جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا
جیمی هالیوود - JIMMY HOLLYWOOD
سال تولید : ۱۹۹۴
کشور تولیدکننده : امریکا
محصول : مارک جانسن و باری لوینسن
کارگردان : لوینسن
فیلمنامهنویس : لوینسن
فیلمبردار : پیتر سووا
آهنگساز(موسیقی متن) : رابی رابرتسن
هنرپیشگان : جو پشی، کریستیان اسلیتر، ویکتوریا آبریل، هریسن فورد، رابرت لا ساردو، ارل بیلینگر و استرلینگ فاریس جونیر
نوع فیلم : رنگی، ۱۰۹ دقیقه
ـ ̎جیمی آلتو̎ (پشی)، که خودش را ̎جیمی هالیوود̎ مینامد، یکی از آن عشق فیلمهاست که در هالیوود نمونهاش فراوان یافت میشود، آنانی که میخواهند به هر قیمتی شده بازیگر شوند. فیلمها را میشناسد و تمام سنگفرشهای هالیوود را از بر میداند. او دوستی به نام ̎ویلیام̎ (اسلیتر) دارد که یک ولگرد خیابانی است و با ̎لورین̎ ( آبریل) که آرایشگر است، زندگی میکند. وقتی دزدان شیشه اتوموبیلش را میشکنند و وسایلش را به سرقت میبرند، تصمیم میگیرد با دوربین ویدئوئی به کمین بنشیند و از سرقت دزدان فیلمبرداری کند و فیلم را به تلویزیون بفرستد ـ او نام ̎گروه نجات̎ را برای خود انتخاب میکند. تلویزیون فیلم را پخش میکند. او کمکم بازی را جدی میگیرد و هر روز فیلم تازهای که ̎ویلیام ̎ فیلمبرداری کرده است به تلویزیون میفرستد و کمکم شهرت پیدا میکند و نام ̎جریکو̎ را بر روی خود میگذارد. پلیس نیز قضیه را جدی میگیرد. روزی یک قاچاقچی مواد مخدر را دستگیر و در منزل پنهان میکند. جدی شدن قضیه، ̎لورین̎ را به وحشت میاندازد. ̎جیمی̎ در فیلم تازهاش پلیس را مورد انتقاد قرار میدهد. پلیس به دنبال او میافتد. در سینمای تعطیلشدهای پنهان میشود و سینما به محاصرهٔ پلیس و هزاران مردمی که میخواهند او را تشویق کنند در میآید. او تصمیم میگیرد شبیه ̎جیمز کاگنی̎ در فیلم ̎دشمن مردم̎، تپانچههایش را بکشد و از سینما بیرون بیاید تا با شلیک هزاران گلوله کشته شود. اما وقتی از سینما بیرون میآید و همهٔ گلولههایش را شلیک میکند، پلیس حتی یک گلوله هم به سمت او شلیک نمیکند. ̎لورین̎ که میدانسته تپانچهها گلولهٔ مشقی دارند، فکر او را به پلیس لو داده بود. در انتها و پس از پایان دورهٔ زندان، او را میبینیم که ̎هریسن فورد̎ را برای بازی در همین نقش رهبری میکند.
ـ جیمی هالیوود، با فکری بسیار جذاب، اصلاً بر مبنای عشق به سینما و بازیگری و دربارهٔ هالیوود و سینما و ویژگیهای آن، نوشتهٔ خود لوینسن، فیلمی است بر مبنای یک شخصیت (و با دو شخصیت یا لااقل یک شخصیت زاید)، بسیار ارزان و کمهزینه، با فضائی که از ملودرام به تلخی و سیاهی میزند و بر مبنای پرداخت یک شخصیت نمونهای فیلمی است ناموفق که عدم موفقیتش اصلاً از مرحلهٔ فیلمنامهٔ شروع میشود. از عدم قدرت ساختن فضای زندگی هالیوود (و به خصوص بلوار هالیوود) تا زندگی خصوصی ̎جیمی آلتو̎ رابطهٔ ̎جیمی̎ و دوستش، ̎ویلیام̎ (با اسلیتر در نقش نعش) که اصلاً حضورش بیتوجیه و غیر ضروری است، و عدم توانائی بازسازی رابطهٔ زن و مرد، فقدان زمینهچینی کافی برای حادثههای غیر متعارف، مثلاً در فصل فیلمبرداری از دزدان و... در نهایت پایان سیاه و تلخ آن. این کاستی و فقدان صلابت و قدرت در چارچوب فیلمنامه به اجرا هم سرایت میکند. فضای فیلم خالی، رابطهها سرد و درنیامده و حادثهها اندکی ساختگی و شخصیتپردازی ناپخته میماند. حرکتهای دوربین توی چشم میزنند و ضرباهنگ غیر یک دستش، جیمی هالیوود را ناموفقتر جلوه میدهد. بنابراین شوخی انتهای فیلم ـ که میکوشد همهٔ فیلم را به یک فانتزی یا خیال ̎جیمی̎ بدل کند ـ راه نجاتی نیست و فیلم را پا در هواتر و گمتر میکند.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
انتخابات عراق احمد وحیدی حسن روحانی مجلس شورای اسلامی حجاب دولت نیکا شاکرمی چین رهبر انقلاب مجلس شهید مطهری
ایران هواشناسی تهران یسنا سیل هلال احمر روز معلم پلیس قوه قضاییه معلم شهرداری تهران آموزش و پرورش
قیمت خودرو سهام عدالت قیمت طلا حقوق بازنشستگان طلا بازار خودرو قیمت دلار خودرو بانک مرکزی ایران خودرو سایپا تورم
مهران غفوریان موسیقی عمو پورنگ تلویزیون سریال مهران مدیری عفاف و حجاب تبلیغات سینمای ایران مسعود اسکویی سینما تئاتر
رژیم صهیونیستی فلسطین اسرائیل غزه آمریکا جنگ غزه روسیه ترکیه حماس نوار غزه انگلیس اوکراین
استقلال فوتبال پرسپولیس علی خطیر سپاهان باشگاه استقلال لیگ برتر تراکتور جواد نکونام لیگ برتر ایران رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا
ناسا هوش مصنوعی فناوری اپل اینستاگرام گوگل عکاسی
خواب فشار خون کبد چرب دیابت