پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا
تاریخچه شرکت UbiSoft
شرکت سرگمی های Ubisoft ناشر و سازنده بازی در فرانسه می باشد . این شرکت در ۲۰ کشور که شامل : کانادا ، بارسلونا ، شانگهای چین ، کارولینا در آمریکا و ... استودیو دارد . این شرکت سومین ناشر بزرگ دنیا به شمار می رود که به گفته ی روسای آن آن EA بزرگ ترین و خطرناک ترین رقیب این شرکت است . تلفظ صحیح نام این شرکت (( یوبی سافت )) است ولی در فرانسه آن را (( وای بی سافت )) نیز می خوانند . هدف این شرکت این است که تا سال ۲۰۱۰ بزرگ ترین ناشر دنیا شود .
● تاریخ :
۵ برادر از خانواده Guillemot در سال ۱۹۸۶ در فرانسه Ubisoft را پایه گذاری کردند . Yves Guillmeot به زودی معامله هایی را با EA شروع کرد . در این زمان Sierra و MicroProse تصمیم گرفتند بازی هایشان را در فرانسه و خارج از آن منتشر کنند . به همین خاطر Ubisoft تصمیم گرفت برای رقابت با این دو شرکت خود را توسعه دهد و بازی های خود را در ایالات متحده انتشار دهد . در سال ۱۹۹۰ Ubisoft برنامه توسعه طلبانه ی خودش را آغاز کزد . و در سال ۱۹۹۴ استودیو مونترال را باز کرد . در همان سال ها Michel Ancel یکی از اعضای کلیدی Ubisoft در حال حاضر کاراکتر Ray man را اختراع کرد که هنوز نیز در ساخت بازی از آن استفاده می شود . Ubisoft در سال ۱۹۹۶ به عنوان یک ناشر ثبت می شود و به یکی از بزرگترین شرکت های بازی سازی دنیا تبدیل می گردد .
در سال ۲۰۰۰ Ubisoft توانست با گسترش استودیو Techno – Spy به وسیله Tom Clancy نویسنده مشهور ، بازی طوفان قرمز آمریکا را تولید کرد که موفقیت های زیادی کسب کرد و درجه Ubisoft را در بین بازی سازان و مردم بالا برد و نام آن را سر زبان ها انداخت . در سال ۲۰۰۱ Ubi بازی هایی مانند Rainbow Six را تولید کرد . در سال ۲۰۰۳ Ubi موفقیت های بزرگی را به خاطر بازی های Splinter Cell , XIII , Prince of Persia , Ray man ۳ , Rainbow six ۳ و Good & Evil به دست آورد . در سال ۲۰۰۳ و ۲۰۰۲ در آمد Ubisoft ۴۵۳ میلیون دلار بود . Ubi تونست در سال ۲۰۰۴ این رقم را به ۵۰۸ میلیون دلار افزایش دهد . در این زمان Ubi بیش از ۲۳۵۰ نفر نیرو داشت . به خاطر این کار ها ۴ برادر آقای Yves Guillemot که موفقیت خود را مدیون او بودند او را به عنوان رییس کل Ubisoft انتخاب کردند .
در دهه ی ۱۹۹۰ تا سال ۲۰۰۰ Ubi توانست بازی های Online خود را با نام های Uru و Ever Quest در سایت Ubi.com قرار دهد . اما در سال ۲۰۰۴ آن را به خاطر مشکلات زیاد تعطیل کرد . و این بخش را با بازی The Matrix Online معامله کرد . Ubi یک هفته بعد شرکت Wolf Pack را معرفی کرد تا بخش Online را برای Ubi اجرا کند . در سال ۲۰۰۴ Ubi قسمت دوم Splinter Cell را با نام Pandora Tomorrow برای PC ، Xbox و PS۲ عرضه کرد . این بازی بخش Online را برای Ubi مجددا به کار انداخت . در سال ۲۰۰۵ Ubi یک بیانیه منتشر کرد و EA را بزرگ ترین رقیب این شرکت خواند و اعلام کرد که تا سال ۲۰۱۰ بزرگ ترین بزرگترین ناشر می شویم . در سال ۲۰۰۶ Ubi حقوق ساخت بازی Driver را به مبلغ ۲۴ میلیون دلار خریداری کرد . گرچه Ubi نتوانست استودیو Reflaction را به طور کامل به دست بیاورد ولی ۸۰ نفر از اعضای آن را به دست آورد .
در سال ۲۰۰۷ نیز بازی Rainbow Six Vegas و GRAW ۲ را منتشر کرد تا نشان دهد که در نسل جدید نیز توانایی زیادی دارد . در حال حاضر نیز در حال ساخت بازی های بزرگی مانند Assassins Creed و End War و ... می باشد و Ubi امیدوار است با این عنوان ها بتواند به بزرگ ترین ناشر دنیا تبدیل شود .
نویسنده : بنیامین اسدی
منبع : ویدیو گیم
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران اسرائیل غزه مجلس شورای اسلامی دولت نیکا شاکرمی معلمان رهبر انقلاب دولت سیزدهم مجلس بابک زنجانی شهید مطهری
آتش سوزی تهران پلیس قوه قضاییه پلیس راهور زلزله شهرداری تهران آموزش و پرورش فضای مجازی سلامت سازمان هواشناسی دستگیری
قیمت طلا قیمت خودرو قیمت دلار بازار خودرو خودرو دلار بانک مرکزی ایران خودرو حقوق بازنشستگان سایپا کارگران تورم
سریال نمایشگاه کتاب جواد عزتی عفاف و حجاب تلویزیون فیلم سینمایی مسعود اسکویی سینما رضا عطاران سینمای ایران دفاع مقدس فیلم
مکزیک
رژیم صهیونیستی فلسطین آمریکا جنگ غزه حماس نوار غزه چین انگلیس اوکراین ترکیه نتانیاهو یمن
استقلال پرسپولیس فوتبال سپاهان علی خطیر تراکتور لیگ برتر ایران لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید باشگاه استقلال بایرن مونیخ لیگ برتر
هوش مصنوعی هواپیما تلفن همراه اپل اینستاگرام گوگل همراه اول واکسن تبلیغات ناسا عیسی زارع پور
کبد چرب فشار خون بیمه کاهش وزن بیماری قلبی دیابت مسمومیت داروخانه