دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 6 May, 2024
مجله ویستا


مقدمه‌ای بر ارزشیابی کیفی آموخته‌های فراگیران (با تاکید بر سنجش عملکرد و ارزشیابی پرونده‌ای)


تاریخ نشر : ۸۴۰۱۲۹
تیراژ : ۲۰۰۰
تعداد صفحه : ۲۰۸
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۳۴۸-۴۳۴-۳
رده دیویی : ۳۷۹.۱۵
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : رحلی
جلد : مقوایی
محل نشر : تهران
نویسنده : فراهانی - مهدی

در فصل اول مقوله‌ی 'ارزشیابی' معرفی شده و تفاوت و شباهت آن با سایر اصطلاحات مرتبط بررسی گردیده است. فصل دوم به بررسی روان سنجی سنتی و مرسوم اختصاص یافته، هم چنین ویژگی‌ها، محاسن و معایب آزمون‌های تشریحی رایج و سئوالات چند گزینه‌ای بررسی و ارزیابی شده است. فصل‌های سوم تا پنجم کتاب شامل بررسی روش‌های کیفی و توصیفی سنجش عملکرد تحصیلی است که طی آن مخاطبان، اعم از معلمان، مربیان، مدیران آموزشی با بحث‌های نوین در این زمینه آشنا می‌شوند.