:-
▪ امتیاز كسب كرده تا سال :۲۰۰۵ -
▪ بالاترین رتبه: -
▪ مقام سال :۲۰۰۵ -
اسكات اسپید در سال ۱۹۹۳ رانندگی حرفه ای را با مسابقات كارتینگ در آمریكا شروع كرد و به مدت ۸ سال پیاپی مقام های زیادی در این سری مسابقات كسب كرد.
اسكات در سال های مختلف برای رشته های مختلف اتومبیلرانی رانندگی كرد تا اینكه در سال ۲۰۰۵ در مسابقات GP۲ به مقام سوم كل این مسابقات رسید.فصل گذشته در مسابقات فرمول یك مرحله آمریكا و كانادا، او به عنوان راننده تست برای تیم ردبول ریسینگ رانندگی كرد.در مسابقات فرمول یك، رانندگان آمریكایی كمتر دیده می شوند اما حضور اسكات اسپید به خاطر استعداد فوق العاده اش در رانندگی اتومبیل های تك نفره می تواند این شانس را برای طرفداران این ورزش در آمریكا زیاد كند و استقبال از این ورزش، به خصوص بعد از حوادث گراند پری آمریكا در سال گذشته را افزایش دهد.
▪ تاریخچه شركت در مسابقات اتومبیلرانی
ـ ۱۹۹۳- كارتینگ، آمریكا
ـ ۱۹۹۵- كارتینگ، آمریكا، قهرمان سال
ـ ۱۹۹۶تا۲۰۰۱- كارتینگ، آمریكا
ـ ۲۰۰۲- بهترین رانندگی سری ردبول آمریكا، قهرمان سال، فرمول مزدا، قهرمان سال
ـ ۲۰۰۳- فرمول،۳ انگلستان
ـ ۲۰۰۴- فرمول رنو، آلمان و اروپا، قهرمان سال
ـ ۲۰۰۵- GP۲، مقام سوم، فرمول یك(تیم ردبول ریسینگ) راننده تست● ویتانتونیو لیوتزی؛ از بین بردن فاصله
▪ تاریخ تولد: ۶/۸/۱۹۸۱
▪ ملیت: ایتالیایی
▪ تأهل: مجرد
▪ قد: ۱۶۸ سانتی متر
▪ وزن: ۶۵ كیلوگرم
▪ تیم فعلی: اسكوآدرو تورو روسو (گاو قرمز به زبان ایتالیایی)
▪ تیم سابق: -
▪ اولین گراندپری: ایتالیا ۲۰۰۵
▪ تعداد گراندپری: ۴
▪ برد:-
▪ امتیاز كسب كرده تا سال :۲۰۰۵ ۱
▪ بالاترین رتبه: هشتمی
▪ مقام سال :۲۰۰۵ بیست و چهارم
ویتانتونیو لیوتزی از سن ۱۰ سالگی رانندگی حرفه ای در مسابقات اتومبیلرانی را شروع كرد تا این كه در سال ۲۰۰۱ به سوی مسابقات اتومبیل های تك سرنشین فرمول رنو رفت.ویتانتونیو با تیم آردن، در سال ۲۰۰۴ با كسب ۷ مقام اولی و ۹ شروع از ردیف اول در مسابقات فرمول۳۰۰۰ قهرمانی جهان در این مسابقات را از آن خود كرد.او برای اولین بار سال ۲۰۰۲ به عنوان راننده تست برای تیم ویلیامز پشت فرمان فرمول یك نشست.
او سال ۲۰۰۵ به عنوان راننده تیم تازه وارد ردبول ریسینگ انتخاب شد اما نتوانست در نیمه دوم مسابقات رضایت تیم را جلب كند. لیوتزی، شخصیت دوست داشتنی دارد و به خاطر مدل موهایش مورد توجه بقیه قرار گرفته است.
