دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 6 May, 2024
مجله ویستا

Meta Tag در تعامل با موتورهای جست وجو گر


Meta Tag در تعامل با موتورهای جست وجو گر
کاربرد اصلی Meta Tag ها عرضه یکسری اطلاعات در مورد وب سایت می باشد. استفاده از این تگ اختیاری است اما در صورت استفاده از آن به طور صحیح می تواند بسیار کارساز باشد. باید در نظر داشت که Meta Tag ها در مقایسه با تگ های Html متفاوت می باشند. برای مثال یک Meta Tag مرورگر اینترنتی را برای نمایش یک صفحه وب یاری نمی کند بلکه کار آن معرفی صفحات و اسناد Html به موتورهای جست و جوگر (Search Engine) می باشد. موتورهای جست و جوگر برای یافتن نتایج جست وجو برای یک درخواست در میان URL های مختلف در ابتدا Meta Tag ها را مورد بررسی قرار می دهند. در واقع اطلاعاتی که در Meta Tag قرار می گیرد می تواند شانس وب سایت شما را برای نمایش در نتایج جست وجو را افزایش دهد.
Meta Tag ها می توانند شامل اطلاعات زیر باشند:
▪ لغات کلیدی که به توصیف صفحه وب سایت می پردازند.
▪ یک توضیح اجمالی در مورد موضوع صفحه.
▪ اطلاعاتی در مورد طراح وب سایت.
▪ دستور Refresh کردن صفحه بر اساس تعیین زمان های مشخص.
Meta Tag ها همیشه در دستورات صفحات Html میان دو تگ <HEAD> </HEAD> قرار می گیرند تا در صفحه مرورگر نمایش داده نشوند و بتوانند تاثیر خود را بگذارند. مثال زیر نمونه ای است از یک Meta Tag که حاوی لغات کلیدی می باشد و به شرح صفحه می پردازد:
<META NAME=”Keywords” CONTENT=”Internet , History , Html”>
مثال بعدی گونه ای دیگر از انواع Meta Tag می باشد که یک توضیح اجمالی را در مورد صفحه مورد نظر در بردارد. اما نکته ای که در اینجا مهم است کوتاه و مفید بودن توضیحات می باشد.
<META NAME=”Description” CONTENT=”This page recounts the history of the World Wide Web with emphasis on the evolution of HTML and contributions.”>
مثال زیر نیز نمونه ای از قرار دادن اطلاعات در مورد طراح وب در Meta Tag می باشد:
<META NAME=”Author” CONTENT=”Keith Olson”>
یکی دیگر از کاربردهای Meta Tag ایجاد یک ضابطه برای Refresh کردن صفحه به صورت خودکار می باشد. تنها نکته ای که در اینجا حائز اهمیت می باشد درج زمان Refresh کردن صفحه بر حسب ثانیه می باشد که در قسمت Content منظور می گردد.
<META HTTP-EQUIV=”Refresh” Content=”۸: URL=http://www.google.com>
بدین ترتیب شما می توانید با استفاده از Meta Tag ها وب سایت خود را به طریقی آسان تر و در عین حال تاثیرگذارتر به موتورهای جست وجو گر معرفی کنید تا شانس شما برای نمایش در میان نتایج جست وجو فزونی یابد.

ترجمه از : کتاب CIW Foundation
آرمین حسنی راد
منبع : مطالب ارسال شده