دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 13 May, 2024
مجله ویستا
یــک آگـهی خــوب دو کلـمه بیــشتر نــدارد: تماشـا کنیــد
"کلمهها موانعی هستند در راه ایجاد ارتباط"، "یــک آگـهی خــوب دو کلـمه بیــشتر نــدارد: تماشـا کنیــد"، "توضیح دادن درباره یک محصول هیچ گاه به اندازه نشان دادن آن موثر نیست"، "مخاطبان، متنهای تبلیغاتی را نمیخوانند، بلکه فقط عنوانهای تبلیغاتی را میخوانند" اینها برخی از اظهارنظرهای جالب صاحب نظران تبلیغات درباره متنهای تبلیغاتی است.
حرف اول را در تبلیغات گرافیکی تصویر می زند. دقیقا برعکس اتفاقی که در کشور ما رخ می دهد. اما این اتفاق دلایل متعدد دارد که یکی از این موارد ذایقه مخاطب ایرانی است. به تعبیری مخاطب ایرانی علاقه دارد تا پیام برای او واضح گفته شود و کمترین تلاش فکری درباره استخراج پیام به خرج ندهد(این امر یکی از نشانههای جوان بودن تبلیغات درکشور ماست).
در این یادداشت به نقل از وینسون چرچیل به برخی قوانین نگارش آگهی اشاره شده و آمده است: شاید نوشتن کار ساده ای به نظر آید، اما زمانی که قلم به دست می گیرید، می بینید که تبدیل یک ایده به متن کاریست بس دشوار. نوشتن یک آگهی نیز از این قاعده مستثنی نیست.
وینسون چرچیل پنج قانون برای نوشتن دارد: قوی شروع کنید: "در روزگاری که چراغ قرمز راهنمایی هنوز سبز نشده، همه دستشان را روی بوق می گذارند، اگر چهار کلمه اول آگهی جذاب نباشد، پنجمین کلمه خوانده نخواهد شد".
موضوع متن باید واحد باشد: قرار نیست به تمام توانمندیهای شرکت خود در یک آگهی اشاره کنید. اجازه دهید مخاطب روی یک پیام متمرکز شود. یک دوست خوب بهتر از هزار رفیق نیمه راه است.
از زبان ساده استفاده کنید: از اصطلاحات تخصصی و نامانوس در متن استفاده نکنید. زبان سازمانی را تا جای ممکن فراموش کنید. آگهیهای ایرانی پر است از اصطلاحات تخصصی که هیچ کدام را مخاطب نمیفهمد.
به شیوه ای موثر موضوع را خاتمه دهید: در یک باکس تبلیغاتی در تلویزیون تبلیغ آخر گرانتر از سایر تبلیغات است. این قانون به این دلیل است که مردم آن را بیشتر به خاطر خواهند آورد. این امر درباره متن آگهی هم صادق است، یعنی مخاطب انتهای پیام را به خاطر می سپارد. همه نکات جذاب فروش را همان ابتدای پیام خرج نکنید و چیزی هم برای آخر متن بگذارید.
در پایان اشاره میکنم به جمله ای از دیوید اگیلوی که می گوید: "یــک آگـهی خــوب دو کلـمه بیــشتر نــدارد: تماشـا کنیــد"...
منبع : خبرگزاری ایسنا
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران صادق زیباکلام مجلس شورای اسلامی مجلس انتخابات مجلس دوازدهم انتخابات مجلس انتخابات مجلس دوازدهم دولت انتخابات مجلس شورای اسلامی ستاد انتخابات کشور دولت سیزدهم
قتل سیل تهران هواشناسی شهرداری تهران آتش سوزی زلزله سازمان هواشناسی وزارت بهداشت پلیس بارش باران هلال احمر
حقوق سربازان سلامت وزارت جهاد کشاورزی خودرو قیمت دلار قیمت خودرو قیمت طلا گاز بازار خودرو نمایشگاه نفت ایران خودرو بانک مرکزی
فضای مجازی نمایشگاه کتاب کتاب نمایشگاه کتاب تهران سینمای ایران تلویزیون رضا عطاران دفاع مقدس سینما نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران تئاتر
فناوری کره زمین
اسرائیل رژیم صهیونیستی غزه فلسطین جنگ غزه روسیه آمریکا حماس افغانستان سازمان ملل اوکراین رفح
فوتبال پرسپولیس استقلال رئال مادرید لیگ برتر بازی هوادار باشگاه پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران لیگ برتر ایران سپاهان باشگاه استقلال
هوش مصنوعی شفق قطبی خورشید مریم میرزاخانی ایلان ماسک ناسا اپل تبلیغات نوآوری گوگل
رژیم غذایی کاهش وزن درمان و آموزش پزشکی دیابت فشار خون قهوه بارداری افسردگی