شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

مینی کوپر مدل ۲۰۰۳


مینی کوپر مدل ۲۰۰۳
بدون شک مینی جدید ، به واسطه طراحی خارجی هنرمندانه اش ،به یاد آورنده طرح قدیمی مینی می باشد ، هر چند این دو خودرو از لحاظ مفهوم متضاد هم بوده که این تضاد نمایانگر تضاد دوران آنها است. زمانی مینی قدیمی از بیرون کوچک ودر داخل جادار بود ، مینی جدید کاملا بزرگتر از قدیمی می باشد. البته در داخل کمی احساس تنگ بودن می کنید. نمی خواهیم بگوییم که طراحی داخلی آن راحت نیست ( حداقل برای سرنشینان جلو ) همراه من در این آزمایش با قد ۱۸۹ سانتی هم در پشت فرمان و هم روی صندلی کمک کاملا راحت ، متفاوت از مینی قدیمی ، جاییکه فضای داخل فراتر از توقعات می باشد. مینی قدیمی در ابتدا به عنوان مارکی قابل خریداری توسط عموم معرفی گردید ، ولی سپس به عنوان خودرویی که از رانندگی با آن لذت می برید ، کشف گردید.مینی جدید هم ضمن رعایت این فاکتورها دارای ایمنی بالایی هم می باشد. خوشدستی و عملکرد عالی همراه این خودرو می باشد.
طراحی آن انگلیسی آلمانی بودن را فریاد می زند . مینی جدید سر سخت و قابل اعتماد است . در زیر پوست آن اساسی محکم که همانا بی ام و می باشد وجود دارد . وزن آن عادی بوده ، و از هدایت دقیقی برخوردار می باشد. دقت در عملکرد گاز و ترمز نه تنها باعث نشاط در رانندگی می شود بلکه به راننده اطمینان و اعتماد را القا می نماید . سیستم تعلیق و فرمان پایداری خودرو در پیچها را تامین می کند. اکسل جلو از نوع مک فرسون می باشد و در عقب یک اکسل چند تکه اقتباس گرفته از بی ام و سری ۳ قرار دارد. تقسیم مساوی وزن در طول بدنه ، در سیستم دیفرانسیل جلو باعث پایداری بیشتر شده است . تکانهای جلو و عقب به خوبی کنترل شده است. کنترل خودرو در دست اندازهای کوچک ، قابل قبول است . عبور از ناهمواریهای بزرگ نیز ممکن می باشد ، تنها در این حالت احساس می کنید که تمام شوکها توسط یک نقطه جذب می شوند.
در آمریکا مینی کوپر و کوپر اس توسط یک موتور۱.۶ لیتری ( دی اچ او سی ) چهار سیلندر پنج گوش که مشترکا به وسیله بی ام و و دایملر کرایسلر در برزیل ساخته می شود ، قدرت می گیرد. موتور ۱۱۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۱۵.۲ کیلوگرم در متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه تورک ایجاد می کند . کوپر مدل اس دارای سوپر چارجر می باشد که قدرت خروجی آن حدود ۱۶۰ اسب بخار می شود. رینگها ۱۵ اینچی بوده که می توان ۱۶ اینچی آن را نیز سفارش داد. کوپر اس رینگ ۱۷ اینچی دارد. جعبه دنده پنج سرعته دستی می باشد ، که قدرت کافی را برای لذ ت بردن از چابکی این خودرو به خوبی انتقال می دهد. مثل مینی قدیمی ، این مینی هم شتاب اعجاب انگیزی ندارد ولی می تواند گاهی ابراز وجود نماید . شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن ۹.۲ ثانیه می باشد. نسبت دنده ها نزدیک به هم بوده که برای حرکت در جاده های تخت معقولانه می باشد ، آرزو می کردیم که دنده ۲ و ۳ کمی به هم نزدیکتر بود ، وقتی که در جاده های کوهستانی رانندگی می کنیم . برای خودرویی دیفرانسیل جلو ، عملکرد مینی در اکثر آزمایشها درخشان می باشد.
قدرت سیستم الکتروهیدرولیک به سواری عالی خودرو کمک می کند. از حالت قفل به قفل فرمان ۲.۵ دور می باشد. اگر کوپر موجود تا این اندازه لذت رانندگی را تامین می نماید پس مدل اس چه توانایی دارد ؟ طراحی داخل قابل احترام می باشد . سرعت سنج در وسط داشبورد خودنمایی می کند ، استفاده از مواد یکدست و کیفیت مواد را ، خریداران نمی توانند متصور شوند . صندلیهای چرمی گرم شونده آسایش ما را تامین می نمایند ، فکر می کنم که دوست داشتم کمی حمایت عمودی در صندلی کمک راننده بیشتر بود. محل قرار گیری سرعت سنج برای نگاه سریع خیلی مناسب نمی باشد ، باید به آن عادت کنید . قسمت میانی داشبورد با رادیو و کنترلهای تهویه مطبوع که به صورت یک ردیف مرتب همراه با سایر کلیدها و کلید پنجره و سایر لوازم به صورت تازه ایی خودنمایی می کنند .نمودارها به وسیله دو ستون با پنل تجهیزات و مرکز داشبورد مرتبط می شوند . طراحان سعی کردند که یک نگاه صنعتی به وجود بیاورند ، ولی این باعث شده که طراحی نسبت به قدمت خودرو کم ارزش به نظر آید .یک کوتاهی دیگر در قسمت کمک راننده همانا دستگیره بغل سر می باشد . سیستم ایمنی با کیسه هوای جلو و بغل کامل می شود که ایمنی خوبی را برای خودروهای کوچک به وجود می آورد. فضای صندلی عقب برای افراد کوچک مناسب بوده و در موقع لزوم با خم شدن صندلی به قسمت بار اضافه می شود .در پشت صندلیهای جلو مکانی برای قرار دادن خواروبار وجود دارد . قیمت پایه این خودرو ۱۸۰۰۰ دلار می باشد . با افزودن سقف شیشه ایی ، سیستم ناوبری ، لامپهای زنون قیمت آن به حدود ۲۰۰۰۰ دلار می رسد . با وجود این همانند مینی قدیمی ، مردم می توانند لذت زیادی را با پول کم ببرند.
منبع : ایران ماشین


همچنین مشاهده کنید