چهارشنبه, ۲۲ اسفند, ۱۴۰۳ / 12 March, 2025
مجله ویستا
مردی که کت دانسینگ را دوست داشت - The Man Who Loved Cat Dancing

کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : مترو - گلدوین - مایر
کارگردان : ریچارد سارافیان
فیلمنامهنویس : النور پری، برمبنای رمانی نوشته مریلین دانهم.
فیلمبردار : هاری استرادلینگ.
آهنگساز(موسیقی متن) : جان ویلیامز.
هنرپیشگان : برت رنولدز، سارا مایلز، لی ج. کاب، جک واردن، جرج هامیلتن، بو هاپکینز، رابرت دانر، جی وارلا، سندی کوین، نانسی مالون و لاری فینلی.
نوع فیلم : رنگی، ۱۲۲ دقیقه.
«کاترین کراکر» (مایلز) در حال فرار از دست شوهرش، تصادفاً در جریان یک سرقت قطار بهدست «گروبارت» (رنولدز)، «داوز» (واردن)، «بیلی» (هاپکینز) و یک سرخپوست، «چارلی» (وارلا) ربوده میشود. شوهر «کاترین»، «ویلارد» (هامیلتن) که بیشتر در فکر آبرویش است تا نجات جان همسرش و مأمور قانونف «لپچنس» (کاب) جستوجو برای یافتن «کاترین» را آغاز میکنند. گروه سارقان برای عوض کردن اسب نزد یکی از دوستان قدیمی «گروبارت»، «داب» (دانر) میروند. در این بین همسر «داب»، «سودی» (مالون) سرگذشت «گروبارت» را برای «کاترین» تعریف میکند: روزگاری «گروبارت» یک سروان ارتش بوده که با زنی سرخپوست بهنام «کتدانسینگ» ازدواج میکند و از او صاحب دو فرزند میشود، اما سرانجام به خاطر قتل محبوب همسرش به مدت ده سال زندانی و پس از آن تبدیل به یک راهزن میشود... پس از مدتی چند سرخپوست به گروه سارقان حمله میکنند، «چارلی» و «بیلی» کشته میشوند و «گروبارت»، «کاترین» را نجات میدهد. سپس «داوز» به «کاترین» هتک حرمت میکند و «گروبارت» او را میکشد. بالاخره «گروبارت» و «کاترین» به محل سرخپوستان میرسند. رئیس قبیله به «گروبارت» میگوید که همسرش بیگناه کشته شده و به او خیانت نکرده و «گروبات»، «کاترین» را ترک میکند. محموله دزدی به دست «لپچنس» و «ویلارد» میافتد. «کاترین» در مقابل همسرش مقاومت میکند و او مصمم به کشتن «گروبارت» میشود. پسر «گروبارت» مخفیگاه پدرش را به «کاترین» نشان میدهد. «ویلارد»، «گروبارت» را به سختی مجروح میکند. «کاترین» شوهرش را میکشد. «لپچنس» نیز «گروبارت» و «کاترین» را آزاد میگذارد تا فرار کنند.
* وسترنی ضعیف و سطحی که استعداد شماری از عوامل و دستاندرکارانش، بهخصوص استرادلینگ جونیر، را هدر داده است؛ با همان تصویر بارها دیده شده از «زن، مرد و سرخپوستِ» ژانر وسترن. فیلمنامه اقتباسی فیلم تمام عناصر نحوی و معنائی ژانر را به کلیشههای وسترنهای درجه سه تقلیل داده است. اینجا البته به تناسب زمان ساخت فیلم، خشونت و بیپردگی نیز چاشنی کار شده است.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست