پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا

مدیریت ریسک در بانکداری الکترونیک


مدیریت ریسک در بانکداری الکترونیک
بانکداری الکترونیک یا بانکداری برخط سرویسی است که توسط بسیاری از بانکها و مؤسسات اعتباری ارائه می شود و اجازه می دهد تا تراکنشهای بانکی بر بستر اینترنت و با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات رهبری و هدایت شوند.
ادامه نوآوریهای تکنولوژیکی و رقابتی بین سازمانهای بانکی موجود و واردشوندگان جدید، اجازه داده است که صف وسیعتری از خدمات و محصولات بانکی، قابل دسترس باشند و از طریق کانالهای توزیع الکترونیکی به مشتریان خرده و عمده و در مجموع تحت عنوان بانکداری الکترونیک، تحویل داده شوند. گرچه توسعه سریع قابلیتهای بانکداری الکترونیک، علاوه بر منافع، خطرات و ریسکهائی را نیز با خود به همراه دارد.
برای به حداقل رساندن خطرات و ریسکهای قانونی و اعتباری آمیخته با فعالیتهای بانکداری الکترونیکی، بانکها باید به اندازه کافی اقدام به ارائه و افشای اطلاعات بر روی وب سایتهای خود نمایند و مقیاسهای مناسبی را برای اطمینان از وفاداری نسبت به نیازهای مربوط به حریم خصوصی مشتریان در حوزه قضائی که خدمات بانکداری الکترونیک ارائه می دهند، در نظر بگیرند.
نیلوفر منتظر