▪ تاریخچه شركت در مسابقات اتومبیلرانی
ـ ۱۹۹۱- كارتینگ
ـ ۱۹۹۹- كارتینگ، فرمول پالمر آئودی، راننده تست
ـ ۲۰۰۰- كارتینگ، فرمول ،۳ راننده تست
ـ ۲۰۰۱- كارتینگ FIA-CIK، قهرمان سال، فرمول رنو، آلمان، مقام دوم
ـ ۲۰۰۲- فرمول ،۳ آلمان، مقام نهم، فرمول،۳۰۰۰
ـ ۲۰۰۳- فرمول،۳۰۰۰ مقام چهارم
ـ ۲۰۰۴- فرمول،۳۰۰۰ قهرمان سال
ـ ۲۰۰۵- فرمول یك (تیم ردبول ریسینگ)، شركت در ۴ مسابقه با ۱ امتیاز در مقام بیست و چهارم
● نیك هایدفلد؛ قابل اعتماد
▪ تاریخ تولد: ۱۰/۳/۱۹۷۷
▪ ملیت: آلمانی
▪ تأهل: متأهل، یك بچه
▪ قد: ۱۶۴ سانتی متر
▪ وزن: ۵۹ كیلوگرم
▪ تیم فعلی: بی ام و ساوبر
▪ تیم سابق: پراست، ساوبر، جردن
▪ اولین گراندپری: استرالیا ۲۰۰۰
▪ تعداد گراندپری: ۹۹
▪ برد:-
▪ امتیاز كسب كرده تا سال :۲۰۰۵ ۵۵
▪ بالاترین رتبه: دومی
▪ مقام سال :۲۰۰۵ یازدهم
نیك هایدفلد پس از سال ها پیروزی در مسابقات كارتینگ و فرمول ۳ و دیگر مسابقات اتومبیلرانی، در سال ۱۹۹۷ به عنوان راننده تست از سوی تیم مكلارن بنز انتخاب شد. پس از ۳ سال همراهی با این تیم در سال ۲۰۰۰ برای اولین بار به عنوان راننده اصلی با تیم پراست همراه شد.
نیك در سال ۲۰۰۱ با ملحق شدن به تیم سوئیسی ساوبر برای اولین بار در مقام سوم در گراند پری برزیل به روی سكوی قهرمانی رفت.
نیك هایدفلد پس از یك نمایش پرقدرت با تیم ویلیامز در سال ،۲۰۰۵ توجه تیم بی ام و را به خود جلب كرد و به مدت ۳ سال با این تیم قرارداد بست.
او رقیب سرسخت مونتویا در مسابقات فرمول ۳۰۰۰ بود و با رایكونن بر سر انتخاب شدن به عنوان راننده دوم مكلارن در سال ۲۰۰۴ رقابت داشت.
▪ تاریخچه شركت در مسابقات اتومبیلرانی
ـ ۱۹۸۶- كارتینگ
ـ ۱۹۸۸- كارتینگ، كلوپ كرپن مانهیم
ـ ۱۹۹۰- كارتینگ، DMV، قهرمان سال
ـ ADAC-۱۹۹۱، جونیور، مقام سوم
ـ ۱۹۹۲- كارتینگ جونیور، آلمان، مقام پنجم
ـ ۱۹۹۳- كارتینگ
ـ ۱۹۹۴- فرمول فورد،۱۶۰۰ آلمان، قهرمان سال
ـ ۱۹۹۵- فرمول فورد،۱۸۰۰ آلمان، قهرمان سال، فرمول فورد، آلمان، مقام دوم
ـ ۱۹۹۶- فرمول ،۳ آلمان، مقام سوم
ـ ۱۹۹۷- فرمول ،۳ آلمان، قهرمان سال
ـ ۱۹۹۸- فرمول ،۳۰۰۰ مقام دوم
ـ ۱۹۹۹- فرمول ،۳۰۰۰ قهرمان سال، فرمول یك (تیم مكلارن)، راننده تست
ـ ۲۰۰۰- فرمول یك (تیم پراست)، بدون امتیاز
ـ ۲۰۰۱- فرمول یك (تیم ساوبر)، با ۱۲ امتیاز در مقام هشتم
ـ ۲۰۰۲- فرمول یك (تیم ساوبر)، با ۷ امتیاز در مقام دهم
