چهارشنبه, ۱۷ بهمن, ۱۴۰۳ / 5 February, 2025
مجله ویستا
عشق، واقعیت، زیبائی - Love Truth Beauty
سال تولید : ۱۹۷۸
کشور تولیدکننده : هند
محصول : ر. ک. فیلمز
کارگردان : راج کاپور.
فیلمنامهنویس : جینن درا جین.
فیلمبردار : رادهو کارماکار.
آهنگساز(موسیقی متن) : لاکسمیکانت - پیارلال.
هنرپیشگان : زینت امان، شاشی کاپور، کانهای یالال، دیوید و لیلا چیتنیس.
نوع فیلم : رنگی، ۱۷۲ دقیقه.
مادرِ «روپا» (امان) به هنگام به دنیا آوردن او میمیرد. «روپا» با این احساس گناه بزرگ میشود که موجب مرگ مادرش بوده و طی حادثهای نیمی از صورتش نیز میسوزد. اما صدای فرشته آسای او «مهندس راجیو» (کاپور) را جلب میکند و آن دو با یکدیگر ازدواج میکنند. با این همه، پس از چندی «راجیو» او را زن رویاهایش نمییابد و رهایش میکند. «روپا» که حامله است «راجیو» را نفرین میکند و بر اثر آن سدی که «راجیو» مسئول ساخت آن است، میشکند و سیل جاری میشود. «راجیو» سرانجام «روپا» را میپذیرد و تعارضات درونیاش از بین میرود...
* امان، که پیش از بازیگری، مُدل تبلیغاتی بودف «مدرنیته»ای را که جامعه معاصر هند آماده پذیرفتن آن بود، از طریق ایفای نقش در این فیلم تجسم میبخشد. علاوه بر آن، فیلم از طریق نشان دادن نمادهائی بیش از حد «عریان» نمایانگر از میان رفتن سنتهای مرسوم بود (از جمله در صحنهای که شوهری همسرش را میبوسد) که تا آن زمان در سینمای هند سابقه نداشت.
کشور تولیدکننده : هند
محصول : ر. ک. فیلمز
کارگردان : راج کاپور.
فیلمنامهنویس : جینن درا جین.
فیلمبردار : رادهو کارماکار.
آهنگساز(موسیقی متن) : لاکسمیکانت - پیارلال.
هنرپیشگان : زینت امان، شاشی کاپور، کانهای یالال، دیوید و لیلا چیتنیس.
نوع فیلم : رنگی، ۱۷۲ دقیقه.
مادرِ «روپا» (امان) به هنگام به دنیا آوردن او میمیرد. «روپا» با این احساس گناه بزرگ میشود که موجب مرگ مادرش بوده و طی حادثهای نیمی از صورتش نیز میسوزد. اما صدای فرشته آسای او «مهندس راجیو» (کاپور) را جلب میکند و آن دو با یکدیگر ازدواج میکنند. با این همه، پس از چندی «راجیو» او را زن رویاهایش نمییابد و رهایش میکند. «روپا» که حامله است «راجیو» را نفرین میکند و بر اثر آن سدی که «راجیو» مسئول ساخت آن است، میشکند و سیل جاری میشود. «راجیو» سرانجام «روپا» را میپذیرد و تعارضات درونیاش از بین میرود...
* امان، که پیش از بازیگری، مُدل تبلیغاتی بودف «مدرنیته»ای را که جامعه معاصر هند آماده پذیرفتن آن بود، از طریق ایفای نقش در این فیلم تجسم میبخشد. علاوه بر آن، فیلم از طریق نشان دادن نمادهائی بیش از حد «عریان» نمایانگر از میان رفتن سنتهای مرسوم بود (از جمله در صحنهای که شوهری همسرش را میبوسد) که تا آن زمان در سینمای هند سابقه نداشت.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست