چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 1 May, 2024
مجله ویستا
تحقیر دستگاه تعلیم و تربیت چرا؟
از فردای روزی که دکتر علی احمدی بهسرپرستی وزارت آموزش و پرورش منصوب شد، زمزمههایی مبنی بر اینکه این امر برای حل مشکلات دانشگاه پیامنور و نه اعتلای آموزش و پرورش است شنیده شد
امروز پس از حدود ۱۰ ماه از انتصاب و اشتغال ایشان بهعنوان وزیر آموزش و پرورش، این موضوع عینیت بیشتری یافته است.
اگر بهواقع یک بررسی عمیق و همهجانبه انجام دهیم متوجه میشویم حضور وی در آموزش و پرورش بدون داشتن هرگونه سابقهای در مدیریت این دستگاه عظیم و گسترده بیش از اینکه منافع جدی و مهمی برای دستگاه تعلیم و تربیت داشته باشد، برای دانشگاه پیام نور مفید بوده است؛
از سرپرستی همزمان ۲ نهاد توسط یک مدیر گرفته تا نگاه بسیار وسیع و مثبت به حل مشکلات فضای آموزشی مراکز پیامنور از طرف آموزش و پرورش و سایر نکات که در سیاستهای جاری اعمال شده است.
اما نکتهای که شاید بیش از همه موارد جفا به دستگاه تعلیم و تربیت با یک میلیون و ۱۰۰ هزار فرهنگی است، واردات نیروهای مدیریتی از این دانشگاه برای اداره بخشهای مختلف وزارت آموزش و پرورش است.
امروز بیش از هر زمان ثابت شده است انتصاب وی مأموریتی ویژه برای ایشان در اعمال سیاستهای انقباضی بهمنظور کاهش هزینهها و نیروی انسانی و درنتیجه کاهش سهم آموزش و پرورش در هزینههای دولت بوده است و نه امتیازی برای حل مشکلات آموزش و پرورش؛
چراکه با حضور علی احمدی، مطالبات همچنان پرداخت نشده، کسری بودجه نجومی و استثنایی بوده و انگیزه و رغبت و نشاط فرهنگیان در حداقل است؛ ضمن اینکه مأموریتی را نیز وی برای خود قائل است و آن اعتلا و توسعه دانشگاه پیامنور به هر شکل و روش ولو با تحقیر و تخریب آموزش و پرورش.
اینکه دستگاهی همچون آموزش و پرورش با حجم عظیم نیروی انسانی که تاکنون تامینکننده نیرو برای بسیاری از بخشهای کشور و نهادهای جمهوری اسلامی بوده است، اکنون برای مسئولیتهای کلیدی خود باید طبق تصمیمات وزیر محترم از دانشگاه پیامنور نیرو وارد کند، نشان از نشناختن این وزارتخانه یا تلاش برنامهریزی شده برای تحقیر نیروها و تخریب دستگاه تعلیم و تربیت کشور دارد.
نیروهای جدید بهدلیل نشناختن و کوتاه مدت بودن مدیریت، زمان لازم را برای شناخت و عمل مناسب، با وجود حسننیت ندارند و بنابراین تأثیر آنان کم و اثرات منفی آنان بیشتر خواهد بود.
به هر حال توصیه مشفقانه به وزیر محترم، درس گرفتن از سرنوشت وزیر قبلی است که با وجود آموزش و پرورشی بودن بهدلیل دور بودن سالیان دراز از مدیریت آموزش و پرورش و فاصله اطلاعاتی با شرایط روز و غفلت از مسائل اساسی آموزش و پرورش، با چه وضعیتی این وزارت را ترک کرد و لذا محروم نکردن دستگاه تعلیم و تربیت از همه سرمایههای انسانی خویش و بهرهگیری از آنان و بسیج کردن همه برای رشد و اعتلای فرزندان عزیز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از ابتداییترین اموری است که امید است خداوند متعال توفیق آن را به همه دستاندرکاران عنایت فرماید.
عباس محمدیراد
منبع : روزنامه همشهری
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
ایران مجلس احمد وحیدی مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم قوه قضائیه خلیج فارس دولت لایحه بودجه 1403 شورای نگهبان حجاب مجلس یازدهم
روز معلم تهران آموزش و پرورش قوه قضاییه شهرداری تهران سازمان هواشناسی فضای مجازی سلامت پلیس دستگیری شورای شهر تهران شورای شهر
بانک مرکزی خودرو حقوق بازنشستگان قیمت دلار قیمت خودرو قیمت طلا ایران خودرو سایپا دلار مالیات چین بازار خودرو
تلویزیون سریال سعید آقاخانی سینمای ایران سینما نون خ موسیقی تئاتر دفاع مقدس فیلم کتاب رسانه ملی
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین آمریکا جنگ غزه حماس نوار غزه روسیه عربستان ترکیه افغانستان
فوتبال پرسپولیس استقلال رئال مادرید سپاهان تراکتور بایرن مونیخ باشگاه استقلال لیگ برتر فوتسال تیم ملی فوتسال ایران بازی
هوش مصنوعی تبلیغات ناسا تسلا اپل اینستاگرام فناوری همراه اول آیفون گوگل
داروخانه خواب دیابت مسمومیت کاهش وزن چاقی سلامت روان بارداری آلزایمر