ـ ۲۰۰۳- فرمول یك (تیم ساوبر)، با ۶ امتیاز در مقام چهاردهم
ـ ۲۰۰۴- فرمول یك (تیم جردن)، با ۳ امتیاز در مقام هجدهم
ـ ۲۰۰۵- فرمول یك (تیم ویلیامز)، شركت در ۱۴ مسابقه با ۲۸ امتیاز در مقام یازدهم
● كریستین آلبرز؛ دومین شانس
▪ تاریخ تولد: ۱۶/۴/۱۹۷۹
▪ ملیت: هلندی
▪ تأهل: مجرد
▪ قد: ۱۷۶ سانتی متر
▪ وزن: ۶۸ كیلوگرم
▪ تیم فعلی: میدلند
▪ تیم سابق: -
▪ اولین گراندپری: استرالیا ۲۰۰۵
▪ تعداد گراندپری: ۱۹
▪ برد:-
▪ امتیاز كسب كرده تا سال :۲۰۰۵ ۴
▪ بالاترین رتبه: پنجمی
▪ مقام سال :۲۰۰۵ نوزدهم
كریستین آلبرز رانندگی حرفه ای خود را در سال ۲۰۰۰ با رقابت در مسابقات جهانی فرمول ۳۰۰۰ شروع كرد و پس از یك سال به سمت مسابقات قهرمانی آلمان معروف به DTM رفت.در سری مسابقات DTM او توانست با ۵ بار برنده شدن در مجموع كل جدول مسابقات سال ۲۰۰۱ امید رانندگی در فرمول یك را برای خود ایجاد كند.كریستین آلبرز سال گذشته برای اولین بار در مسابقات فرمول یك با تیم میناردی به رقابت پرداخت و در مسابقات آمریكا كه فقط ۳ تیم شركت كردند او نسبت به همتیمی اش رانندگی بهتری انجام داد.رانندگی روانتر و سریعتر او از هر ۲ همتیمی اش باعث شد تا وقتی این تیم به شركت جدید میدلند واگذار شد مورد رضایت مسؤولان این تیم قرار بگیرد و با او به عنوان راننده اصلی تیم قرار داد ببندند.
▪ تاریخچه شركت در مسابقات اتومبیلرانی
ـ ۱۰۰ICA-۱۹۹۷ سی سی، هلند، قهرمان سال، فرمول فورد ۱۸۰۰ سی سی، هلند و بلژیك، قهرمان سال
ـ ۱۹۹۸- فرمول ،۳ آلمان، مقام پنجم
ـ ۱۹۹۹- فرمول ،۳ آلمان، قهرمان سال
ـ ۲۰۰۰- فرمول ۳۰۰۰
ـ ۲۰۰۱- DTM )تیم مرسدس بنز)، مقام چهاردهم
ـ ۲۰۰۲- DTM )تیم مرسدس بنز) مقام دوازدهم، راننده سوم تیم فرمول یك میناردی
ـ ۲۰۰۳- DTM )تیم مرسدس بنز) مقام دوم
ـ ۲۰۰۴- DTM)تیم مرسدس بنز) مقام سوم
ـ ۲۰۰۵- فرمول یك (تیم میناردی) با ۴ امتیاز در مقام نوزدهم
● تاكوما ساتو؛ دست خالی
▪ تاریخ تولد: ۲۸/۱/۱۹۷۷
▪ ملیت: ژاپنی
▪ تأهل: مجرد
▪ قد: ۱۶۳ سانتی متر
▪ وزن: ۶۰ كیلوگرم
▪ تیم فعلی: سوپرآگوری
▪ تیم سابق: جردن، بی ای آر
▪ اولین گراندپری: استرالیا ۲۰۰۲
▪ تعداد گراندپری: ۵۱
▪ برد: -
▪ امتیاز كسب كرده تا سال :۲۰۰۵ ۳۸ امتیاز
▪ بالاترین رتبه: سومی
▪ مقام سال :۲۰۰۵ بیست و سوم
تاكوما ساتو رانندگی را از سال ۱۹۹۶ و با خریدن اتومبیل كارتینگ از پولی كه مدت ها پس انداز كرده بود شروع كرد.
