چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 1 May, 2024
مجله ویستا
جنگهای ستارهای: اپیزود ۲ ـ حملهٔ کلونها - STAR WARS: EPISODE II - ATTACK OF THE CLONES
سال تولید : ۲۰۰۲
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : ریک مکالم
کارگردان : جرج لوکاس
فیلمنامهنویس : جاناتان هیلز و لوکاس، برمبنای داستانی نوشتهٔ لوکاس
فیلمبردار : دیوید تاترسال
آهنگساز(موسیقی متن) : جان ویلیامز
هنرپیشگان : هیدن کریستنسن، ایوان مگرهگور، ناتالی پورتمن، کریستوفر لی، ایان مک دیرمید، تمورا ماریسن، دانیل لوگان، ساموئل ل. جکسون و فرانک آز
نوع فیلم : رنگی، ۱۴۲ دقیقه
̎آناکین اسکای واکرِ̎ جوان (کریستنسن) حالا در بیست سالگی، شاگرد شوالیهٔ جدای، ̎اوبی وان کنوبی̎ (مگرهگور) است. ̎آناکین̎ که به گونهای استثنائی چهرهٔ قدرتمندی در ̎نیرو̎ به شمار میآید، ضمناً جوانی است بیصبر و تحمل، متکبر و یکدنده، که این خصوصیاتش، نگرانیهای زیادی برای مرشدش به وجود آورده است. این دو نفر مأموریت یافتهاند تا از ̎پادمه̎ (پورتمن)، ملکهٔ سابق سیارهٔ نابو ـ که حالا دنیایش را در سنای کهکشانی، نمایندگی میکند ـ مراقبت کنند. یک نفر در تلاش است تا ̎پادمه̎ را به قتل برساند؛ و این سوءقصد نیز قرار است درست پیش از یک رأیگیری صورت بگیرد که ̎پالپاتینِ̎ (مک دیرمید) صدراعظم را قادر میسازد نیروئی نظامی گرد آورد که در مقابل یک جنبش جدائیطلبانه به رهبری ̎کنت دوکو̎ (لی)، جدای مرموز سابق ایستادگی کند. پس از سوءقصدی دیگر به جانِ ̎پادمه̎، ̎اوبی وان̎ و ̎آناکین̎ از یکدیگر جدا میشوند. در حالیکه ̎آناکین̎، ̎پادمه̎ را تا سیارهٔ امن و امان نابو و سپس تا سرزمینش تاتوئین، همراهی میکند، دلباختهٔ یکدیگر میشوند. در همان جاست که سرنوشت مادرش، باعث میشود ̎آناکین̎ دست به اقدام شوم و هولناکی بزند. در همین ̎حال̎ ̎اوبی وان̎ در تعقیب ̎جانگوفت̎ (ماریسن) جایزهبگیر و پسرش، ̎بوبا̎ (لوگان) که در عملیاتی برای تهیه و تدارک ارتش عظیمی از کلونها دست دارند، به سیارهٔ پررمزوراز کامینو و جیونوسیس سفر میکند. نبرد وحشتناکی بین کلونها و جدای از یکسو و روباتهای ̎دوکو̎ از سوی دیگر درمیگیرد؛ ولی چهکسی در پیِ این درگیری کهکشانی، مهرهها را پس و پیش میکند؟
● ̎یه کسی میگفت ما واسه عاشق شدن آفریده شدیم...̎. برای سئوال ̎این جمله از کدام فیلم است؟̎ بهنظر میرسد آخرین گزینه، سری جنگهای ستارهای باشد ولی به هر حال حملهٔ کلونها چنانکه لوکاس از مدتها قبل هم گفته بود عاشقانهترین بخش ششگانه است و فیلم پنجم با این ویژگی از باقی سری به کلی متمایز میشود. فیلم پنجم پُر از رنگ است. طبیعت و زندگی در آن موج میزند و همه چیز به آیندهٔ (یا گذشتهٔ) دوری که میشود در ذهن داشت، شبیهتر است. در زمان اکران، این حجم از تفاوت علاوه بر فضای عاشقانهٔ حاکم بر اثر باعث شد طرفداران متعصب جنگهای ستارهای فیلم را پس بزنند و حملهٔ کلونها پائینترین فروش را میان سری داشته باشد. با این حال بخش میانی سهگانهٔ دوم، یک حلقهٔ ارتباط کامل میان بخش اول با ویژگیهای آغاز و بخش سوم بهعنوان پایان افسانه است. ویژگی دوم حملهٔ کلونها هم به کار استودیوی اینداستریال لایت اند مجیک برمیگردد. تقریباً از جلوههای ویژهٔ تمام فیلمهای موفق دههٔ نود و شروع هزاره که این گروه کار جلوههای ویژهاش را به عهده داشت، در فیلم ردپائی دیده میشود. موجودات پایانی هوش مصنوعی (استیون اسپیلبرگ، ۲۰۰۱)، خیابانهای هوائی و تاکسیهای عنصر پنجم (لوک بسون، ۱۹۹۷) و استادیوم عظیم گلادیاتور (ریدلی اسکات، ۲۰۰۰) از جملهٔ این فضاها هستند که شکل تکاملیافتهشان در حملهٔ کلونها به چشم میخورد.
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
ایران آمریکا غزه بابک زنجانی مجلس شورای اسلامی مجلس خلیج فارس دولت دولت سیزدهم شورای نگهبان حجاب لایحه بودجه 1403
روز معلم سلامت هواشناسی تهران قوه قضاییه سیل شهرداری تهران آموزش و پرورش فضای مجازی دستگیری شورای شهر تهران پلیس
قیمت دلار خودرو قیمت خودرو بانک مرکزی ایران خودرو کارگران سایپا دلار قیمت طلا بازار خودرو مالیات تورم
سریال تلویزیون سینمای ایران سینما موسیقی دفاع مقدس رسانه ملی تئاتر فیلم کتاب
رژیم صهیونیستی فلسطین جنگ غزه نوار غزه حماس روسیه عربستان یمن ترکیه افغانستان نتانیاهو اوکراین
فوتبال استقلال رئال مادرید پرسپولیس بایرن مونیخ سپاهان تراکتور لیگ قهرمانان اروپا باشگاه استقلال فوتسال تیم ملی فوتسال ایران بازی
اینستاگرام اپل تبلیغات گوگل ناسا سامسونگ آیفون همراه اول ماه
بارندگی دیابت کاهش وزن ویتامین مسمومیت قهوه خواب بارداری کبد چرب