دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 13 May, 2024
مجله ویستا
بهنام پدر - Mel Nome Del Padre
سال تولید : ۱۹۷۱
کشور تولیدکننده : ایتالیا
محصول : فرانکو کریستالدی
کارگردان : مارکو بلوکیو
فیلمنامهنویس : مارکو بلوکیو
فیلمبردار : فرانکو دی جاکومو
آهنگساز(موسیقی متن) : نیکولا پیووانی
هنرپیشگان : ایو بنیتون، رناتو اسکارپا، لو کاستل، پییرو دیدا، آلدو ساسی، لورا بتی، گیگو آلبرانی و مارکو رومیتسی.
نوع فیلم : رنگی، ۱۰۷ دقیقه.
سال تحصیلی 1958 / 1959. «آنجلو» (بنیتون)، پسری خودساخته و خودرأی به کالج خصوصی ژزوئیتها میرود که جای بچههای خنگ، شیطان و غیرقابل اصلاح خانوادههای پولدار است. پدر «کوراتزا» (اسکارپا) و «دیوتوتی» (آلبرانی)، اصراری بر اعمال نظم ندارند و کارکنان و کشیشهای کالج هم کمک چندانی نمیکنند هم «کوراتزا» و هم سردسته دانشآموزان شورشی، «فرانک» (ساسی)، گوشهگیری «آنجلو» را دلیل بر مبارزهجوئی او میدانند «آنجلو» علیه سنت قفلکردن شبانه در اتاقها اعتراض میکنند، «فرانک» اولین کسی است که حمایتاش میکند در تعطیلات کریسمس، «آنجلو» به خانه «فرانک» میرود (در بین راه توجهاش معطوف درخت مقدس معجزهآسا هلو میشود) و تصمیم میگیرند از نمایش دانشآموزان سال آخر بهعنوان وسیله براندازی استفاده کنند. تمرین نمایش زیر نگاههای تهدیدآمیز «سالواتوره» (کاستل) پیش میرود و شب اجرا، با پایانی استعاری از رستگاری و عذاب الهی تمام میشود و همان شب «آنجلو»، «کوراتزا» را میترساند. خودکشی یکی از کارکنان، شورش به پا میکند؛ «آنجلو» کنترل کالج را از «کوراتزا» میگیرد و همراه یکی از مستخدمان بهنام «تینو» - که معتقد است از سیاره کرل برای قطع کردن درخت هلو سحرآمیز آمده - میرود. در بازگشت، تفکرهای «آنجلو» درباره سیستم منطقی و تازه اداره کالج، بر اثر وراجیهای «تینو» به زبان مردم کرل، کسسته میشود.
* بلوگیو گفته است که خاطره اصلیاش از دوران مدرسه «نوعی انحطاط فکری در فضای مدرسه» بوده است. در بهنام پدر دو نگاهی عمیق بهاثرات فرستاینده این انحطاط میاندازد. او کالج را یک نمونه ساده و کوچک شده دنیای بیرون نمیداند، بلکه در عوض مفاهیم مورد نظرش را هول تضاد «فرانکِ» بیکفایت و اساساً و باهوش و «آنجلو»ی آنارشیست و کوتهفکر میسازد. عصیان شاگردان مدرسه در چارچوب بدبینانه به واقعیتهای طبقه کارگر تصویر شده است. بلوکیو زمان فیلمش را مقطعی مهم در تاریخ معاصر ایتالیا قرار داده است: مرگ پاپ پیوس دوازدهم که منجر به اُمیدهائی واهی در مورد فضای آزاد در دنیای کلیسا شد و سالهائی که ایتالیا عقبماندگی پس از جنگ جهانی دوم را پشت سرگذاشت و وارد دوره دگرگونیهای سریع تکنولوژیک شد.
کشور تولیدکننده : ایتالیا
محصول : فرانکو کریستالدی
کارگردان : مارکو بلوکیو
فیلمنامهنویس : مارکو بلوکیو
فیلمبردار : فرانکو دی جاکومو
آهنگساز(موسیقی متن) : نیکولا پیووانی
هنرپیشگان : ایو بنیتون، رناتو اسکارپا، لو کاستل، پییرو دیدا، آلدو ساسی، لورا بتی، گیگو آلبرانی و مارکو رومیتسی.
نوع فیلم : رنگی، ۱۰۷ دقیقه.
سال تحصیلی 1958 / 1959. «آنجلو» (بنیتون)، پسری خودساخته و خودرأی به کالج خصوصی ژزوئیتها میرود که جای بچههای خنگ، شیطان و غیرقابل اصلاح خانوادههای پولدار است. پدر «کوراتزا» (اسکارپا) و «دیوتوتی» (آلبرانی)، اصراری بر اعمال نظم ندارند و کارکنان و کشیشهای کالج هم کمک چندانی نمیکنند هم «کوراتزا» و هم سردسته دانشآموزان شورشی، «فرانک» (ساسی)، گوشهگیری «آنجلو» را دلیل بر مبارزهجوئی او میدانند «آنجلو» علیه سنت قفلکردن شبانه در اتاقها اعتراض میکنند، «فرانک» اولین کسی است که حمایتاش میکند در تعطیلات کریسمس، «آنجلو» به خانه «فرانک» میرود (در بین راه توجهاش معطوف درخت مقدس معجزهآسا هلو میشود) و تصمیم میگیرند از نمایش دانشآموزان سال آخر بهعنوان وسیله براندازی استفاده کنند. تمرین نمایش زیر نگاههای تهدیدآمیز «سالواتوره» (کاستل) پیش میرود و شب اجرا، با پایانی استعاری از رستگاری و عذاب الهی تمام میشود و همان شب «آنجلو»، «کوراتزا» را میترساند. خودکشی یکی از کارکنان، شورش به پا میکند؛ «آنجلو» کنترل کالج را از «کوراتزا» میگیرد و همراه یکی از مستخدمان بهنام «تینو» - که معتقد است از سیاره کرل برای قطع کردن درخت هلو سحرآمیز آمده - میرود. در بازگشت، تفکرهای «آنجلو» درباره سیستم منطقی و تازه اداره کالج، بر اثر وراجیهای «تینو» به زبان مردم کرل، کسسته میشود.
* بلوگیو گفته است که خاطره اصلیاش از دوران مدرسه «نوعی انحطاط فکری در فضای مدرسه» بوده است. در بهنام پدر دو نگاهی عمیق بهاثرات فرستاینده این انحطاط میاندازد. او کالج را یک نمونه ساده و کوچک شده دنیای بیرون نمیداند، بلکه در عوض مفاهیم مورد نظرش را هول تضاد «فرانکِ» بیکفایت و اساساً و باهوش و «آنجلو»ی آنارشیست و کوتهفکر میسازد. عصیان شاگردان مدرسه در چارچوب بدبینانه به واقعیتهای طبقه کارگر تصویر شده است. بلوکیو زمان فیلمش را مقطعی مهم در تاریخ معاصر ایتالیا قرار داده است: مرگ پاپ پیوس دوازدهم که منجر به اُمیدهائی واهی در مورد فضای آزاد در دنیای کلیسا شد و سالهائی که ایتالیا عقبماندگی پس از جنگ جهانی دوم را پشت سرگذاشت و وارد دوره دگرگونیهای سریع تکنولوژیک شد.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران رهبر انقلاب شورای نگهبان مجلس مجلس شورای اسلامی صادق زیباکلام دولت مجلس دوازدهم انتخابات انتخابات مجلس انتخابات مجلس دوازدهم دولت سیزدهم
هواشناسی تهران شهرداری تهران قتل بارش باران حج تمتع سیل سلامت سازمان هواشناسی زلزله پلیس وزارت بهداشت
خودرو قیمت دلار قیمت طلا سایپا قیمت خودرو بانک مرکزی بازار خودرو مسکن بورس گاز ایران خودرو حقوق بازنشستگان
نمایشگاه کتاب کتاب تئاتر نمایشگاه کتاب تهران سالار عقیلی تلویزیون سینمای ایران نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران رضا عطاران دفاع مقدس سریال سینما
خورشید دانشگاه تهران کره زمین
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین جنگ غزه حماس روسیه آمریکا افغانستان سازمان ملل نوار غزه اوکراین
استقلال فوتبال مهدی طارمی پرسپولیس لیگ برتر فولاد خوزستان رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران بازی لیگ برتر ایران باشگاه پرسپولیس هوادار
هوش مصنوعی شفق قطبی تبلیغات ایرانسل نوآوری دبی گوگل ایلان ماسک ناسا اپل
ویتامین خواب کودک تجهیزات پزشکی شیر کاهش وزن افسردگی فشار خون درمان ناباروری بارداری زایمان