او مدت ها در كلاس های اتومبیلرانی هوندا جهت آشنایی با رانندگی حرفه ای شركت كرد و چندی نگذشت كه با حمایت مالی این شركت به عنوان راننده حرفه ای مسابقات فرمول ۳ ژاپن را شروع كرد.ساتو بعد از مدت ها رقابت در مسابقات ژاپن و اروپا، در سال ۲۰۰۰ در سری مسابقات فرمول ۳ بریتانیا مقام سوم را كسب كرد. درسال ۲۰۰۱ راننده تست تیم جردن و بی ای آر شد و در سال ۲۰۰۲ رسماً به عنوان راننده اصلی تیم جردن قرارداد بست.ساتو بین سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ راننده تیم هوندا بود. موفقیت های او باعث محبوبیتش بین طرفداران ژاپنی شد. این موفقیت ها شامل رسیدن به مقام هشتمی در كل جدول مسابقات سال ۲۰۰۴ و یك بار رفتن روی سكوی سومی در مسابقات آمریكا بود.
▪ تاریخچه شركت در مسابقات اتومبیلرانی
ـ ۱۹۹۷- كارتینگ، ژاپن، قهرمان سال
ـ ۱۹۹۸- فرمول اپل، انگلستان
ـ ۱۹۹۹- فرمول اپل، اروپا، قهرمان سال، فرمول ۳ ، انگلستان
ـ ۲۰۰۰- فرمول ،۳ انگلستان، مقام سوم
ـ ۲۰۰۱- فرمول ،۳ انگلستان، قهرمان سال
ـ ۲۰۰۲- فرمول یك (تیم جردن) با ۲ امتیاز در مقام پانزدهم
ـ ۲۰۰۳- فرمول یك (تیم بی ای آر) راننده تست
ـ ۲۰۰۴- فرمول یك (تیم بی ای آر) با ۳۴ امتیاز در مقام هشتم
ـ ۲۰۰۵- فرمول یك (تیم بی ای آر) با ۱ امتیاز در مقام بیست و سوم● كریستین كلین؛ اول راه
▪ تاریخ تولد: ۷/۲/۱۹۸۳
▪ ملیت: اتریشی
▪ تأهل: مجرد
▪ قد: ۱۶۹ سانتی متر
▪ وزن: ۶۸ كیلوگرم
▪ تیم فعلی: ردبول ریسینگ
▪ تیم سابق: -
▪ اولین گراندپری: استرالیا ۲۰۰۴
▪ تعداد گراندپری: ۲۸
▪ برد:-
▪ امتیاز كسب كرده تا سال :۲۰۰۵ ۸
▪ بالاترین رتبه: ششم
▪ مقام سال :۲۰۰۵ شانزدهم
كریستین كلین در سن ۱۳ سالگی در سال ۱۹۹۶ اولین قدم موفقیت آمیز خود را در مسابقات اتومبیلرانی در زمینه كارتینگ گذاشت و ۲ سال بعد به مسابقات فرمول بی ام و ملحق شد.او در سال ۲۰۰۴ برای اولین بار پشت فرمان اتومبیل فرمول یك تیم جگوار نشست اما پس از فروپاشی این تیم و خرید آن توسط ردبول ریسینگ، كریستین به دلیل مهارت در رانندگی، به عنوان راننده دوم در كنار كولتهارد انتخاب شد. اتومبیل دوم تیم ردبول ریسینگ بین كریستین و لیوتزی مشترك بود و كریستین در برخی از مسابقات شركت نداشت.
