چهارشنبه, ۲۶ دی, ۱۴۰۳ / 15 January, 2025
مجله ویستا
آزادی و دولت فرزانگی: نامههای در تربیت زیباشناختی انسان
تاریخ نشر : ۸۵۰۱۳۰
تیراژ : ۲۲۰۰
تعداد صفحه : ۱۹۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۷۵۱۴-۹۲-۱
شماره کنگره : ۸۵۱۳۰۰۶۷
رده دیویی : ۱۱۱.۸۵
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : رقعی
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : ترجمه
نویسنده : شیلر - یوهانکریستففریدریشفون
مترجم : عبادیان - محمود
این مجموعه دربرگیرندهی 27 نامه است از نگارنده با موضوع 'زیباییشناسی نوین' که با زبانی شاعرانه و بهرهگیری از مضامین فلسفی، نگاشته شدهاند. در بخشی از کتاب خاطرنشان شده، 'یکی از مسائلی که شیلر در نامههای خود بدان توجه دارد و میکوشد آن را از دیدگاه فرهنگی بازنمایی کند، نسبت جبر و اختیار است. شیلر بر این باور است که جبر عالم محسوسات و عدم وابستگی عالم مجرد است، هریک به حکم قدرت و جاذبیت خود، آدمی را قهرا تکساحتی و مقید میکند؛ تنها فرهنگ و هنر است که این عدم تعادل را از میان میبرد. او میگوید: نهاد حسی آدمی، به یاری این تعین میانه از احساس به اندیشه فرامیرود. تعینی که در آن حسیت و عقل، همزمان فعالند. از همین رو نیز قهرشان متقابلا رفع میشود و یکدیگر را خنثی میکنند. این تعیین میانه که در آن نهاد حسی نه به لحاظ فیزیکی و نه از نظر اخلاقی پایبند اجبار است ـ و با وجود هر دو در آن فعالاند ـ درخور آن است که تعیین آزاد نامیده شود و وقتی ما حالت حسی را فیزیکی و تعین عقلی را منطقی و اخلاقی مینامیم، جا دارد این حالت تعینپذیری واقعی و فعال را حالت زیباشناختی بنامیم'.
تیراژ : ۲۲۰۰
تعداد صفحه : ۱۹۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۷۵۱۴-۹۲-۱
شماره کنگره : ۸۵۱۳۰۰۶۷
رده دیویی : ۱۱۱.۸۵
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : رقعی
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : ترجمه
نویسنده : شیلر - یوهانکریستففریدریشفون
مترجم : عبادیان - محمود
این مجموعه دربرگیرندهی 27 نامه است از نگارنده با موضوع 'زیباییشناسی نوین' که با زبانی شاعرانه و بهرهگیری از مضامین فلسفی، نگاشته شدهاند. در بخشی از کتاب خاطرنشان شده، 'یکی از مسائلی که شیلر در نامههای خود بدان توجه دارد و میکوشد آن را از دیدگاه فرهنگی بازنمایی کند، نسبت جبر و اختیار است. شیلر بر این باور است که جبر عالم محسوسات و عدم وابستگی عالم مجرد است، هریک به حکم قدرت و جاذبیت خود، آدمی را قهرا تکساحتی و مقید میکند؛ تنها فرهنگ و هنر است که این عدم تعادل را از میان میبرد. او میگوید: نهاد حسی آدمی، به یاری این تعین میانه از احساس به اندیشه فرامیرود. تعینی که در آن حسیت و عقل، همزمان فعالند. از همین رو نیز قهرشان متقابلا رفع میشود و یکدیگر را خنثی میکنند. این تعیین میانه که در آن نهاد حسی نه به لحاظ فیزیکی و نه از نظر اخلاقی پایبند اجبار است ـ و با وجود هر دو در آن فعالاند ـ درخور آن است که تعیین آزاد نامیده شود و وقتی ما حالت حسی را فیزیکی و تعین عقلی را منطقی و اخلاقی مینامیم، جا دارد این حالت تعینپذیری واقعی و فعال را حالت زیباشناختی بنامیم'.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست