شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

BMW M۳ Cabriolet AC Schnitzer ۲۰۰۹


BMW M۳ Cabriolet AC Schnitzer ۲۰۰۹
آس اشنیتزر یک شرکت آلمانی چیره دست و بسیار توانمند آلمانی است که در زمینه ارائه خودروهای تیونینگ بر پایه مدل های مدرن و کلاسیک بی ام و تبحر خاصی دارد. این شرکت از همان ابتدا با هدف بهینه سازی و تیونینگ محصولات بی ام و، فعالیت های خود را شروع کرد. سال ۲۰۰۵ بود که اوج شکوه اشنیتزر پدیدار شد.در آن زمان شرکت اشنیتزر با ارائه مدل فوق العاده زیبا و قدرتمند تنسیون که بر پایه و اساس مدل ام ۶ شکل گرفته بود، همه را مات و مبهوت خود کرد. خودرویی که فقط برای اثبات توانمندی های این شرکت در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۰۵ به نمایش در آمد و با قیمت ۲۶۰ هزار یورو، هیچ گاه به مرحله تولید انبوه نرسید.در این سالها مدلهای زیادی توسط شرکت اشنیتزر ارائه شد. تا اینکه در سال ۲۰۰۷ با ارائه مدل فوق العاده لوکس ۷۵۰ اشنیتزر، نام این شرکت باز هم بر سر زبانها افتاد.اما در سال ۲۰۰۸ در یک اقدام جدید شرکت آس اشنیتزر به سراغ نسل جدید بی ام و ام ۳ کابریوت (سقف کروک) رفته تا بار دیگر توانایی هایش را به اثبات همگان برساند. مدل های بی ام و ام۳ از همان ابتدا توانسته اند بالاترین فروش و محبوبیت را در بین محصولات سری ام پاور بی ام و کسب کنند.مهندسی بالای فنی، طراحی زیبا و همچنین تغییر پذیری بالا، سبب شد که این سری از بی ام و از همان ابتدای عرضه مورد توجه مطرح ترین شرکت های تیونینگ قرار بگیرد.با ارائه نسل جدید ام ۳ کروک، شرکت اشنیتزر تصمیم گرفت دستی بر سر و گوش این خودروی دوست داشتنی بکشد.سری های ام ۳ از یک موتور ۸ سیلندر بسیار توانمند بهره می برند که به خودی خود یکی از بهترین موتورهای ۸ سیلندر دنیا است.از همین رو شرکت اشنیتزر فقط اقدام به بهینه سازی بدنه و اتاق کرده و از لحاظ فنی به مدل استاندارد ام پاور تغییری را متحمل نشده است.
همانطور که می دانید مرکز تیونینگ ام-پاوریک موتور ۸ سیلندر با حجم ۳۹۹۹ سی سی برای ام۳ تدارک دیده است که با توجه به برنامه ریزی دقیق ای سی یو توانسته است ۴۲۰ اسب بخار قدرت در حداکثر دور ۸۴۰۰ دور در دقیقه را برای ام ۳ به ارمغان بیاورد. حداکثر گشتاور خودرو نیز ۴۰۰ نیوتن متر است.ام۳ کابریوت قادر است در ۳/۵ ثانیه سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. در این خورو از یک سیستم محدود کننده سرعت استفاده شده که سرعت خودرو را بر روی ۲۵۰ کیلومتر قفل می کند. این خودرو از یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی بهره می برد که با توجه به نسبت دنده های مناسبی که دارد توانسته است یک رانندگی پر هیجان را به ارمغان بیاورد.البته وجود دو کلاچ در خودرو در بالابردن سطح رانندگی و هیجان نقش به سزایی داشته است.با توجه به وزن بیش از ۱۸۸۰ کیلوگرمی و کابریوت بودن این مدل، مصرف سوخت شهری در حدود ۷/۱۸ لیتردر ۱۰۰ کیلومتر است.با ورود به داخل اتاق اول از همه وجود چرم بسیار مرغوب در سرتاسر اتاق خود نمایی می کند. با نگاهی به امکانات و تجهیزات داخلی این خودرو می توان به لوکس بودن این خودروی اسپرت پی برد. برخی از مطرح ترین سیستم های فنی، رفاهی و ایمنی این خودرو به این شرح است:
- کیسه های هوا نصب شده در غربیلک فرمان، داشبورد و ستون های کناری.
- سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر به همراه قفل مرکزی.
- کروز کنترل به همراه سیستم تثبیت کننده سرعت.
- لامپ های جلو از نوع زنون به همراه مه شکن نصب شده در سپر جلو و چراغ عقب.
- سیستم شستشوی چراغ های جلو.
- سنسور باران، این سنسوردر زمان بارندگی به صورت اتوماتیک برف پاکن های خودرو را فعال می کند.
- سنسورهای فاصله سنج جلو و عقب به همراه سیستم نشان دهنده مسافت باقیمانده تا جسم.
- سقف کروک برقی سه تکه که در مدت زمان ۲۲ ثانیه باز و یا بسته می شود.
- تنظیمات آینه های کناری و وسط به صورت برقی به همراه گرمکن آینیه.
- صندلی های تمام چرم که به صورت برقی قابل تنظیم هستند و دارای حافظه برای ذخیره سازی تنظیمات هستند.
- فرمان تمام هیدرولیک با سیستم سفت کننده در سرعت های بالا به همراه غربیلک فرمان با روکش چرم.
- سیستم مولتی مدیای بسیار قدرتمند که شامل مانیتور ۱/۸ اینچی، چنجر ۶ خشابه و ساب ووفر می شود که توانایی خواندن انواع لوح های ام پی ،۳ وی سی دی، دی وی دی را دارد.
- کلیدهای کنترل کننده سیستم مولتی مدیا بر روی فرمان.
- جوی استیک مرکزی.
- سیستم ناوبری ماهواره ای که قابلیت خواندن نقشه مسیر و نشان دادن مسافت باقی مانده تا مقصد را دارد.
- رادیوی دیجیتال ماهواره ای همراه با نمایش دهنده آر اس اس.
-ایرکاندیش تمام اتوماتیک به همراه سیستم نشان دهنده و تثبیت کننده دمای داخل و کانال های خروجی مجزا برای عقب.
- کامپیوتر همراه که تمام اطلاعات فنی خودرو را به طور کامل نشان می دهد.
- سیستم نشان دهنده دما و فشار روغن موتور.
- شیشه بالابرهای برقی اتوماتیک
- صندلی کودک در عقب به همراه تکنولوژی های پیشرفته نگهدارنده کودک (در صورت نیاز)
- چراغ ترمز چند مرحله ای که در زمان ترمز گیری شدید به صورت چشمک زن عمل می کند.
- کمربندهای ایمنی ضد فشار به همراه امکان تنظیم ارتفاع.
- سیستم هشدار دهنده کاهش باد تایر.
▪ بدنه:
استفاده از کیت بدنه آیرودینامیک بسیار زیبا و اسپورت نشان از برتری ظاهری ام ۳ اشنیتزر بر ام ۳ استاندارد دارد. متخصصان پر توان اشنیتزر برای جلوگیری از افزایش وزن از کیت بدنه سبک وزنی استفاده کرده اند که به طور کامل از فیبر کربن ساخته شده است. در قسمت جلو استفاده از سپر آیرودینامیک با دریچه های هوای بزرگ علاوه بر زیبایی بسیار و بالابردن آیرودینامیک، باعث رسیدن هوای خنک به مجموعه فنی می شود که همین امر راندمان حرارتی خودرو را در وضعیت بسیار مناسبی قرار می دهد. قالب کلی سپر جلو شبیه سپر استاندارد ام پاور است ولی با استفاده از اسپویلر خاکستری رنگ ساخته شده از فیبر کربن که در زیر سپر جلو نصب شده است، حالتی بسیار شیک و عضلانی پیدا کرده است. برروی کاپوت جلو یک برآمدگی دیده می شود که با شکاف هایی که پشت و کنار آن و جود دارد به خنک سازی مجموعه فنی کمک می کند.برآمدگی و شکاف های روی کاپوت به القای حالت اسپرت بدنه بسیار کمک می کند.البته لازم به ذکر می باشد که بر روی ام ۳ کابریوت استاندارد نیز این مجموعه دیده می شود. در قسمت عقب خودرو تغییرات زیادی صورت نگرفته است.استفاده از یک اسپویلر کوچک بر زیر سپر به عضلانی شدن عقب خودرو کمک کرده است.در ام ۳ استاندارد ۴ لوله اگزوز دایره ای مجزا بر روی خودرو نصب شده است ولی در مدل جدید اشنیتزر لوله های اگزوز به صورت ۲ به ۲ به هم چسبیده اند و تا حدودی از عقب خودرو به سمت بیرون کشیده شده اند.
همین امر باعث می شود که از نمای جانبی، لوله های اگزوز به وضوح دیده شوند.در قسمت جانبی، اسپویلر استاندارد با نمونه عضلانی تر تعویض شده است. اما شاید بتوان زیبا ترین قسمت خودرو را نصب رینگ های اسپرت بسیار زیبای پنج پره دانست. این رینگ ها را در سال ۲۰۰۵ برروی مدل فوق العاده زیبا و البته گرانقیمت ام ۶ تنسیون دیده بودیم. رینگهای خودرو در هر دو محور ۲۰ اینچ قطر دارند و برای کاهش وزن به صورت ریخته گری ساخته شده اند. تایر های نصب شده بر روی این رینگها از نوع پایلوت اسپرت و ساخت شرکت میشلن است که با دیواره کوتاه خود حالتی بسیار زیبا و تحریک آمیز را به خودرو می بخشد. در قسمت کنار خودرو نام و لوگوی آس اشنیتزر خود نمایی می کند. رنگ آمیزی تیره بدنه و اطاق حالت اسپرت خودرو را به بیننده القا می کند ولی ای کاش همانند مدل ام ۶ تنسیون از دو رنگ خاکستری و پرتقالی در بدنه و داخل خودرو استفاده می شد، در آن صورت حالت تهاجمی خودرو بیشتر نمایان می شد و نمایی بسیار پویا به خودرو می بخشید. طبق گفته شرکت اشنیتزر، این خودرو در سال ۲۰۰۹ وارد بازار می شود. ولی هنور از قیمت بالای احتمالی خودرو خبری در دست نیست. با وجود اینکه شرکت اشنیتزر تغییرات زیادی را نسبت به مدل استاندارد بر روی این خودرو به وجود نیاورده است، ولی همین که طرفداران بی ام و لوگوی آس اشنیتزر را بر روی خودرو ببینند برای خرید خودرو تحریک می شوند و این امر دلیلی جز این ندارد که محصولات اشنیتزر کاملاً مورد قبول کارخانه و طرفداران بی ام و است.
منبع: www.car۲.tk
منبع : روزنامه دنیای اقتصاد


همچنین مشاهده کنید