اما در رقابت سرسختی كه او با لیوتزی داشت پس از كسب امتیاز بیشتر توانست جای خود را در این تیم محكم كند و آماده برای رقابت در فصل جدید شود.
▪ تاریخچه شركت در مسابقات اتومبیلرانی
ـ ۱۹۹۶- كارتینگ، سوئیس، قهرمان سال
ـ ۱۹۹۷- كارتینگ، سوئیس، مقام پنجم
ـ ۱۹۹۸- كارتینگ
ـ ۱۹۹۹- فرمول بی ام و، جونیور، مقام چهارم
ـ ۲۰۰۰- فرمول بی ام و، مقام دهم
ـ ۲۰۰۱- فرمول بی ام و، مقام سوم
ـ ۲۰۰۲- فرمول رنو، آلمان، قهرمان سال، اروپا، مقام پنجم
ـ ۲۰۰۳- فرمول ،۳ اروپا، مقام دوم، زندوورت، قهرمان سال
ـ ۲۰۰۴- فرمول یك (تیم جگوار)، با ۳ امتیاز در مقام شانزدهم
ـ ۲۰۰۵- فرمول یك (تیم ردبول ریسینگ)، شركت در ۱۵ مسابقه با ۹ امتیاز در مقام پانزدهم
● تیاگو مونترو؛ شروع محكم
ـ تاریخ تولد: ۲۴/۷/۱۹۷۶
ـ ملیت: پرتغالی
ـ تأهل: مجرد
ـ قد: ۱۷۴ سانتی متر
ـ وزن: ۶۴ كیلوگرم
ـ تیم فعلی: میدلند
ـ تیم سابق: -
ـ اولین گراندپری: استرالیا ۲۰۰۵
ـ تعداد گراندپری: ۱۹
ـ برد:-
ـ امتیاز كسب كرده تا سال :۲۰۰۵ ۷
ـ بالاترین رتبه: سومی
ـ مقام سال :۲۰۰۵ شانزدهم
تیاگو مونترو از معدود رانندگانی است كه از دوران كودكی در مسابقات اتومبیلرانی حضور نداشته است. او درسال ۱۹۹۷ و در سن ۲۰ سالگی آن هم فقط برای تفریح به سوی مسابقات اتومبیلرانی روی آورد و از مسابقات كاپ پورشه كاررا شروع كرد و در همان سال به عنوان قهرمان سال و بهترین راننده تازه وارد به مسابقات انتخاب شد.
پس از سال ها رانندگی در سری مسابقات اتومبیلرانی مختلف او در سال ۲۰۰۴ به عنوان راننده تست تیم میناردی انتخاب شد و یك سال بعد به عنوان راننده اصلی با تیم جردن قرار داد بست.
از تیاگو مونترو در سال ۲۰۰۵ انتظار نمی رفت تا بتواند امتیازی برای این تیم كسب كند اما نه تنها این كار را كرد بلكه یك بار روی سكوی مقام سومی هم رفت. او در مجموع از راننده دیگر این تیم نارین كارتیكین بهتر عمل كرد.
▪ تاریخچه شركت در مسابقات اتومبیلرانی
ـ ۱۹۹۷- كاپ پورشه كاره را، فرانسه، قهرمان سال
ـ ۱۹۹۸- فرمول ،۳ فرانسه، مقام دوازدهم
ـ ۱۹۹۹- فرمول ،۳ فرانسه، مقام ششم، Le Mans۲۴ ، مقام ششم
ـ ۲۰۰۰- فرمول ،۳ فرانسه، مقام دوم، فرمول ،۳ اروپا، مقام دوم
ـ ۲۰۰۱- فرمول ،۳ فرانسه، مقام دوم، GT فرانسه، آندروس تروفی
ـ ۲۰۰۲- فرمول ،۳۰۰۰ مقام دوازدهم
ـ Champ Car -۲۰۰۳
ـ ۲۰۰۴- مسابقات جهانی نیسان، مقام دوم
ـ ۲۰۰۵- فرمول یك (تیم جردن) با ۷ امتیاز در مقام شانزدهم
ـ ژاك ویلنوو؛ به دنبال جواب
ـ تاریخ تولد: ۹/۴/۱۹۷۱
ـ ملیت: كانادایی
ـ تأهل: مجرد
ـ قد: ۱۶۸ سانتی متر
ـ وزن: ۶۷ كیلوگرم
ـ تیم فعلی: بی ام و ساوبر
ـ تیم سابق: ویلیامز، بی ای آر، رنو
ـ اولین گراندپری: استرالیا ۱۹۹۶
ـ تعداد گراندپری: ۱۵۲
ـ برد۱۱: بار
ـ امتیاز كسب كرده تا سال :۲۰۰۵ ۲۲۸
ـ قهرمانی: یك بار
ـ مقام سال :۲۰۰۵ چهاردهم
ژاك ویلنوو پسر جیل ویلنوو قهرمان مسابقات فرمول یك در اواخر دهه ،۷۰ پس از ۲ سال استراحت و دوری از مسابقات فرمول یك سال گذشته به این مسابقات برگشت.ژاك در سال ۱۹۹۷ با تیم ویلیامز قهرمان مسابقات فرمول یك جهان شد.اواخر سال ۲۰۰۳ او به همراه تیم بی ای آر هوندا فقط توانست ۶ امتیاز در مجموع امتیازات قهرمانی به دست آورد و تنها یك مسابقه مانده به پایان فصل، در آمریكا با فرمول یك خداحافظی كرد و جایش را به تاكوما ساتو داد.
ژاك برگشت به مسابقات در سال ۲۰۰۵ را با تیم ساوبر آغاز كرد و نیمه اول فصل را به سختی پشت سر گذاشت اما در نیمه دوم كه بیشتر با سیستم تیم جدید و اتومبیل های آنها آشنا شد، خود را به همتیمی خودش بسیار نزدیك كرد و این باعث شد تا تیم شانس دومی برای رانندگی به او دهد.
▪ تاریخچه شركت در مسابقات اتومبیلرانی
ـ ۱۹۸۸ تا ۱۹۸۹- فرمول ،۳ ایتالیا
ـ ۱۹۹۲- فرمول ،۳ژاپن
ـ ۱۹۹۳- فرمول آتلانتیك، مقام سوم
ـ IndyCar- ۱۹۹۴ ، بهترین راننده تازه كار سال
ـ IndyCar- ۱۹۹۵، قهرمان سال۵۰۰،Indy، قهرمان سال
ـ ۱۹۹۶- فرمول یك (تیم ویلیامز) با ۸۷ امتیاز در مقام دوم
ـ ۱۹۹۷- فرمول یك (تیم ویلیامز) با ۸۱ امتیاز قهرمان سال
ـ ۱۹۹۸- فرمول یك (تیم ویلیامز) با ۲۱ امتیاز در مقام پنجم
ـ ۱۹۹۹- فرمول یك (تیم بی ای آر هوندا) بدون امتیاز
ـ ۲۰۰۰- فرمول یك (تیم بی ای آر هوندا) با ۱۷ امتیاز در مقام هفتم
ـ ۲۰۰۱- فرمول یك (تیم بی ای آر هوندا) با ۱۲ امتیاز در مقام هفتم
ـ ۲۰۰۲- فرمول یك (تیم بی ای آر هوندا) با ۴ امتیاز در مقام دوازدهم
ـ ۲۰۰۳- فرمول یك (تیم بی ای آر هوندا) با ۶ امتیاز در مقام شانزدهم
ـ ۲۰۰۴- فرمول یك (تیم رنو)، شركت در ۳ مسابقه، بدون امتیاز
ـ ۲۰۰۵- فرمول یك (تیم ساوبر)، با ۹ امتیاز در مقام چهاردهم
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید