یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 5 May, 2024
مجله ویستا

نماز شکوهمند با خدمات همه دستگاه ها


نماز شکوهمند با خدمات همه دستگاه ها
به عنوان یک نمازگزار روز عید فطر بر خود می دانم تا نسبت به خدمات انجام شده در این روز، قدردانی کنم. چرا که پرسنل خدوم و تلاشگر معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در راستای هر چه باشکوهتر برگزار شدن نماز عید سعید فطر اقدامات لازم در موارد هماهنگی، نظارت، راهبری و اجرا در حوزه های آتش نشانی و خدمات ایمنی، امور خدمات شهری و بهداشتی و درمانی، مخابرات، آب، برق و صوت را به نحو احسن مدیریت کردند.
آنها به منظور آسایش نمازگزاران و در اجابت به دستور شهردار در ارائه سرویس مطلوب به شهروندان نمازگزار که پس از یک ماه روزه داری و عمل به فرایض شرعی در محل مصلی بزرگ تهران حاضر شده بودند با استقرار ۷۰ دستگاه آمبولانس سبک و سنگین و بسیج امکانات درمانی و هماهنگی بین نهادهای مسئول از جمله هلال احمر، اورژانس تهران و شرکت شهر سالم ضمن پیش بینی مایحتاج نمازگزاران نسبت به جانمایی و برنامه ریزی جهت خدمت رسانی مطلوب اقدام کردند.
در خصوص آبرسانی و تجهیز سرویس های بهداشتی مصلی اقدامات لازم انجام شد، به گونه ای که از کل ظرفیت سرویس های بهداشتی استفاده شد. ضمن اینکه معاونت خدمات شهری برای نخستین بار نسبت به تأمین آب قسمتهای شمالی و مدیریت بهینه منابع آبی مصلی اقدام کرد.
در حوزه صوت، طبق روال سالهای گذشته نسبت به نصب دو سری صوت و راه اندازی اتاق صدا اقدامات لازم صورت گرفت و با هدف نظارت معتبر و پیشگیری، خط بی سیم مستقل جهت مدیریت و نظارت بر صوت فراهم شد. همچنین برای طنین، بازتاب و مدیریت فرکانس ها دیاگرام مهندسی صوت آماده شد.
همچنین برای برگزاری نماز عید فطر امسال با انتقال ۸۰۰ سرویس خاک، رنگ آمیزی سراسری مصلی به صورت یکدست، خرید و تأمین ۸۰ هزار متر مربع فرش و موکت جهت کسب رفاه حال نمازگزاران بویژه بانوان، اجرای حدود ۵۰۰ متر مربع فضای سبز، رنگ آمیزی ۱۲ هزار متر جداول، ۴۰ هزار متر مربع داربست های لازم و ۱۰ هزارمتر فضای پوشاننده دیوار و ۱۰۸۰ تن آسفالت و در مجموع ۷۲۰۰ ساعت عملیات مکانیزه و ۱۰ هزار ساعت کار انسانی نیروی متخصص و ۷ هزار پرسنل خدماتی در شب و روز عیدفطر رکورد جدیدی در ارائه خدمت به نمازگزاران ثبت شد.
در حوزه تبلیغات محلی نیز ضمن زیباسازی و نوآوری در تبلیغات محیطی مصلی بزرگ تهران، نصب بنر در رواق ها و فضاهای خارجی انجام شد. علاوه بر اینکه با بهره گیری از طرح های اسلیمی در سراسر محل مصلی، زیبایی خاص در محل استقرار نمازگزاران بوجود آمد که این زیبایی در پله های شبستان و سقف از شکوه خاصی برخوردار بود. از دیگر فعالیتهای نوآورانه اصلاح و افزایش طول سه در برای مصلی و ایجاد درهای جدید بود همچنین تهیه هدایای ویژه، توزیع ۲۰۰ هزار مهر جهت رفاه نمازگزاران، بهبود پذیرایی از نمازگزاران و پاکسازی و دفع نخاله ها پس از برگزاری نماز از دیگر اقدامات معاونت خدمات شهری بود.
در پایان قابل اشاره است که فعالیت های انجام شده در مورد پاکیزگی محیط بسیار قابل توجه بود به گونه ای که با حدود ۷۸۰ سرویس طی سه روز حدود ۶ هزار تن نخاله از محل جمع آوری شد ضمن اینکه پاکسازی و نگهداری حلقه های پنج گانه شامل جایگاه ویژه مهمانان و شخصیت ها، سایر فضاهای قابل استفاده توسط نمازگزاران از جمله صحن ها و بام شبستان از محل مصلی تا بزرگراه رسالت از شمال و خیابان خرمشهر تا شرق ادامه یافت. همچنین با تلاش حدود ۲۵۰ نفر از عوامل فنی، اپراتورها و سایر تیم های اجرایی، نسبت به رنگ آمیزی ۱۱۰ هزار متر مربع محوطه مصلی با بهره گیری از ماشین آلات مکانیزه و چاپ و نصب هزارمتر بنر و نصب آن در ارتفاع ۲۰ متری از سوی سازمان زیباسازی اقدام شد.
در روزنامه ها و صداوسیما از زحمات مترو و اتوبوسرانی بسیار یاد شد که ما هم از آنها قدردانی می کنیم اما دیگرانی هم بودند که در راه برگزاری باشکوه نماز عیدفطر خدمت کردند.

سیدسعید راد
منبع : روزنامه کیهان